Mee-roken slecht voor huisdieren
-
- Speurneus
- Contacteer:
Mee-roken slecht voor huisdieren
Mee-roken is net zo slecht voor huisdieren als voor kinderen: http://www.medicaldaily.com/smoking-hur ... ren-249237" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is een stukje uit het artikel:
We're quick today to protect children from harmful diseases and lifestyle behaviors, forestalling any lifelong threats early on. New research suggests that we should transfer this level of concern over to our pets, especially when it comes to smoking, as dogs and cats can come to harm just as easily from cigarette smoke as an infant or child.
Animals can suffer from lung damage and even certain types of cancer in the same way humans do when exposed to the dangers of secondhand smoke, residual chemicals, or even simple petting, said veterinary oncologist Heather Wilson-Robles.
"Animals with asthma or bronchitis may have difficulties controlling their disease," she said. "A lot of vets, even though not much literature published to prove that, would tell you that they have seen similar experiences. The owner quit smoking and the pet's lung problems or disease improved."
Pets may even face a greater risk than children if smokers do not wash their hands after smoking, as the toxins left behind on a person's hand can easily transfer to the pet's coat. While humans wash their hands on a regular basis, animals often go much longer between bathing sessions to adequately rid themselves of the harmful chemicals.
Hanneke
Dit is een stukje uit het artikel:
We're quick today to protect children from harmful diseases and lifestyle behaviors, forestalling any lifelong threats early on. New research suggests that we should transfer this level of concern over to our pets, especially when it comes to smoking, as dogs and cats can come to harm just as easily from cigarette smoke as an infant or child.
Animals can suffer from lung damage and even certain types of cancer in the same way humans do when exposed to the dangers of secondhand smoke, residual chemicals, or even simple petting, said veterinary oncologist Heather Wilson-Robles.
"Animals with asthma or bronchitis may have difficulties controlling their disease," she said. "A lot of vets, even though not much literature published to prove that, would tell you that they have seen similar experiences. The owner quit smoking and the pet's lung problems or disease improved."
Pets may even face a greater risk than children if smokers do not wash their hands after smoking, as the toxins left behind on a person's hand can easily transfer to the pet's coat. While humans wash their hands on a regular basis, animals often go much longer between bathing sessions to adequately rid themselves of the harmful chemicals.
Hanneke
-
- Speurneus
-
- Speurneus
- Contacteer:
Goh wat een verrassing
Iedereen weet dat roken niet gezond is voor de mens zelf, dus lijkt me dat iedereen ook wel kan bedenken dat het meeroken voor dieren ook niet echt gezond is !

Iedereen weet dat roken niet gezond is voor de mens zelf, dus lijkt me dat iedereen ook wel kan bedenken dat het meeroken voor dieren ook niet echt gezond is !
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015

-
- Speurneus
- Contacteer:
Als je erbij stilstaat, is het natuurlijk logisch, dat kan iedereen bedenken. De meeste mensen zullen inmiddels niet meer in huis roken zodra ze kinderen krijgen. Maar zouden er veel mensen ook buiten gaan roken, alleen maar omdat ze een kat of hond in huis hebben? Dat is de boodschap van dit stukje: dat mensen dezelfde voorzorgsmaatregelen moeten nemen voor hun huisdieren als voor hun kinderen: dus niet in hun nabijheid roken. Eerlijk gezegd, denk ik niet dat veel rokende mensen daar nu rekening mee houden.
Ook staat er, dat huisdieren zelfs nog meer risico lopen dan kinderen, omdat rokers chemische residuen aan hun handen hebben, die ze bij het aaien overbrengen op het dier. En dieren gaan niet elke dag in bad zoals kinderen, dus die chemicaliën blijven lang op hun vacht zitten.
Hanneke
Ook staat er, dat huisdieren zelfs nog meer risico lopen dan kinderen, omdat rokers chemische residuen aan hun handen hebben, die ze bij het aaien overbrengen op het dier. En dieren gaan niet elke dag in bad zoals kinderen, dus die chemicaliën blijven lang op hun vacht zitten.
Hanneke
-
- Speurneus
- Contacteer:
Ik rook, en ik rook keurig buiten .....Laboriginals schreef:Als je erbij stilstaat, is het natuurlijk logisch, dat kan iedereen bedenken. De meeste mensen zullen inmiddels niet meer in huis roken zodra ze kinderen krijgen. Maar zouden er veel mensen ook buiten gaan roken, alleen maar omdat ze een kat of hond in huis hebben? Dat is de boodschap van dit stukje: dat mensen dezelfde voorzorgsmaatregelen moeten nemen voor hun huisdieren als voor hun kinderen: dus niet in hun nabijheid roken. Eerlijk gezegd, denk ik niet dat veel rokende mensen daar nu rekening mee houden.
Hanneke
En over die chemicaliën op de vacht ? Heb je wel eens gezien in wat voor sloten / kadavers / ontlasting sommige honden rollen ? We kunnen ook overdrijven hoor

De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015

-
- Speurneus
- Contacteer:
Als jij speciaal buiten rookt voor je honden, is dat geweldig natuurlijk.Kay schreef:Ik rook, en ik rook keurig buiten .....
En over die chemicaliën op de vacht ? Heb je wel eens gezien in wat voor sloten / kadavers / ontlasting sommige honden rollen ? We kunnen ook overdrijven hoor
Wat betreft de angst voor gevaarlijke stoffen op de vacht... ik heb het vermoeden dat in Amerika de voorzorgsmaatregelen om kinderen te beschermen tegen meeroken, verder gaan dan hier in Europa.
Verderop in het artikel staat dit:
Wilson-Robles advises smokers who want to protect their pet to take the same precautions they would with a child. These include smoking outside, washing your hands afterwards, ...
Handen wassen na het roken hoort in de VS blijkbaar bij de standaard adviezen om kinderen te beschermen tegen meeroken. Hier in Europa kennen we dat niet, dus komt het overdreven over om dat voor een huisdier te doen.
Hanneke
Maar dan heb je het over kinderen Hanneke, die worden als het goed is zo rond de 70/80 jaar en dat is een leeftijd die onze huisdieren niet gaan halen. Ik vind het allemaal wat overdreven dat gedoe over roken. Op een pakje sigaretten staat tegenwoordig dat je dood gaat van roken, dus als je niet rookt blijf je leven?
Voorlichten is oke, maar ze gaan wat mij betreft veel te ver.
Mijn honden lopen mee naar buiten als ik ga roken, schiet ook lekker op

Voorlichten is oke, maar ze gaan wat mij betreft veel te ver.
Mijn honden lopen mee naar buiten als ik ga roken, schiet ook lekker op

-
- Middelgrote hondenneus
Ik hoop dat het mensen bewust kan maken. Het klinkt wel een beetje overdreven dat handen wassen aangezien een hond zelfreinigend is mbt de vacht? Het is in ieder geval een beschermlaag. Chemicaliën zijn ook overal tegenwoordig 

Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.