Ervaringen pup met kleine kinderen

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Lizzy
Snuffelneus
Snuffelneus

Ervaringen pup met kleine kinderen

Ongelezen bericht door Lizzy »

Hallo allemaal! Ik was benieuwd naar jullie ervaringen van het hebben van een pup i.c.m. kleine kinderen...

Dit omdat ik stiekum al vooruit aan het denken ben. Over 1,5 jaar word mijn dochter namelijk 4 jaar en gaat ook zij naar school toe. Voor mij lijkt dit de perfecte periode om een pupje in huis te verwelkomen, aangezien ik dan alle tijd van de wereld heb om met haar bezig te kunnen zijn.

Nu zullen jullie misschien wel denken 'waar maak je je nu al druk om?', maar ik vraag dit omdat manlief twijfelt òf dat ook een goede periode is voor een pup, of dat we beter kunnen wachten totdat de kinderen 8 en 10 jaar zijn ofzo... (wat dus nog 5 jaar gaat duren!)

Inmiddels is Lizzy alweer bijna 3 maanden geleden overleden en ik mis haar nog iedere dag. Als ik mensen met hun hond buiten zie wandelen ben ik gewoon een soort van 'jaloers', omdat ik ook mijn maatje bij me wil hebben... Verstandelijk weet ik gelukkig ook dat het nu niet handig is om op zoek te gaan naar een pup, maar het lijkt mij dat als beide kindjes op school zitten en ik overdag thuis ben, dat dat wel moet kunnen toch?

a.s. donderdag krijgen wij een brits korthaar kitten in huis, dolgelukkig ben ik daarmee en ik kijk er ook echt naar uit! Maar na mijn leven lang honden om me heen gehad te hebben, voelt ons huis toch wel erg leeg nu en denk ik niet dat ik dit gevoel nog eens 5 jaar lang kan volhouden omdat 'de kinderen dan wel groot genoeg zijn voor een pup' .

Ik hoop dus op jullie reacties! (het liefst positief :D )
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

De hond die wij als kind in het gezin hadden is er gekomen toen mijn 2 jaar jongere broertje naar de kleuterschool ging, 4 jaar oud.
Er was alle tijd om de hond op te voeden en ik heb het heerlijk gevonden om met een hond op te groeien.
Quasar
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Quasar »

Ik heb Quasar dus het liefste met onze jongste zoon laten opvoeden, hier bedoel ik mee dat hij nog niet naar school was en zo leerde Quasar dat niet alleen hij in ons huis is en na school de kinderen komen en dat hij moet delen :wink:

Veel succes
:blondpootje: Creekwater King Quasar (16-06-2006)
Groetjes van Suzanne en een lik van Quasar
Cissy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Cissy »

Wij hebben onze eerste labrador in huis gehaald toen de jongste 2 was , tjee al weer ruim 21 jaar geleden , geen spijt van de andere twee waren 5 en bijna 9 jaar .

Ze groeiden op met een pup en de pup groeide mee ..
each day is a gift
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Waarom zou je nog anderhalf jaar wachten? Het lijkt me toch dat een pup ook met een tweejarig kind kan. Tenzij je het natuurlijk zelf te druk vindt, dat kan ook.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Lizzy
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Lizzy »

Bedankt voor jullie reacties dusver!

Tsja en waarom niet nu al? Ten eerste omdat we donderdag dus al ons langverwachte brits korthaar kitten in huis krijgen, hier heb ik ruim een jaar op gewacht en kijk ik echt ontzettend naar uit! Maar ook een britje kost een hoop geld en deze zomer komt er ook nog een nieuw dakkapel op ons dak, dus financieel komt het nu even niet zo uit.

Ik wil me van te voren ook goed oriënteren qua fokkers (wat ik bij mijn britjes ook altijd doe) en niet over één nacht ijs gaan, dus die 1,5 jaar heb ik financieel èn voor mezelf echt wel nodig.

Tuurlijk, mijn hart schreeuwt dat ik nu al wil, maar verstandelijk weet ik dat nu nog niet het goede moment is, dus wil ik sowieso wachten tot mijn dochtertje op school zit en ik dan alle tijd heb voor de kleine pup in huis.

