Hond afkoelen

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Robinnnetje
Snuffelneus
Snuffelneus

Hond afkoelen

Ongelezen bericht door Robinnnetje »

Hoe koelen jullie je hond af met dit hete weer?
Ik zelf heb een plantenspuit waarmee ik hem regelmatig nat spuit, een natte handdoek en een schelp badje voor hem. 'S nachts heb ik de ventilator op 1, gericht op zijn bench.
Sinds zaterdag 20-7 trotse bezitter van onze labrador pup Dex
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Hier ook een schelp badje in de tuin. Binnen gaan de luxaflex sochtends al dicht en buiten het zonnescherm naar beneden. Overdag alleen korte p&p rondjes en savonds als het is afgekoeld laten we hem lekker zwemmen. Ik neem hem niet mee in een hete auto (gelukkig kunnen we hem hier achter ons huis heerlijk laten zwemmen) En mocht hij het nou echt te warm krijgen heb ik ook een koelband liggen voor hem (maar die gebruiken we eigenlijk zelden)
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
NicoleGoossens
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door NicoleGoossens »

Hier ook ongeveer zo en dan nog spelen met de sproeier en natuurlijk lekker een ijsje!
Groetjes Nicole en een :zwartpootje: van Jackson!

:zwartpootje: Jackson 09-10-2012
:blondpootje: Benny* 17-10-2003 overleden 23-08-2012)
JongM
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door JongM »

Ik heb nog niet echt het idee dat Denzell het erg heet heeft. Hij speelt in de tuin met water...ofwel een emmer gevuld of met de tuinslang. (ik heb nog geen badje of schelp)
Voor het wisselen heb ik een natte washand in de vriezer, dus kan hij ook op iets kouds bijten. Ijsjes ook altijg goed natuurlijk.

Net de koelband in de vriezer.

Maar het lekkerste vind hij natuurlijk zwemmen in de lek. Denk vanavond maar weer.......
Als het heel heet is, zoals vandaag, maak ik korte rondjes alleen voor p&p.
Robinnnetje
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Robinnnetje »

Korte rondjes doe ik ook ja, vanavond lekker wandelen als het koeler is. Nat washandje ga ik nu in de vriezer doen! Goeie tip! Blij met het forum hoor, leuk en handig! Lekker om af te koelen die washand!!!!
Sinds zaterdag 20-7 trotse bezitter van onze labrador pup Dex
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

als het echt heel erg warm wordt, spoel ik poms poten weleens af met koud water (onder de douche). maar meestal is gewoon rustigaan voldoende :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door michelle1301 »

Als Blaz buiten is, dan speelt hij in zijn privé zwembad. Maar het liefst ligt hij toch voor de airco.

Wandelen doe ik nu niet met hem. Aangezien hij zich nog veelste druk maakt om alles wat hij ziet. Misschien vanavond laat nog even.
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Wij houden Yara zoveel mogelijk binnen. 's Ochtends vroeg en 's avonds laat een wandeling en voor de rest (bij hoge nood) p&p achter in de tuin op de daarvoor bestemde plaats.
Ze heeft overdag een koelband om. :)
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Het zwembadje staat op in de tuin, de jongens hebben net een ijskong op, de airco staat aan. Verder lopen we overdag niet, als ze iets moeten doen dan doen ze dat in de tuin. Beide heren hebben veel last van de warmte dus er word, vooral vandaag lekker rustig aan gedaan.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Wij wandelen s morgens om 07.00 naar zee, zwemmen dan al dan niet samen een poosje en zijn voor 09.00 weer thuis.
In de tuin staat een schelp met water waarin ze kan afkoelen, maar verder is ze verplicht binnen, behoefte tussendoor kan ze in de tuin doen. In huis is het 22 graden, dus uitstekend te doen. s Avonds na 20.00 gaan we weer wandelen.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Onze jachttraining was vandaag een uur vroeger dan normaal. Al om 9 uur vanochtend en daarna ben ik naar een zwemplas gereden om nog samen heerlijk te zwemmen.

Toen het daar wat drukker werd naar huis gegaan. In de auto is gelukkig airco en nu zit ik binnen. Daar is het nog wel uit te houden. Maar buiten, pfff. Veel te warm....
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door -Marianne »

Sowieso proberen we Balou zo rustig mogelijk te houden, dus alleen een klein rondje lopen wanneer ze haar behoefte moet doen (al is het niet zo erg wanneer ze dit nu even in de tuin doet). Ook zoeken we regelmatig een plek op waar ze kan zwemmen, al gaat dat nu wat lastiger nu het al een tijdje zo warm is. Daarnaast staat er een schelp in de tuin en krijgt ze 's middags een lekker ijsje. Verder houden we haar zo veel mogelijk binnen, want in de huiskamer is het gelukkig niet zo warm.
Tarzan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Tarzan »

In onze woonkamer is het momenteel 28 graden. Tarzan ligt voor pampus op de vloer.
Het is bloedheet. Ik hoop dat het snel wat koeler wordt.

Vanmorgen heb ik om 8.00 uur met hem gewandeld. Hij heeft heerlijk kunnen rennen en spelen. Rond het middaguur heb ik hem nog even uitgelaten. Nu laat ik hem voorlopig maar liggen. Wandelen doen we laat in de avond, als het wat afgekoeld is.
labbers
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door labbers »

Afkoelen doen ze ook vaak op koele tegels..als je die niet in huis hebt..wellicht wel op de toilet?? misschien kan de deur van het toilet open zodat hij daar kan liggen..
Dawn (Tickled Pink by Ic of Storm's Legacy 06-07-2012)
Hailey (Black Pearls of Mainhatten Ultra Voilet 17-01-2012)
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

HennyH schreef:Onze jachttraining was vandaag een uur vroeger dan normaal. Al om 9 uur vanochtend en daarna ben ik naar een zwemplas gereden om nog samen heerlijk te zwemmen.

Toen het daar wat drukker werd naar huis gegaan. In de auto is gelukkig airco en nu zit ik binnen. Daar is het nog wel uit te houden. Maar buiten, pfff. Veel te warm....
bij ons was ie afgezegd, wij trainen normaal om 9 uur. Was blij toe, vorige week was het ook al van dat matige weer en was Pom niet echt vooruit te branden haha
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Plaats reactie