hond sloopt als ze los is

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
KimenBart
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

hond sloopt als ze los is

Ongelezen bericht door KimenBart »

Hallo daar.....

Even een vraagje. Wij proberen om Bo samen los te laten met Luna. Dit lukt echter niet goed.
Ze gaan te wild spelen binnen, terwijl ze dat nooit mogen van mij, en verschuiven dan zelfs de meubels :shock: . Nu hadden we bedacht om de keuken af te scheiden met een hekje. Dan kunnen ze toch allebei los en elkaar wel zien. Dus een luxe hekje gekocht(het oog wil ook wat) en de keuken gescheiden. Nou de dames hebben het hekje gezamenlijk gesloopt. en Bo klimt er gewoon overheen. Toen nog een keer samen los gelaten en hopen dat het wel zou lukken. Helaas, toen ik thuis kwam hadden ze een kussen en drie tafelviltjes gesloopt :evil: .
Het vreemde is dat ze de nachten ook samen los zijn en dan gebeurd er niks. Ze hebben allebei een bench, deurtjes open dan, en slapen daar gewoon in en laten elkaar ook met rust.
Bo ligt dus weer in de bench met een dicht deurtje als ik wat langer weg ben. Ze heeft dan altijd een bot en water tot haar beschikking. Echter, deze morgen heeft mevrouw het nodig gevonden om haar nieuwe(gisteren gekochte) kussen te slopen :evil: . Ze zat maar 4 uurtjes in de bench, dus ik was verbaasd.

Hoe kan ik dat het beste aanleren danwel oplossen? Is een muilkorf een idee? Of gewoon neerleggen bij het feit dat ze voorlopig nog in de bench zit?(Luna loopt wel gewoon los en sloopt niks)
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Je hond is nog niet eens een jaar en je andere lab, net geen twee. Dus twee hele jonge honden bij elkaar en dat zorgt voor veel spelen.
Dus lekker die bench dicht, want en Bo is er nog niet aan toe om uit de bench te liggen en samen zijn ze er ook nog niet aan toe om los te lopen.

Zeker geen muilkorf opdoen !
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nancy »

Nog niet loslaten zou ik denken.

Wij hebben er ook 2. Althans: eentje gehad en eentje doet het nog.
Joris sloopte regelmatig zijn kussens in de bench: eigen schuld dikke bult, als hij genoeg afleiding had, gebeurde dat niet. Dus met iets te knagen, moe kauwen en dan lekker slapen.
Jonas is precies zo, ze liggen nu samen in de bench, maar ook dat is niet afdoende. Gewoon afleiding nodig: ook hier weer iets te knagen.

Joris stopte ermee toen hij 1,5 was en die hoop hebben we voor Jonas ook, tot die tijd maak ik de kussens zelf of koop ze in de aanbieding.
Overigens blijven ze na die tijd ook in hun bench: dat is hun huis en de plek waar ze slapen. Van mijn bed moeten ze tenslotte ook afblijven! :D
KimenBart
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ja, ik had gewoon de hoop dat ze al samen los konden :) . Maar ik hou Bo lekker in dr bench voorlopig. Ze vind het niet erg hoor, het is meer mijn eigen gevoel.
Het is wat je zegt, het is hun slaapplaats, dus ze liggen er sowieso veel te slapen.
Denken jullie dat ze in de toekomst wel samen los zouden kunnen?
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tammie »

Ook ik zou iig Bo lekker in de bench doen.
's Nachts is juist het moment dat ze slapen dus niet zo vreemd dat het dan wel goed gaat.