Nu manlief overtuigen dat het echt wel kan met 2 kleine kindjes in huis :wink:
-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door -Marianne »

Een vrouw bij mij op puppycursus heeft ook twee kleine kinderen en een pup in huis. Het is dan wel geen labje maar een Golden Retriever, maar goed, zo veel verschil zal daar niet tussen zitten. Volgens mij gaat het bij haar prima, ze zei ook dat de pup bij de kinderen extra voorzichtig is.
Het is wel belangrijk om de kinderen al meteen te leren hoe ze met een pup om moeten gaan en dat ze niet te druk rond de pup moeten zijn. Wij hebben hier ook wel eens jonge kinderen over de vloer, ééntje is dan pas 1 jaar dus die doet nog vrij weinig en daar is Balou heel voorzichtig mee (snuffelen en voorzichtig de handjes likken), maar er is ook een druktemaker van bijna 3 jaar die alle kanten op rent... Tsja, dan wil Balou natuurlijk spelen en wordt ze erg enthousiast.
In principe zou het dus gewoon goed moeten gaan, zolang je kinderen maar weten hoe ze met een pup om moeten gaan.
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)
Daan1973
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Daan1973 »

Hoi,

Kijk in je portomonee kan ik niet kijken natuurlijk , maar ik zou zeggen doen!!

ik heb zelf 3 kids, 5,9 en 11 jaar en 3 honden , waarvan 2 hondjes van 12 jaar en een labrador pup van nu 4 maanden....

en ja het is druk en soms goed plannen om zowel kids als honden :verliefd1:
genoeg tijd en aandacht te geven hahaha, zeker nu met onze pup Boa, maar die vind het heerlijk al ie aandacht , en mijn kids vonden het ook geweldig eindelijk een pup want de andere hondjes waren er al toen de eerste geboren werd....

Ik zou het niet anders willen, kids naar school en dan heerlijk wandelen , thuis poetsen, kids halen , wandelen, en sávonds doet manlief nog een flinke ronde.....

dus overtuigen die man van je , voor zowel kind als hond is het heerlijk met elkaar op te groeien, het worden maatjes voor het leven!!! :applaus:
Tarzan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Tarzan »

Wij hebben gewoon een hond genomen omdat we dat graag wilden, ongeacht de leeftijd van de kinderen. We hebben er nooit bij stil gestaan dat het misschien niet handig zou zijn.
Toen de oudste werd geboren hadden we een nogal energieke en sterke hond. Zij is altijd heel voorzichtig geweest met zoon. Onze 2e hond kregen we als puppy, ze kwam bij ons op de dag dat ik met zwangerschapsverlof ging voor de geboorte van onze 3e zoon.
En nu zijn de jongens 20, 18, 15 en 13. Een prima tijd voor onze 3e hond, Tarzan. Er komen regelmatig jongeren bij ons over de vloer. En dat gaat prima.
Honden lachen met hun staart.

:zwartpootje: Tarzan (29-02-2012)
retriever resort
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door retriever resort »

Het is soms moeilijk om zulke jonge kinderen te leren wat wel en wat niet mag met honden, lang leve de snuffelcolleges maar dan nog ... dus is het belangrijk dat de pup altijd een veilige plek heeft waar hij zich terug kan trekken en waar de kids niet kunnen komen. Wij hadden toen Daisy en de kinderen beiden jong waren een deel van de kamer afgezet met puppypanelen, die heb je in verschillende formaten. Ik vond het ideaal, was de hond altijd overal bij aanwezig maar konden de kids er niet constant bij komen want het is ooh zo verleidelijk zo'n schattige pup en je wil toch controle en overzicht houden voor de veiligheid wat gewoon niet altijd lukt met EN kleine kinderen EN een pup samen. En als ik er permanent zicht op had dan mocht Daisy natuurlijk gewoon los :-). Het kan zeker wel en met een goed doordachte voorbereiding en instructie richting kinderen kunnen ze ook nog eens heel veel aan elkaar hebben :wink:
groetjes Jeannette
Plaats reactie