Bijtende pup

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Dora
Snuffelneus
Snuffelneus

Bijtende pup

Ongelezen bericht door Dora »

Halloo iedereen,

Wij hebben nu 2.5 weken een kleine uk in huis. Het was de actiefste van de nest en we hebben ondertussen gemerkt dat ze heel graag bijt in lichaamsdelen, zetels, schoenen etc. Dat van het meubilair en de schoenen hebben we voorlopig wel wat onder controle, het enige dat serieus moeilijk is is haar af te leren om ons te bijten. Ik weet niet vanwaar het komt, is het dat actief zijn waardoor ze wil springen en hapt?

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd; negeren en stoppen met spelen op momenten dat ze bijt, een speeltje in haar mond duwen waar ze wel op mag bijten, 'auw' roepen als ze te hard bijt, nee zeggen, haar in de bench zetten als ze niet stopt, bij haar nekvel nemen...
Ik weet dat een pup sowieso bijt, maar het loopt soms wel uit de hand naar mijn idee. Van mij mag ze knabbelen en likken aan handen en tenen, maar in de kuiten bijten, springen om in je vingers te kunnen bijten, echt doorknagen op je polsen etc. dat gaat me een beetje te ver. Ze heeft ondertussen al verschillende kledingsstukken naar de maan geholpen doordat ze niet kan ophouden met bijten.

Ik heb van verschillende mensen al heel uiteenlopende dingen gehoord; mensen die zelf pups hebben zeggen dat dat er wel uitgroeit en dat we ze moeten laten doen, de hondenschool zegt dat ze constant om onze aandacht vraagt en dat ze dus meer zelfstandig moet leren spelen, en de dierenarts zegt dat het hoog tijd is dat ze dat afleert.

Ik weet niet goed wat ik ermee moet doen, de ene zegt dat het mag, de andere dan weer niet. Hoe denken jullie hierover? Ik heb al veel gelezen en zou misschien nog wel andere tips kunnen gebruiken om het haar wat af te leren, of is ze hier nog te jong voor met iets over de 10 weken?

Ik kan niet wachten op jullie tips!
Alvast bedankt!

Hanne
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

bijtende pups die maar door gaan zijn vaak vermoeid en gaan maar door(denk aan kleine kinderen die over hun toeren zijn van vermoeidheid)
toen mijn honden puppen waren zaten ze veel in de bench,er staat ergens wel een sticky over bench training)
dit is niet zielig,die ukkies hebben heel erg veel slaap nodig.
zelfs met 5 maanden sliepen ze nog heel erg veel en eigenlijk nog als ze binnen zijn :D

dus als ze mijn puppert was zou ik haar gewoon (zonder boos te worden!!) in de bench zetten,moet je opletten hoe snel ze slaapt :wink:
10 weken is echt nog heel jong he,dus veel slapen is het devies.
het ritme hier was ong. wakker worden en naar buiten voor P&P en dan even spelen of wat oefenen,lekker wat eten en dan weer P&P en dan weer in de bench en slapen.dit was vaak maar een half uur uit de bench en dan weer de bench in.

langzaam aan kun je dit wat uitbreiden,als ze rustig is en niet gaat dollen en happen is ze nog niet (te) vermoeid :)

succes!
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Dora
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Dora »

Hey,

Alvast bedankt voor de tip! Ik denk dat dit idd wel kan helpen...
Toen we de pup gingen halen zei de vrouw ons dat gitta idd 2 uur zou slapen en dan een half uurtje wakker zou zijn om te eten, drinken, boodschapjes te doen en te spelen...
De laatste dagen is het eerder andersom, speelt ze meer dan ze slaapt. Ik heb haar net nogmaals in de bench gezet na het knabbelen...meteen in dromenland natuurlijk. Hopelijk vind ze haar ritme nog wat terug en kunnen we wat 'rustiger' spelen.

Hanne
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Ik sluit me bij Roef en de fokker aan, 2 uurtjes in de bench en een half uur spelen, trainen, eten, uitlaten. Baldadigheid is vaak een teken van teveel prikkels en oververmoeidheid.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tammie »

Ik merk het hier aan Indra ook als ze moe wordt, wordt ze ook baldadig. Ook hier ongeveer het ritme, half uurtje a drie kwartier uit de bench om te spelen/p&P te doen, etc. Ik heb haar nu net in de bench en ik schat zelf dat ze er toch wel tot een uurtje of 11 in slaapt, kortom ze is meer in de bench dan er uit op dit moment nog.
Voordeel hiervan is ook dat zindelijkheid, sloop-/baldadigheidgedrag veel beter in banen zijn te leiden waardoor de opvoeding veel beter en gemoedelijker verloopt :)
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Flow sliep de eerste periode 20-22 uur per dag en slaapt nog steeds veel. Bijtgedrag= puppy bedtijd. Sloopgedrag= ook puppy bedtijd.
Flowie is nu ruim 5 maanden en slaapt nog zo'n 18 uur per dag, niet altijd meer in de bench, maar ze zoekt hem nog wel op als ze erg moe is of een oei ik groei dagje heeft.

Een hond heeft energie om te spelen, maar heeft die energie ook nodig om te groeien. groeien doen ze in rust en die rust pakken ze zelf niet (voldoende), dat is de taak van de nieuwe eigenaar.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Plaats reactie