Enkele dagen geleden zag ik een rode uitslag op de buik van Gio ( op het roze deel naast z'n piemel) Eerst dacht ik dat het kwam door het zwemmen omdat hij de dag ervoor gezwommen had en heb er wat vaseline opgesmeerd. Nu hebben wij zondag jachttraining gehad en had hem voor de training ingesmeerd en na de training goed afgespoeld en afgedroogd en weer ingesmeerd maar de uitslag is nog steeds erg rood.
Nu heb ik het forum en internet bekeken maar andere gevallen op het forum beschrijven het vooral met puistjes en bultjes met vocht. Bij Gio ziet het er meer uit als eczeem of irritatie.
Omdat ik dacht dat het door het zwemmen komt ( en niet goed droog zijn op de buik) wilde ik een paar dagen afwachten om te kijken of het minder wordt maar ga nu toch een beetje twijfelen of het wel door het zwemmen komt.
Het kan volgens mij ook door het plassen komen.
Pupje zakken heel ver door de pootjes en spetteren of plassen daardoor ook tegen hun buikje aan. Dat kan gaan irriteren en krijg je ook uitslag.
Maar het kan ook zijn dat die door brandnetels heeft gelopen of een allergie uitslag.
Als het met plassen te maken heeft, zou hij het dan niet ook al eerder gehad moeten hebben? of kan hij gewoon een keer verkeerd geplast hebben?
brandnetels zou zeker kunnen gezien de plekken waardoor hij banjerd.. Als het brandnetels zijn, zou het dan op korte termijn weg moeten gaan? en helpt vaseline dan? ( dit zodat ik een richting heb wanneer ik naar wat anders moet gaan kijken, aangezien allergie vaak een traject van weken is om uit te zoeken wat het is )
Goed in de gaten houden, een pup van mij had dit ook. Het werd erger en breidde zich uit en bleek Juveniele Cellulites (Juveniele pyodermie) te zijn. Goed in de gaten houden en als het zich uitbreidt onmiddelijk naar een goede DA want dierenartsen stellen nog wel eens de verkeerde diagnose met deze aandoening.
Ik hoop dat het gewoon jeugdpuistjes zijn en vanzelf uitdrogen.
groetjes, Lien
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Lien schreef:Goed in de gaten houden, een pup van mij had dit ook. Het werd erger en breidde zich uit en bleek Juveniele Cellulites (Juveniele pyodermie) te zijn. Goed in de gaten houden en als het zich uitbreidt onmiddelijk naar een goede DA want dierenartsen stellen nog wel eens de verkeerde diagnose met deze aandoening.
Gelijk natuurlijk in paniek gegoogled, maar zie dat dit vooral begint op de kop met pusvormige blaasjes. Bij Gio zit het alleen op de buik en zit er geen vocht of pus in. het zijn meer ruwe rode plekjes. Kan het dan nog steeds Juveniele cellulites zijn
(Ben nogal snel bang voor erge dingen )
Lien schreef:Goed in de gaten houden, een pup van mij had dit ook. Het werd erger en breidde zich uit en bleek Juveniele Cellulites (Juveniele pyodermie) te zijn. Goed in de gaten houden en als het zich uitbreidt onmiddelijk naar een goede DA want dierenartsen stellen nog wel eens de verkeerde diagnose met deze aandoening.
Gelijk natuurlijk in paniek gegoogled, maar zie dat dit vooral begint op de kop met pusvormige blaasjes. Bij Gio zit het alleen op de buik en zit er geen vocht of pus in. het zijn meer ruwe rode plekjes. Kan het dan nog steeds Juveniele cellulites zijn
(Ben nogal snel bang voor erge dingen )
Sorry ik wil je echt niet bang maken. Normaal gesproken begint het idd op de kop, maar met die pup van mij begon het ook rond zijn piemeltje. Ik dacht dus in eerste instantie niet aan Juveniele Cellulites maar dat werd het wel. Daarom zeg ik, hou het goed in de gaten of het erger wordt. Dan zou ik naar de DA gaan.
groetjes, Lien
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Net terug van de dierenarts. Deze gaf aan dat het jeugdpuistjes zijn maar dat het er wel meer dan normaal zijn. Gio heeft in het begin ook last gehad van de demodex mijt ( puppyschurft) en ze denkt dus dat hij erger reageert omdat hij een gevoeligere huid heeft. Hebben nu een antibiotica kuurtje meegekregen voor een week en dit zou binnen een paar dagen moeten werken. Als het over een paar dagen niet minder is, of over een week niet weg moeten we weer contact opnemen. Ik hoop dat dit het is en dat het nu weg gaat. Omdat hij het een beetje open bijt mag hij tot het weg is ook niet zwemmen.
Ik hoop dat het aanslaat. Na het weekend zou je eigenlijk al iets moeten merken van de AB. En anders gelijk weer terug want hoe eerder je erbij bent hoe beter. Beterschap!
groetjes, Lien
Lien schreef:Ik hoop dat het aanslaat. Na het weekend zou je eigenlijk al iets moeten merken van de AB. En anders gelijk weer terug want hoe eerder je erbij bent hoe beter. Beterschap!
Ik hoop het ook! DA had inderdaad aangegeven dat je binnen paar dagen verschil moest zien. Zo nee contact opnemen en als het over een week nog niet helemaal weg is ( maar wel sterk verminderd) dan wordt de kuur iets verlengt.
Ja, Spirit heeft ook af en toe last van deze rode plekken. Soms ook naast zijn ballen. Ik heb gemerkt dat vaseline te vet is en niet goed werkt. Ik smeer er sudocreme op. Dat is een creme voor rode babybilletjes maar werkt ook perfect voor rode hondenbuiken!
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit