In de nek happen

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Marga/Noa
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

In de nek happen

Ongelezen bericht door Marga/Noa »

Weet iemand wat dit betekend: we zijn met Noa en onze buurthond naar bussloo ( grote plas bij ons in de buurt) geweest. Altijd als deze 2 labradors samen zijn, vertoont Noa vreemd gedrag. Ze hangt de buurthond letterlijk in de nek( in het vel wel te verstaan) eerst lijkt dat grappig, maar Noa weet niet v ophouden, de buurthond lijkt het in eerste instantie niet erg te vinden, maar als ze zich los wurmt begint het spelletje voor Noa pas echt, ze rent achter haar maatje aan, en ik vind dat ze haar een beetje opjaagt( ik kan dat verkeerd zien) wij vinden dit niet leuk en hebben Noa toen aangelijnd, later weer los gelaten, en dat ging een poos goed. Het vreemde is dat de honden het heel goed met elkaar kunnen vinden. De buurthond is helemaal niet bang voor Noa, en zoekt haar ook gewoon weer op. Wij vinden dit gedrag lastig. Weet iemand wat het betekend ???
Noa 09-09-2012
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Dat doen ze hier ook en ik interpreteer het als uitdagen om te spelen...

Maar misschien zien anderen het anders :)
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tammie »

Ik zie het hier ook vanaf het begin...Ook kleine Indra, deugniet, hangt bij Pepper in de nek. Bij vreemde honden doet ze het niet.
Is pepper het zat dan zet ze Indra tegenwoordig op haar nummer. Echter zie ik ook gebeuren dat Pepper gaat stoeien met Indra op Indra's hangen in Peppers nek.
Kortom ook hier zie ik het en ik interperteer het als spelen maar in ons geval dus alleen met de hond waarmee er al een rangordeverhouding is.
Wat ik daarnaast zie is dat het pas buiten gebeurd sinds de periode dat pepper zich als moeke gedraagt over Indra, gelukkig herkennen dan weer andere hondeneigenaren het die ook meerdere honden hebben (gehad). Pepper moedert in de zin van "het is mijn pup", indra wil naar andere hond toe, Pepper staat het toe, als Indra klaar is gaat pepper naar betreffende hond toe en gaat blaffen incl. kwispelende staart.
Bij honden die ze niet mag (oude buurhond van ons mag ze absoluut niet, ze kunnen nu samen los als we samen opwandelen maar bemoeien zich niet met elkaar) wilde Pepper echt fel worden in haar blafgedrag, dit sta ik dus niet toe. Vind ik absoluut niet nodig.
Sinds die tijd hangt Indra dus ook buiten aan Pepper letterlijk.

Wat ik wel eens doe als ik het zat ben, immers ik wil ook wel eens rustig lopen zonder een Pepper die keurig naast mij loopt en een hangende Indra is mijzelf er mee bemoeien.
Ik bepaal immers ook nog altijd wanneer er wordt gespeeld als opperhoofd :D
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding
charly
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door charly »

Dit doet Parel ook bij Forrest, ze trekt hem gewoon aan zijn nekvel door de keuken. Als ze buiten langs de dijk lopen, waar ze vrij zijn en niet de weg op kunnen, gaan ze ook af en toe behoorlijk ruig met elkaar om. Het is bij hun gewoon spelen en als Forrest los komt, zoekt hij Parel meteen weer op.
Kan me wel voorstellen dat je je een beetje ongemakkelijk voelt, het ziet er vervelend uit, maar zolang de andere hond Noa steeds weer opzoekt, heeft hij/zij er geen last van en ziet het ook als spelen.
Marga/Noa
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Dank voor jullie antwoorden, ik ben weer een beetje gerust:) Noa is verder zo lief en heel sociaal naar andere honden, ik maak me voorlopig maar geen zorgen:)
Noa 09-09-2012
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Kaine is ook een nekbijter met spelen.
Basco niet en die houd er ook niet van. De hond van een vriend van mij doet dit ook. Als Basco en zij aan het rennen zijn samen dan bijt ze Basco vaak speels in de nek. Doordat Basco vaak last van zijn oren heeft gehad vind hij dit niet leuk en stopt dan acuut met rennen en spelen en negeert haar. Ze stopt dan met bijten en als ze weer rustig is wil Basco naar een tijdje weer met haar rennen en spelen.
Ze zijn nog steeds dikke maatjes alleen laat hij haar op deze manier merken hier niet van gediend te zijn.

Het nekbijten is dus helemaal niet erg en gewoon speels alleen niet iedere hond houd ervan. Kaine doet het ook bij Basco en die mag het wel van hem :?
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Zyva is ook een echte nekbijter maar doet dit alleen bij honden waar ze vertrouwd mee is!
Marga/Noa
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ok jeltje, dat verklaard waarom Noa het alleen bij onze buurhond doet, zij kent haar al vanaf dat ze pup was. Bij vreemde honden doet ze t namelijk niet.
Noa 09-09-2012
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Ik herken dit ook!
Flits doet het ook alleen bij z'n beste vriendinnetje! Het ziet er allemaal heel ruig uit, maar ze vinden het beide geweldig haha. Zijn echt de beste vriendjes :)
Plaats reactie