melktandje laten trekken

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
marijkeboyco
Snuffelneus
Snuffelneus

melktandje laten trekken

Ongelezen bericht door marijkeboyco »

jeetje dat is schrikken, regelmatig bekijk ik de tandjes van boyco om te kijken of het wisselen goed gaat.
tot mijn schrik zag ik dat een melkhoektand paars achtig is geworden en dat daarnaast al de nieuwe hoektand zichtbaar is.
meteen gebeld met de dierenarts en die vertelde dat hij zo snel mogelijk het tandje wil trekken onder narcose... pff schrikken

voor komende dinsdag een afspraak gemaakt en ik moet zeggen ben er behoorlijk van ondersteboven.
natuurlijk opgezocht op internet en zie dat dit vaker voor komt.
heeft iemand hier ervaring mee? tips voor de nazorg? etc.

alvast bedankt. groetjes marijke & boyco
NicoleGoossens
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door NicoleGoossens »

Geen ervaring mee maar wel veel sterkte voor Boyco. Ik weet alleen dat de dierenarts tegen mij zei dat hoektanden wel vaker even bleven zitten en dat ze pas bij (ik geloof) 7 maanden de tand operatief zouden verwijderen als deze er dan nog niet uit was. Maar als het raar van kleur wordt? Succes!
Groetjes Nicole en een :zwartpootje: van Jackson!

:zwartpootje: Jackson 09-10-2012
:blondpootje: Benny* 17-10-2003 overleden 23-08-2012)
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Goed dat je de tand meteen eruit laat halen, is niet goed voor de nieuwe tand als die blijft zitten.

Stelt weinig voor maar toch altijd spannend !!
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Yup, hier ervaring met een hoektand laten verwijderen
Stelt idd niet zoveel voor (hoewel ik niet zo fan ben van narcose bij jonge honden) maar als de beide tanden blijven zitten is het wel noodzakelijk anders heb je kans dat de volwassen tand volledig scheef gaat groeien waar de hond dan last van kan krijgen

Misschien valt de melktand er nog wel uit voor de operatie, verkleuring is meestal een teken dat de tand dood is 8)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Plaats reactie