ontlasting pup

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

ontlasting pup

Ongelezen bericht door Vbraam »

Gio is nu een dag bij ons en als nieuwe hond eigenaar heb ik al gelijk allemaal vragen.

Zo vraag ik me af of het normaal is als de ontlasting van een pup wat dunner is. Bij baby's duurt het ook altijd even voordat ze normale keutels krijgen maar weet niet hoe dat bijhonden is.
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

meestal zijn ze een paar dagen aan de diaree, door de stress, verandering van ritme vermoeidheid door alle nw indrukken etc. raken ze al gauw van slag. echter dit mag maar een paar dagen zijn, zo'n kleintje is al heel gauw uitgedroogd!

wel gewoon het eten blijven geven dat ze bij de fokker ook kregen, dat pas over een week of 2 in alle rust veranderen als je dat niet wilt blijven voeren, ook nog niet gaan wisselen met kip o.i.d. want maagje is dat allemaal niet gewend en raakt dan nog meer van streek.

pup moet wel gewoon vrolijk blijven, eten en drinken, poepen en plassen, is dit niet geval dan gelijk naar de da, waar je als goed is toch snel naartoe moet voor enting
al me kinders uitgevlogen
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Ik kan het alleen maar met Carola eens zijn!
Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Hartstikke bedankt! Hij is gewoon levendig voor zover het warme weer dit toelaat en hij eet en drinkt normaal. Ga inderdaad van de week naar de dierenarts dus als het dan nog is vraag ik het zeker even na
:bruinpootje: Gio (Fugo v. Le JeanJardin) 16-5-2013
Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Man man man.... Wat kan een mens zich druk en zorgen maken. Vorige week moest Gio heel erg spugen waarbij ook wormen naar boven kwamen. Gelukkig moest ik de volgende dag toch al naar de dierenarts en daar is hij ontwormt waarna hij niet meer gespuugd heeft. Ik was weer tot rust gekomen tot hij gisteren ineens diarree had, en dan ook écht spuit diarree! Vanochtend had hij een normaal drolletje maar vanmiddag weer spuit diarree. Hij is gewoon speels en eet en drinkt goed maar toch maak ik me zorgen. Het is mijn eerste hond en weet gewoon niet wat normaal is en wat niet. Hij houdt het wel netjes op en geeft bij de deur aan dat ie moet en poept pas op het gras. Iemand raad? Wil eigenlijk voor hetweekend eweten of het erg is of niet, anders zit ik niet op mn gemak...
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

er spelen nu natuurlijk veel dingen mee

warmte is een grote boosdoener, maar wormen kan ook nog wat meespelen
toch morgen nog ff naar de da gaan, met deze warmte mogen ze geen vocht verliezen en dat gaat nu zonder dat ze wat mankeren al heel snel, laat staan als ze ergens last van hebben, en anders zit je met het weekend weer, mocht het erger worden of zo.. heb je dubbel tarief ook nog

en miss even naar de da is ie er vast sneller vanaf ook
al me kinders uitgevlogen
Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Bedankt! Heb de da gebeld en omdat hij gewoon levendig is en goed eet en drinkt moest ik hem op gekookte kip met rijst zetten. Als er niks veranderd maandag( of eerder) even terug bellen. Vanmiddag bij zn plasje heeft ie niet gepoept dus hoop dat het iets rustiger aan het worden is.
Giovanni
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Giovanni »

Toen pup in huis had,was ontlasting goed maar na aantal dagen werd dunner en dunner.dacht mss door warme weer en stress omdat alles nieuw is.
Man in hondepark zei ook geef hem ryst en kip.
Het zat me toch niet lekker en DA gebeld,zei zij kom direct hier heen.
Heeft pup gecontroleerd omdat ze kunnen uitdrogen.hij eet wel goed,drinkt water en speelde ook maar moest van arts 3dagen ontlasting bewaren en dan laten onderzoeken. Gio had giardia,z'n rot parasiet.hij moest direct op kuur.
Na 5 dagen was alles over...moest wel m'n hele huis reinigen 2de en 5dag hond wassen en m'n auto moest ook gereinigd worden.

Kreeg van week te horen dat nog 5 honden hebben gemeld uit dat zelfde park.
Als je niet vertrouw,zeker hond laten checken bij arts.
Robinnnetje
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Robinnnetje »

Bij mijn pup is de ontlasting eigenlijk altijd goed gebleven. Alleen toen ik langzaam aan ging mengen met zijn nieuwe voer was het iets dunner, misschien even wennen? :)
Sinds zaterdag 20-7 trotse bezitter van onze labrador pup Dex
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Giovanni schreef:Toen pup in huis had,was ontlasting goed maar na aantal dagen werd dunner en dunner.dacht mss door warme weer en stress omdat alles nieuw is.
Man in hondepark zei ook geef hem ryst en kip.
Het zat me toch niet lekker en DA gebeld,zei zij kom direct hier heen.
Heeft pup gecontroleerd omdat ze kunnen uitdrogen.hij eet wel goed,drinkt water en speelde ook maar moest van arts 3dagen ontlasting bewaren en dan laten onderzoeken. Gio had giardia,z'n rot parasiet.hij moest direct op kuur.
Na 5 dagen was alles over...moest wel m'n hele huis reinigen 2de en 5dag hond wassen en m'n auto moest ook gereinigd worden.

Kreeg van week te horen dat nog 5 honden hebben gemeld uit dat zelfde park.
Als je niet vertrouw,zeker hond laten checken bij arts.
Goed dat je je gevoel hebt gevolgd en de da adequaat heeft gereageerd :klasse:
Giovanni
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Giovanni »

:D Thx,
Neem geen risico,liever consult kosten dan straks erger word of fout gaat.
Plaats reactie