Het is me wonder boven wonder toch gelukt en zelfs ben ik verder aan het trainen voor de 10 km.
Dit doe ik allemaal onder begeleiding van een trainer 2x in de week.
Als extra 3e x loop ik een extensieve loop van op dit moment 7,5 km. Dit is een rustige loop waarbij ik Joep mee neem en hij niet harder dan een drafje loopt.
Als hij mee loopt op deze ronde, zoek ik wel een zo leuk mogelijk parcours voor hem uit, waarbij hij veel los kan. Dit gaat super! Hij kan dan ff snuffelen, trekt weer een sprintje achter me aan of duikt even de sloot in. Hij vind het leuk en is nog steeds net zo verwonderd als ikzelf dat ik kan hardlopen

Maar hij moet natuurlijk ook wel stukken vast en dat gaat ook goed, maar na 1,5 km voel ik de riem om mijn lijf wel iets strakker staan en moet ik hem toch wel beetje voortrekken.
Tot nog toe kan ik die 7 km qua route verdelen dat hij de eerste 2,5 km los kan, 3 km vast en dan nog ong 1,5 los. Ik let uiteraard onder het lopen goed op Joep hoe hij het doet.
Maar ben benieuwd hoe andere lopers dat doen met hond? Hoever lopen jullie met de hond? Vast/los? etc. etc.