ervaringen profine brokken

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

ervaringen profine brokken

Ongelezen bericht door Vbraam »

Momenteel geven wij Gio doordeweeks nog Royal Canin brokken en in het weekend vlees. nu willen wij graag over op een andere, betere brok en heb al veel gehoord over Orijen en TOTW. Nu zijn deze beide nog duurder dan RC dus vandaar dat ik ook nog even verder aan het oriënteren ben.

Nu was in de dierenwinkel bij mij in de buurt en had ik het met de eigenaar van de zaak over het voer. Hij was blij om te horen dat ik naar een andere optie dan RC zocht en kwam met de opties Profine,Natural health en Nutram. Nu zei hij zelf dat hij de beste resultaten van Profine kreeg.

Ik zal even de ingrediënten doorgeven, want ik heb daar niet veel verstand van :oops:

Er staat aangegeven 60% kip en groente ( voor de puppy large breed) met als eerste 5 ingrediënten: kip, kippenlever, aardappel, maïs, kippenvet.

de gegarandeerde analyse geeft aan:
- ruwe proteïne 27%
- ruw vet 14%
- ruwe vezels 2.5%
- vocht 10%
- ruwe as 6.5%
- calcium 1.4%
- fosfor 1.1%

Ik hoop dat iemand er ervaringen mee heeft, of uit de gegevens mij wat meer uitleg kan geven waarom dit wel of geen goede brok zou zijn.

Betreft het vlees ( waarvan ik weet uit het meelezen dat hier ook nog wel vragen over komen :D ) Momenteel ben ik nog in conclaaf met mijn vriend over KVV voeren en willen we eerst alleen de weekenden doen, misschien stappen we in de toekomst nog wel over maar momenteel nog niet.
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens mij moet je zoeken naar koud geperste brokken. Ik geloof dat Farmfood die heeft en ook Dog Lovers Gold. Profine ken ik zelf niet.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

In de categorie behoorlijke brok én betaalbaar kom je al snel op FarmFood of BioFood uit. Koudgeperste brokken, bevatten veel vlees en weinig graan.
Nou voer ik al jaren geen brok meer, maar ik hoor ook goede verhalen over Jarco, schijnt op FarmFood te lijken, maar betaalbaarder.

Geen idee, maar mss heb je hier iets aan, vond ik net online: http://brokkenvergelijken.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
AHofs
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door AHofs »

Ik voer ook de brokken van Profine en Beer doet het hier erg goed op. Is ook nog betaalbaar.
Verder heb ik ook niet zoveel verstand van de ingrediënten.
Ik lees even mee naar andere ervaringen
Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Die brokkenvergelijker ken ik inderdaad. Had ook al op voerwijzer.com gekeken. Maar daar verbaasde ik mij weer over de uitslag van farmfood dat daar toch wel weer veel graan in zit. Blijf het moeilijk vinden om een keuze te maken uit zoveel soorten voer :(
:bruinpootje: Gio (Fugo v. Le JeanJardin) 16-5-2013
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Wij geven Zyva in principe KVV maar soms krijgt ze brokken bijv op vakantie, tijdens logeerpartijen of als we vergeten zijn vlees te ontdooien. Wij geven dan de brokken van profine, de salmon/potato variant omdat deze weinig granen bevat. Dit is de eerste brok waar Zyva het goed op doet en die we inmiddels met een gerust hart gedurende een weekje vakantie durven te geven. Farmfood en Royal Canin hebben we ook gehad maar daar had ze vaak diarree van.
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Meadowfield is ook een geperste brok, vergelijkbaar met farmfood, alleen wat prijs vriendelijker.

Ik dacht dat icm kvv je beter een geperste brok dan een geëxpandeerde kan doen?
JongM
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door JongM »

Hier nog zo'n slechte beslisser!
De Royal Canin is nu op en wil hier niet mee verder. Op zich vind hij ze heerlijk en doet het er goed op, maar wel veel poep!
KVV krijgt hij ook. Net gestart met Darf. (Na Tinlo) Maar blijf ook brok bij voeren.
Geperste brok zou sowieso beter zijn is mij steeds gezegd. Ik twijfel nog over Farmfood of bv dog lovers gold pressed.
Mijn vorige hond kreeg een allergie en toen moest ik stoppen met Farmfood. (Zit rund in wat ik moest mijden) toen Kjens hypo allergene brok gestart. Leek goed te gaan en of het door zijn aandoening kwam........hij viel af?!

Benieuwd waar jullie uiteindelijk voor gaan VBraam.
Prijs vriendelijk is ook iets waar ik op let!
Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

heb nu ook zitten kijken naar Acana en dit scheelt maar 10 euro met royal canin op 2 grote zakken ( bij zooplus) had hier ook veel goed over gehoord dus ik denk dat dat het gaat worden.
:bruinpootje: Gio (Fugo v. Le JeanJardin) 16-5-2013
Plaats reactie