Ik denk dat ze in de toekomst wel samen los kunnen. Maar ook dit is heel afhankelijk van hoe ze zijn, spelen ze veel samen als je thuis bent, etc.
Neem ik bv. Pepper en Indra dan zoekt pepper heel duidelijk veel d'r rust op (ja ook dat kan bij een nog geeneens 2-jarige hond). Kortom veel is ook karakterafhankelijk en nog niet eens altijd leeftijdsafhankelijk :wink:
Indra speelt dus ook hoofdzakelijk buiten met andere honden, Pepper gaat niet mee in spelletjes van d'r met uitzondering van trekspelletjes maar heel vaak gaat Pepper op de bank met 1 van de speeltjes zodat Indra er vanaf moet blijven. Ze spelen hier dus betrekkelijk weinig doordat Pepper echt de rust zelve is, de enige keer dat ze gek doet is met zwemmen in combinatie met dummy.
Zodra Indra de leeftijd er voor heeft (omstreeks anderhalf jaar schat ik maar ook dit is hondafhankelijk) durf ik ze hier dus met een gerust hart los te laten omdat ik weet hoe Pepper's karakter is.
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Tammie schreef:Ook ik zou iig Bo lekker in de bench doen.
's Nachts is juist het moment dat ze slapen dus niet zo vreemd dat het dan wel goed gaat.

Ik denk dat ze in de toekomst wel samen los kunnen. Maar ook dit is heel afhankelijk van hoe ze zijn, spelen ze veel samen als je thuis bent, etc.
Neem ik bv. Pepper en Indra dan zoekt pepper heel duidelijk veel d'r rust op (ja ook dat kan bij een nog geeneens 2-jarige hond). Kortom veel is ook karakterafhankelijk en nog niet eens altijd leeftijdsafhankelijk :wink:
Indra speelt dus ook hoofdzakelijk buiten met andere honden, Pepper gaat niet mee in spelletjes van d'r met uitzondering van trekspelletjes maar heel vaak gaat Pepper op de bank met 1 van de speeltjes zodat Indra er vanaf moet blijven. Ze spelen hier dus betrekkelijk weinig doordat Pepper echt de rust zelve is, de enige keer dat ze gek doet is met zwemmen in combinatie met dummy.
Zodra Indra de leeftijd er voor heeft (omstreeks anderhalf jaar schat ik maar ook dit is hondafhankelijk) durf ik ze hier dus met een gerust hart los te laten omdat ik weet hoe Pepper's karakter is.
Tuurlijk kan dat, maar Pepper is natuurlijk ook in een roedel opgegroeid ;)

En het verschil tussen jouw honden is 2jaar, dat is ook het verschil tussen mijn jongens en Mexx zocht ook rust, maar als ik er niet bij was dan ging Bear sowieso in de bench :)

Misschien verkeerd geschreven , maar doelde op het kleine leeftijdsverschil , niet op de leeftijd van de oudste en jonge honden zijn een stuk makkelijker uit te lokken dan volwassen honden ( uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd).
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tammie »

Pepper is juist herplaatst omdat ze té druk was, wilde je ondersteboven liggen moest je bij Pepper op je hurken gaan zitten want je ging geheid ondersteboven. Dus dat ze in de roedel is opgegroeid gaat in deze zin niet op, gezien dat ze té druk was in de roedel juist de reden van herplaatsing is geweest (Pepper hebben we hier uit de bench leren opbouwen, daar had pepper absoluut niet uit de bench gekund) ;)

Kleine leeftijdsverschillen gaat idd nog weer anders.
Fijn dat je dit er bij zet ;)
-kim- schreef:
Tammie schreef:Ook ik zou iig Bo lekker in de bench doen.

Tuurlijk kan dat, maar Pepper is natuurlijk ook in een roedel opgegroeid ;)

En het verschil tussen jouw honden is 2jaar, dat is ook het verschil tussen mijn jongens en Mexx zocht ook rust, maar als ik er niet bij was dan ging Bear sowieso in de bench :)

Misschien verkeerd geschreven , maar doelde op het kleine leeftijdsverschil , niet op de leeftijd van de oudste en jonge honden zijn een stuk makkelijker uit te lokken dan volwassen honden ( uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd).
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding
KimenBart
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

De dames spelen idd snel als ze samen zijn. Ze kunnen best druk zijn zeg maar hahaha. Maar het zijn schatjes :verliefd1:
Plaats reactie