Puppy Cursus

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Davy
Snuffelneus
Snuffelneus

Puppy Cursus

Ongelezen bericht door Davy »

Mijn vrouw is gisteren met Babs naar de eerste les gegaan. Ik kon er spijtig genoeg niet bij zijn, want ik moest werken. Het is een positief opvoedende hondenschool, maar als ik gisteren mijn vrouw er over hoorde vertellen ben ik toch wel aan het twijfelen gegaan.

Zelf proberen we Babs op te voeden met de zachte hand en veel geduld, met alle tips van dit forum lijkt dit aardig te lukken. Het happen in handen en kledij (en de leiband) was reeds vermindert door dit te negeren en een speeltje aan te bieden. Nu sinds de eerste les is dit terug toegenomen, op de hondenschool laten ze dit toe :shock: immers: aandacht is aandacht en moet altijd beloont worden werd mijn vrouw verteld, toch in het begin.

Dit kan toch niet??

Volgende probleem, het volgen aan de leiband:
wij proberen consequent te zijn, Babs trekt en ik stop tot de spanning van de lijn is of Babs trekt en ik wandel de andere kant op. NU kreeg mijn vrouw gisteren de "raad' om een korte ruk te geven aan de lijn als Babs trekt en te straffen met "nee".... Dit werd ook even getoond met onze hond als voorbeeld!

Alsook kan het totaal geen kwaad om Babs even bij het nekvel te nemen, wanneer ze stout is, plat te drukken op de grond en ze zo te houden tot ze gekalmeert is.

Op de infodag werd hier niets over verteld, alles wat ik te horen kreeg was positief toen. Ik was om te ontploffen toen ik dit gisteren hoorde. Of ben ik nu verkeerd?
Cissy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Cissy »

Sorry ik zou niet meer naar deze Hondenschool gaan , alleen al. Het laatste geeft da mijn nekharen omhoog gaan staan van in nekvel knijpen en tegen de grond drukken , het is een pup ,,, tuurljk moet je niet alles pikken maar dit druist tegen in mijn gevoel in ... Je geeft zelf al aan dat je gevoel niet goed is ... Wat vond je vrouw er zelf van die was aanwezig bij de cursus .. ?

Als een hond trekt aan de lijn stopt je inderdaad en of loop andere kant op beloon met stem van nee of juist braaf en snoepje zo oen wijzer spelenderwijs ...

Heb ooit op een hondenschool gezeten waar veel met de slipketting werd gewerkt ,, no way .. Yunah behoeft geen nek hernia dacht ik toen en ben bij mulitidog gaan trainen daar gaat het op een hond vriendelijke manier....

Succes met overdenken wat je gaat doen , als t aan mij lag was ik er weg :evil:
each day is a gift
Binno
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Binno »

ik sluit me hierbij aan, als ik jou was zou ik een andere hondenschool zoeken
voorbijgestreefde trainingsmethodes als ik het zo lees
en bij het nekvel en op de grond drukken hoort al helemaal niet bij een positieve manier van trainen, dat kan echt anders, en al zeker met een pup
het gebeurt wel meer op hondenscholen, maar de lesgever hoort eigenlijk ook jouw hond niet als voorbeeld over te nemen en misschien dingen te doen waar jij zelf helemaal niet achterstaat
dus, als je er geen goed gevoel bij hebt, ga er dan weg :wink:
Afbeelding

Afbeelding Wood Fen Moos °23-03-2013
Davy
Snuffelneus
Snuffelneus

Ik ga straks met mijn vrouw nog eens overleggen, waarschijnlijk zal het wel een andere hondenschool worden. Ik denk ook, moest ik aanwezig geweest zijn, dat we gisteren snel terug in de auto zouden gezeten hebben.
Angelique
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Angelique »

Ik sluit me aan bij de andere opmerkingen. En belangrijkste is denk ik, als jullie je er niet (helemaal) prettig bij voelen, niet meer gaan!!
-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door -Marianne »

Ook op mij komt het niet bepaald over als een "positief opvoedende" hondenschool... Ik zou naar je gevoel luisteren en er weggaan, er zijn vast nog wel meer hondenscholen in de buurt waar je een kijkje kunt nemen.
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Ik zou ook voor een andere hondenschool gaan.
Dat bijten moet je vooral niet stimuleren want dan is je hond straks ouder en doet die het nog dus jullie waren goed bezig. Een rukje aan de lijn zou ik ook niet doen als het stoppen of omdraaien ook werkt. En in de nekvel pakken en op de grond drukken is al helemaal een no no.

Jullie waren zelf goed bezig met jullie pup. Gewoon op je eigen manier doorgaan.
Bij een cursus eruit pikken waar je zelf achter staat, sta je ergens niet achter: niet doen! Willen ze je hond als voorbeeld nemen bij iets wat je niet wilt? Gewoon vriendelijk ervoor passen. Jullie leven 24/7 met jullie hond en jullie moeten de opvoeding doen. Een hondenschool geeft begeleiding in de opvoeding maar hun zien je hondje maar 1x per week en jullie moeten de rest van de week zelf trainen.
Davy
Snuffelneus
Snuffelneus

En we hebben een hondenschool, gisteren eerste les gehad en hier voelen we ons een pak beter bij. Niets van rukken aan de lijn/ grijpen bij het nekvel :D
De les ging er veel gemoedelijker aan toe (volgens mijn vrouw, want ik moest opnieuw werken... ik sta momenteel in een andere ploeg...).
:D :D :D
Cissy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Cissy »

Goed bericht fijn dat jullie he hierbij veel fijner voelen , da voelt ook je pup aan ... Veel plezier op puppycursus want daar draait het ook leren en plezier
each day is a gift
Plaats reactie