energiek en brokjes

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
goeivrouwke
Snuffelneus
Snuffelneus

energiek en brokjes

Ongelezen bericht door goeivrouwke »

Hai hai,

Ik had even een vraagje...sinds gisteren krijgt onze bruce 1 voeding energiek (2 driehoekjes) en 2 voedingen brokjes ( 100 gr) is dat teveel?
Ik ga denk ik naar 2 of misschien wel volledig over op vers vlees van energiek.

Het is 100 gr per 5 kilo gewicht...is dat per voeding?
Of verspreid over de dag?

Ik heb het ff vlug getypt...zit in het bos met bruce xxx
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Die 100gr per 5kg is verdeeld over heel de dag. Let er wel op dat het een richtlijn is.
De ene hond heeft minder nodig en de andere meer. Blijf dus op je hond letten om te zien of je voldoende of teveel geeft.
goeivrouwke
Snuffelneus
Snuffelneus

Oke dank je wel...dus ik geef teveel...de eerste dag gaf ik er 1 en toen stond ie echt rond te kijken van huh ik krijg toch nog wel meer...
Ik heb er nou 2 uitgelegt, dus die verdeel ik over 2 voedingen.
Vanmorgen heeft ie al brokjes gehad.

Het is voor mij ook allemaal nieuw...

X
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Hoe oud is hij en hoeveel weegt hij ?

Pups hebben veel meer nodig als volwassen honden, dus ligt het er maar aan waar de richtlijn op gebaseerd is :wink:

En dan is het per hond verschillend, en moet je op het oog voeren, word hij te flink, minder geven en te smal, geef je gewoon wat meer.

Ohh en ik zou geen brokken en vlees op 1 dag geven, ik zou tussen de brokken en het vlees minimaal 8uur laten zitten.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
dosperros

Ongelezen bericht door dosperros »

Brokken en vlees kan best op 1 dag hoor. Die theorie is inmiddels achterhaald.
Al blijf ik de combi brokken/vlees niet begrijpen.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

dosperros schreef:Brokken en vlees kan best op 1 dag hoor. Die theorie is inmiddels achterhaald.

Eens, zeker met gemalen vlees is het geen probleem. Met botwerk zou ik het dus niet doen. En de combi snap ik ook niet zo best.
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Roos schreef:
dosperros schreef:Brokken en vlees kan best op 1 dag hoor. Die theorie is inmiddels achterhaald.

Eens, zeker met gemalen vlees is het geen probleem. Met botwerk zou ik het dus niet doen. En de combi snap ik ook niet zo best.
Toch vind ik het een combi van niks ;)
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Is het ook, maar Energique is een brok in vleesvorm als ik de ingrediënten zo lees dus wat dat aangaat is er weinig aan de hand :wink:
goeivrouwke
Snuffelneus
Snuffelneus

hai hai,

ik zie dat er veel vragen zijn waarom brokjes en vlees...zal het ff uitleggen

ik was maandag bij de dierenwinkel voor een bloemetje voor de vis ( plantjes voor in zn kom) en ik vroeg meteen even advies over mn puppekind bruce.
toen wij bruce kochten hebben we een zak van 20 kilo van het voer wat ze daar kregen bijgekocht, maar ik vind bruce ietsjes aan de iele kant.
ik bedoel niet dat ik een dikke hond wil of een hond die te vlug groeit, maar als ik keek naar de 2 andere labradorpupkes op de cursus die waren veel forser ( waarvan er zelfs 1 een teef was)
ik me een beetje erin verdiept en kwam erachter dat er bij onze brokken het vlees op 3 stond en dat was nog kip ook.
dus vandaar dat ik advies ging vragen.
onze bruce is nou 15 weken en weegt bijna 11 kilo...
ook ik had gelezen dat er veel vers vlees geven, maar dat was nieuw voor mij...we hebben nog 2 shih thu's en deze en onze andere hondjes kregen altijd brokjes.
eerst liet hij me nutro brokjes zien en daarna ook het diepvriesvlees ( energiek en duck) en hij gaf me als advies om bruce zo te voeren.
en als het bruce en ons goed beviel helemaal over te stappen op vlees.
maar toen ik thuis kwam was ik alweer de helft van zijn verhaal kwijt...het enigste wat me bij was gebleven was de eerste dag 1 driehoekje in plaats van een voeding en dit de volgende dag verhogen naar 2 en de voordelen van vers vlees.
dus ik op het pak gekeken de volgende dag en zag dus dat er op stond 100 gr per 5 kg...dus bruce moest er 2 krijgen, maar ik kwam er niet uit of dat verdeeld moest worden over heel de dag of dus toch per voeding.
omdat ik dus twijfelde heb ik de bovenstaande vraag gesteld.

we zijn nou dus een paar dagen verder en ik zie bruce gewoon bijkomen uhm nie zwaar aankomen maar gewoon meer vorm krijgen.
het bevalt me super, dus ik hou dit nog ff zo vol tot mn zak op is ( heb nog een kwart denk ik ongeveer) en dan stap ik volledig over op vlees.
dus deze manier (brok en vlees) is om hm wat beter in vorm te krijgen.
geen verkeerde bedoelingen of wat dan ook wat sommige dachten.

mn vraag stond er misschien een beetje kortaf erop, maar zat op dat moment in het bos met onze bruce...
dosperros

Ongelezen bericht door dosperros »

Goed bezig! Als je vragen hebt, stel ze gerust hier. Zat mensen die je willen helpen :klasse:
Ik zou het gewoon even aankijken als ik jou was. Als je ziet dat je pup te dik wordt, geef je minder.
In het begin is het even experimenteren met de hoeveelheid. Na verloop van tijd merk je vanzelf wat genoeg is voor jouw hond.
En een pup heeft natuurlijk in verhouding meer nodig dan een volwassen hond. Hij is volop in de groei.
goeivrouwke
Snuffelneus
Snuffelneus

oooo dank je wel...ik zie bruce ook echt nog mooier worden, hij was al zooo mooi, maar nou ook bij zn taille en heupkes en hij blonk al als een spiegel, maar nou hoogglans.
zn ontlasting is minder en vaster.
hij zit super in zn velleke.

ook dit forum is nieuw voor mij en als ik twijfel dacht ik dus inderdaad ik vraag het op het forum...bruce is mijn eerste grote hond en wil het "goed" doen.
ik ben dolgelukkig met mn gelukje!!

en omdat jullie als geen ander dit geweldige gevoel begrijpen en al veel meer ervaring hebben met de labrador en alles wat erbij komt kijken stelde ik mn vraag.

x
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

En als nu straks je voorraad Energique op is, dan kun je er ook nog eens over nadenken om een ander merk (merken) vlees te kopen. Er zijn namelijk genoeg merken die een stuk beter zijn :wink:
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
goeivrouwke
Snuffelneus
Snuffelneus

ow vertel...advies is altijd van harte welkom
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Tinlo Barfmenu, Alaska, All Animal, Carnivoer, Darf, Naturis, Tammenga, Haaksbarf, Bandit. Wil je goedkoper, dan Lotgering.
Dit is overigens nog lang niet alles. Wat wil je kwa prijs, wel geen granen, biologisch, grof/fijn gemalen etc.

Of natuurlijk barf (zie de site barfplaats.nl, op deze site vind je ook info over kvv trouwens)

Beetje Googlen of de zoekfunctie op deze site.

De leden hier kunnen je ook verder helpen met leveranciers.

Jij hebt voorlopig wat te doen :D
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Plaats reactie