Doet jullie reu dat ook wel eens...net doen alsof ze gaan plassen?
Flits tilt regelmatig z'n poot op, maar bedenkt zich dan en gaat toch niet plassen. Hij doet dus net alsof
Of hij snuffelt een uur..heeft de intentie om te gaan plassen (dat zie ik aan z'n gedrag..hij gaat er eens goed voor staan etc.), maar ziet er toch op het allerlaatste moment vanaf.
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994 Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007 Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009 JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Ja hoor, Keo doet het ook. Zelfs nu met implantaat en vooral met dit weer. Alsof hij te lui is om het af te maken
Maar met poepen doet hij het ook, dat kan wel eens irritant zijn! Het plekje moet precies goed ruiken, liefst in de bosjes, minstens een paar meter van ons vandaan. En soms wil ie perse midden op een weg poepen, wat van ons niet mag... grr
Ja dat kan Cial ook! (zal je wel zien vandaag ) En over zijn eigen kop heen plassen, dat kan ie ook goed. Dat gaat zo: je moet ernstig nodig plassen, dus tilt den poot op tegen den boom, maar hee, wat ruik je daar? Je krult je op, want midden onder je buik is dat ene interessante luchtje en voila: zo krijg je echte gele labradors
Gebeurt hier ook wel, maar meestal als er ook echt niets meer uit te persen valt
Wat vaker gebeurt is dat Ruud gaat plassen en dan te lui is om z'n poot omhoog te houden (of dat ie alweer iets anders ziet of ruikt) en dan al zwalkend en plassend: ene poot omhoog, andere poot omhoog, doorwandelt.
Ik zag laatst een filmpje van een hond die heel veel kunstjes kende: ook: plas tegen mama aan En idd hij deed net alsof, grappig!
Ik denk dat het soms is dat ze niks meer in de blaas hebben, toch willen plassen op dat geurtje, maar het niet echt meer gaat dus...
Maar dat is denk ik niet de enige reden, want Flits doet het ook wel eens als ik hem na 4 uur naar buiten laat voor een plas in de buurt. Dan tilt ie ook in het begin vaak z'n poot op, maar komt er niks. Terwijl z'n blaas dan wel gevuld is.
Of inderdaad gaan draaien en doen om aanstalten te gaan maken om te plassen en dan toch opeens anders besluiten.