maximale beweging pup

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

maximale beweging pup

Ongelezen bericht door Vbraam »

Iedereen weet dat je met je pup moet oppassen met teveel beweging ivm de gewrichten. Je hebt de regels van 1 min per week erbij en 5 min per maand etc. Dit doen wij ook netjes opvolgen.

Maar nu komt de vraag, hoe zit dit dan eigenlijk met trainingen. Want bij de puppycursus ben je een uur aan het "lopen" en met de jachttraining 1,5 uur.

Kan dit dan geen kwaad?
Mariska
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Mariska »

Ben je tijdens de trainingen ook echt een uur constant aan het lopen? Wij lopen meestal 5 tien minuutjes, wordt er even iets vertelt of uitgelegd, voorgedaan etc. Daarna weer lopen.
Anders moet je het bij cursus even aankaarten als je er niet zeker over bent :)
Afbeelding
Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Nee we lopen niet constant, maar het is toch meer dan de 16 min die die eigenlijk per keer zou mogen. Vroeg me meer af of meer mensen daar over hadden nagedacht
:bruinpootje: Gio (Fugo v. Le JeanJardin) 16-5-2013
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ja ik heb het toen ook gevraagd.. maar volgens mij kan het niet zo heel veel kwaad. Tussendoor kunnen ze ook weer even rusten (lichamelijk dan) dus ach.. volgens mij loopt het zo'n vaart allemaal niet, die ene keer in de week :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Ik heb met Flits ook eerst een puppycursus gedaan waarin we een uurtje bezig waren en ook direct begonnen vanaf 9 weken met jachttraining.
Natuurlijk zijn ze dan een dik uur achter elkaar behoorlijk intensief bezig, maar dit is meer geestelijk nog dan lichamelijk. Dus qua gewrichten loopt het denk ik idd niet zo'n vaart.
En na de training gewoon echt even veel rust geven en zorgen dat je de rest van de dag eigenlijk ook "niks" meer met 'm doet. Dus alleen plassen en poepen en misschien even spelen. Maar niet nog meer nieuwe indrukken erbij.
Als je je pup voldoende rust geeft nadien dan kan hij het allemaal rustig verwerken en komt het echt wel goed :)
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Wij doen op de dag van de cursus niet zo gek veel, of er moeten heel wat rust-uren tussen zitten. Na de training gaat Flow de bench in, slapen.
Flow slaapt zowiezo nog veel, ik merk dat ze dat nodig heeft en ze gaat uit zichzelf in de bench liggen na de wandeling en na de training.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Wij deden inderdaad ook al rust houden op de dag zelf en veel slapen voor en na de cursus. Denk inderdaad dat die enkele keer geen kwaad kan in tegenstelling tot mensen die altijd veel met hun pup doen. Gezien de hoeveelheid gezonde volwassen honden hier op het forum :D
:bruinpootje: Gio (Fugo v. Le JeanJardin) 16-5-2013
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Wij hebben ook de puppen en de jachttraining gedaan toen Castro nog pup was (ook bij Geordi, daar zitten we nog steeds, leuk dat je daar ook de jachttraining doet :) )
Het is dan wel langer dan volgens het schema maar tijdens de trainingen zit/staat je hondje ook vrij veel stil ivm uitleg oid. Voor of na de training deden we dan niet heel veel. Zeker na de jachttraining was het verplicht paar uurtjes rust. Er wordt tijdens zo'n training als het goed is ook niet gespeeld dan is het ook niet zo belastend voor de gewrichten :)
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Ik denk dat het wel mee zal vallen inderdaad. Ik zou je pup in ieder geval niet ook nog eens laten spelen met andere honden voor of na de training en ook nog geen oefeningen waarbij ze moeten springen, over een hekje ofzo, maar daar werd bij ons door de trainster zelf opgelet, tot een jaar mochten ze niet springen van haar.
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Spirit doet ook jachttraining vanaf dat hij 9 weken is en heeft gelukkig nooit een probleem gehad. Tijdens de training moet je ook wachten op je beurt en dat is rust voor de pup.

Aangezien ik ook best kritisch kan zijn vroeg ik bij sommige oefeningen wel of het voor de gewrichten geen kwaad kon maar de trainer hield altijd rekening met de leeftijd en conditie van de honden. Ik neem aan dat de meeste trainers dat doen.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Plaats reactie