blaffen en piepen tijdens het bellen

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

blaffen en piepen tijdens het bellen

Ongelezen bericht door nicole »

Indy is een reu van nu iets meer dan 1,5 jaar oud.
Op zich blaft en piept hij niet veel, maar de momenten waarop hij het wel doet zijn altijd dezelfde momenten.
Namelijk; zodra ik aan de telefoon zit, gaat hij om me heen dralen en piepen en blaffen. Ze ik hem op de gang, dan gaat hij daar verder. Loop ik zelf weg, dan gaat hij nog harder blaffen.
Negeren heb ik geprobeerd, maar dat heeft (vooralsnog) geen resultaat.
Ook zodra iemand van ons gezin op de bank gaat zitten, begint hij te bllaffen en de piepen.
Geen verschil of hij net uit is geweest of wanneer er net met hem gespeeld is. We zijn geneigd om hem op zulke momenten dan in zijn mand te leggen met iets te kauwen, maar ik vraag me af of we op die manier dit gedrag dan niet belonen? Gaat hij die momenten dan associeren met een bot en zal hij, wanneer je hem dan geen bot geeft, constant erom blijven vragen....

Verder blaft hij echt nauwelijks. Zou het echt puur aandacht trekken zijn?

Hoe gaan jullie daarmee om? Tips zijn welkom!!!!
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Muiske »

misschien een keer flink boos worden?
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Ja volgens mij wil ie jullie gewoon bespelen en graag de aandacht opeisen. Ik herken het niet, Flits moet dat ook niet wagen haha. Hij hoeft niet altijd alle aandacht.
Misschien inderdaad er eens iets van zeggen.
Ik ben ook vooral van positief gedrag belonen, maar als je zelf al zegt dat negeren niet werkt (weet niet hoe lang je het geprobeerd hebt etc.) Dan willen ze nog wel eens onder de indruk zijn als je ineens vanuit het niets ze even boos toespreekt. En echt laten blijken dat het menens is. Als ie vervolgens voor een korte periode stil is kan je hem wel belonen en dan bijv wel iets lekkers te kauwen geven.
Maar ik zou hem geen lekkers geven terwijl hij gewoon jullie aandacht zit op te eisen.
Succes en laat even weten hoe het gaat!
Plaats reactie