Van vanaf wanneer mag pup het water in?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Van vanaf wanneer mag pup het water in?

Ongelezen bericht door michelle1301 »

Hallo,

omdat ik mijn pup midden in de zomer ophaal. Vroeg ik mij af wanneer ze in het water mogen. Want dan wou ik van zomer een zwembadje ophalen zodat pup lekker in het water kan en lekker kan koelen. Dus niet zwemmen ( vanaf welke maanden mag dit)

En hebben jullie nog eventueel tips voor een zwembadje? Dacht zelf aan zo'n schelp.

Groetjes, Michelle
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Je pup mag vanaf dag 1 in een zwembadje hoor. Hier poedelen de pups in het nest soms met 5 weken al in een badje met een laagje water :D

Dat is anders voor sloten en meertjes en dergelijke. Daar kan het water besmet zijn door ratten en daar kan je pup (en volwassen hond) de ziekte van Weil van krijgen (leptospirose). De vaccinatie daartegen zit in de grote cocktail die ze met 12 weken krijgen. Dus met zwemmen in meren, vennetjes, vijvers e.d. moet je wachten tot je pup zijn grote enting heeft gehad. Zwemmen in zee mag wél, ook vóór de grote enting.

Hanneke
Cissy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Cissy »

Hier gebeurd het al hoor , Timber zocht verkoeling in grote waterbak van yunah buiten, hups zaten zij gat erin ,,, bleef heerlijk zitten ..... Daarna was het lol want met je pootjes kan je leuk spetteren ... :D helemaal niet erg ...
each day is a gift
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tammie »

Ook hier vanaf het prille begin gewoon lekker de schelp straks in de tuin :D
Het "grote" water vermijd ik, weet dat hier waterratten zitten en zit niet te wachten op een pup met ziekte van Weihl of voor mij ook een schrikbeeld een rattenklem om d'r heen, wil haar graag daarin een trauma besparen :wink:
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Hmm waterratten zitten hier veel. Je ziet ze gewoon zo overdag zwemmen. Dus dan wacht ik wel tot dat pup alle entings gehad heeft. Maar een kanaal lijkt mij sowieso niet handig voor een pup. Omdat je er lastig uit kunt komen. Volwassen honden lukt dat wel.

Maar verderop zit wel een leuk meertje. Waar het aan de kanten ondiep is. En steeds dieper word.

Krijg er echt steeds meer zin. Maak mij alleen veelste veel zorgen over de poten.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Flow stond 10 minuten na aankomst thuis al in haar zwembad. :D Een week later hebben we haar naar zee gereden en stond ze aan de lange lijn al in de branding. Niet te moeilijk over doen, zolang ze niet hoeven te klimmen maar makkelijk in en uit kunnen lopen en vooral niks forceren komt het wel goed.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Laboriginals schreef: Zwemmen in zee mag wél, ook vóór de grote enting.

Hanneke
Nooit geweten... weer wat geleerd
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Leptospiren zijn gevoelig voor zout en kunnen dus niet in zeewater overleven. Daarom mag een pup die nog niet volledig is ingeënt, best kennismaken met de zee.

Maar je moet natuurlijk wel oppassen dat de pup niet bijvoorbeeld van het zeewater gaat drinken, want dat kan een behoorlijke diarree veroorzaken. En zeewater kan ook besmet zijn door ´poep´ bacteriën van mens en / of dier. Nou loopt dat meestal niet zo´n vaart. Wij mensen laten onze eigen kleintjes ook lekker in zee spelen, dus een pup kan dat ook veilig doen :)

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Els
Speurneus
Speurneus

altijd zoet water meenemen als je naar zee gaat, zodat je pup direct zoet water tot zn beschikking heeft. :)
Groetjes,
Els

Angelique
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Angelique »

Hier poedelt Kyra ook in het hondenbadje, maar toegeven, ze is nog liever binnen met het warme weer (we hebben tegels en vloerkoeling :wink: )
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Binnen is het nog warmer als buiten. Terwijl we alle rolgordijnen dicht hebben. Maar we gaan dit weekend de airco installeren.
Lientje01
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lientje01 »

Bijke was net twee weken bij ons, nam een mini spurtje en vloog van gras zo in kroos.. en dus in water. Ze was toen 12 weken en het was ijskoud toen. Maar ook dat heeft ze gewoon overleefd :D Inmiddels is water een sterke magneet en ook modderpoelen maken kan ze erg goed. Van mij mag ze! Ik spoel haar thuis wel weer af. Dat koppie en die blijheid. Dat ga ik haar niet afnemen :-) Alleen in stilstaand water mag ze van mij nu niet. Meestal gaan we richting park of strand.
Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Vbraam »

Mogen ze dan ook echt zwemmen als ze zo jong zijn? In een wat dieper zwembad? Had namelijk begrepen dat het goed voor de spieropbouw is maar minder belastend voor de gewrichten, net als bij ons mensen
:bruinpootje: Gio (Fugo v. Le JeanJardin) 16-5-2013
Lientje01
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lientje01 »

Daar zijn verschillende meningen over. Mijn mening is dat alles wat rustig gebeurt en niet te lang is, moet kunnen. Ik maak bijke ongelukkig als ze niet los kan en niet in het water mag. Soms zwemt ze, soms rent ze door het water. Conditie, plezier en energie kwijt raken is ook belangrijk. Bewegen is bovendien niet altijd en alleen maar slecht. Ook op deze mening zal ik wel aangevallen worden, maar ja....
Els
Speurneus
Speurneus

Ik kwam net een goed en interessant artikel tegen over honden en water:

http://www.doggo.nl/artikelen/recreatie ... e-hond.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Els

Plaats reactie