Van vanaf wanneer mag pup het water in?
-
michelle1301
- Kleine hondenneus

Van vanaf wanneer mag pup het water in?
Hallo,
omdat ik mijn pup midden in de zomer ophaal. Vroeg ik mij af wanneer ze in het water mogen. Want dan wou ik van zomer een zwembadje ophalen zodat pup lekker in het water kan en lekker kan koelen. Dus niet zwemmen ( vanaf welke maanden mag dit)
En hebben jullie nog eventueel tips voor een zwembadje? Dacht zelf aan zo'n schelp.
Groetjes, Michelle
omdat ik mijn pup midden in de zomer ophaal. Vroeg ik mij af wanneer ze in het water mogen. Want dan wou ik van zomer een zwembadje ophalen zodat pup lekker in het water kan en lekker kan koelen. Dus niet zwemmen ( vanaf welke maanden mag dit)
En hebben jullie nog eventueel tips voor een zwembadje? Dacht zelf aan zo'n schelp.
Groetjes, Michelle
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Je pup mag vanaf dag 1 in een zwembadje hoor. Hier poedelen de pups in het nest soms met 5 weken al in een badje met een laagje water
Dat is anders voor sloten en meertjes en dergelijke. Daar kan het water besmet zijn door ratten en daar kan je pup (en volwassen hond) de ziekte van Weil van krijgen (leptospirose). De vaccinatie daartegen zit in de grote cocktail die ze met 12 weken krijgen. Dus met zwemmen in meren, vennetjes, vijvers e.d. moet je wachten tot je pup zijn grote enting heeft gehad. Zwemmen in zee mag wél, ook vóór de grote enting.
Hanneke
Dat is anders voor sloten en meertjes en dergelijke. Daar kan het water besmet zijn door ratten en daar kan je pup (en volwassen hond) de ziekte van Weil van krijgen (leptospirose). De vaccinatie daartegen zit in de grote cocktail die ze met 12 weken krijgen. Dus met zwemmen in meren, vennetjes, vijvers e.d. moet je wachten tot je pup zijn grote enting heeft gehad. Zwemmen in zee mag wél, ook vóór de grote enting.
Hanneke
-
Cissy
- Middelgrote hondenneus

-
Tammie
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Ook hier vanaf het prille begin gewoon lekker de schelp straks in de tuin
Het "grote" water vermijd ik, weet dat hier waterratten zitten en zit niet te wachten op een pup met ziekte van Weihl of voor mij ook een schrikbeeld een rattenklem om d'r heen, wil haar graag daarin een trauma besparen
Het "grote" water vermijd ik, weet dat hier waterratten zitten en zit niet te wachten op een pup met ziekte van Weihl of voor mij ook een schrikbeeld een rattenklem om d'r heen, wil haar graag daarin een trauma besparen
Liefs tammie
Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013

-
michelle1301
- Kleine hondenneus

Hmm waterratten zitten hier veel. Je ziet ze gewoon zo overdag zwemmen. Dus dan wacht ik wel tot dat pup alle entings gehad heeft. Maar een kanaal lijkt mij sowieso niet handig voor een pup. Omdat je er lastig uit kunt komen. Volwassen honden lukt dat wel.
Maar verderop zit wel een leuk meertje. Waar het aan de kanten ondiep is. En steeds dieper word.
Krijg er echt steeds meer zin. Maak mij alleen veelste veel zorgen over de poten.
Maar verderop zit wel een leuk meertje. Waar het aan de kanten ondiep is. En steeds dieper word.
Krijg er echt steeds meer zin. Maak mij alleen veelste veel zorgen over de poten.
-
Els
- Speurneus

Flow stond 10 minuten na aankomst thuis al in haar zwembad.
Een week later hebben we haar naar zee gereden en stond ze aan de lange lijn al in de branding. Niet te moeilijk over doen, zolang ze niet hoeven te klimmen maar makkelijk in en uit kunnen lopen en vooral niks forceren komt het wel goed.
Groetjes,
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
Els
-
roelien
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Leptospiren zijn gevoelig voor zout en kunnen dus niet in zeewater overleven. Daarom mag een pup die nog niet volledig is ingeënt, best kennismaken met de zee.
Maar je moet natuurlijk wel oppassen dat de pup niet bijvoorbeeld van het zeewater gaat drinken, want dat kan een behoorlijke diarree veroorzaken. En zeewater kan ook besmet zijn door ´poep´ bacteriën van mens en / of dier. Nou loopt dat meestal niet zo´n vaart. Wij mensen laten onze eigen kleintjes ook lekker in zee spelen, dus een pup kan dat ook veilig doen
Hanneke
Maar je moet natuurlijk wel oppassen dat de pup niet bijvoorbeeld van het zeewater gaat drinken, want dat kan een behoorlijke diarree veroorzaken. En zeewater kan ook besmet zijn door ´poep´ bacteriën van mens en / of dier. Nou loopt dat meestal niet zo´n vaart. Wij mensen laten onze eigen kleintjes ook lekker in zee spelen, dus een pup kan dat ook veilig doen
Hanneke
-
michelle1301
- Kleine hondenneus

-
Lientje01
- Kleine hondenneus

Bijke was net twee weken bij ons, nam een mini spurtje en vloog van gras zo in kroos.. en dus in water. Ze was toen 12 weken en het was ijskoud toen. Maar ook dat heeft ze gewoon overleefd
Inmiddels is water een sterke magneet en ook modderpoelen maken kan ze erg goed. Van mij mag ze! Ik spoel haar thuis wel weer af. Dat koppie en die blijheid. Dat ga ik haar niet afnemen
Alleen in stilstaand water mag ze van mij nu niet. Meestal gaan we richting park of strand.
-
Vbraam
- Kleine hondenneus

-
Lientje01
- Kleine hondenneus

Daar zijn verschillende meningen over. Mijn mening is dat alles wat rustig gebeurt en niet te lang is, moet kunnen. Ik maak bijke ongelukkig als ze niet los kan en niet in het water mag. Soms zwemt ze, soms rent ze door het water. Conditie, plezier en energie kwijt raken is ook belangrijk. Bewegen is bovendien niet altijd en alleen maar slecht. Ook op deze mening zal ik wel aangevallen worden, maar ja....
-
Els
- Speurneus

Ik kwam net een goed en interessant artikel tegen over honden en water:
http://www.doggo.nl/artikelen/recreatie ... e-hond.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.doggo.nl/artikelen/recreatie ... e-hond.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Els
Els