blaffen

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Kyra&Lola
Snuffelneus
Snuffelneus

blaffen

Ongelezen bericht door Kyra&Lola »

Wij hebben sinds vorige week Lola een herplaatser van 7 maandjes.
Ze is ontzettend braaf en leert erg snel! Ben echt super trots op haar! :)
Ook het even alleen blijven gaat heel goed. Ze gaat lekker liggen en je hoort haar niet.

Echter als we in huis zijn;gaat ze blaffen als ik bv even naar boven of n andere ruimte ga.
Hoe zou ik dit gedrag kunnen ombuigen? Ze doet het echt alleen als ze me in huis hoort.
Bert
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Bert »

Ik heb ook geen oplossing, maar zit met dezelfde vraag.
Sinds gisteren blaft Hunter als hij in de bench zit. Eerst dacht ik dat het kwam omdat ik verwachtte dat hij een p&p moest, maar niets van dat alles. Ik probeer er geen aandacht aan te geven, maar het is een helskabaal!
Tips zijn bij mij dus ook welkom!
Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Vbraam »

Betreft Lola weet ik het helaas niet.

Betreft hunter, heb je iets over de bench hangen? Wij hebben een bench hoes en sinds we dat hebben blaft Gio niet als die in de bench zit
:bruinpootje: Gio (Fugo v. Le JeanJardin) 16-5-2013
Kyra&Lola
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Kyra&Lola »

Ondertussen is het hier al stukken minder! Heb 1x streng Nee gezegd en t verder genegeerd :wink:
Ik denk dat het ook een kwestie van vertrouwen was en even uit proberen hoe ver ze kon gaan.
Daarnaast heb ik haar uitgebreid geprezen als ze netjes was gaan liggen. Ben zeg maar als een blije kip na haar toe gelopen zodra ze stil was :D
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Kyra&Lola schreef:Ondertussen is het hier al stukken minder! Heb 1x streng Nee gezegd en t verder genegeerd :wink:
Ik denk dat het ook een kwestie van vertrouwen was en even uit proberen hoe ver ze kon gaan.
Daarnaast heb ik haar uitgebreid geprezen als ze netjes was gaan liggen. Ben zeg maar als een blije kip na haar toe gelopen zodra ze stil was :D
Ja, hier kan ik me bij aansluiten. Even een keer flink foei of nee zeggen. Spirit heeft dit ook gedaan. Hij was stil in de bench wekenlang en opeens begon hij te blaffen en janken als ik naar boven ging. Ik ben niet naar hem toegegaan maar heb om de hoek van de kamerdeur een flinke foei geroepen en warempel, het werkte echt! Hij was stil en heeft daarna niet meer gepiept. De trainer van de puppyklas gaf me dit advies.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Susan78 »

Dat wij Lex kregen, blafte hij ook veel (en hard!!) Hij dacht dat het de bedoeling was en zo eindelijk aandacht kreeg die hij zo lang had moeten missen.. Ik ben met hem aan de slag gegaan en consequent alleen aandacht en soms lekkers gegeven als meneer stil was. Als hij bleef blaffen, dan draaide ik me om en liep weg.. Het duurde eventjes, maar toen was de boodschap duidelijk en sindsdien gaat het prima..
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012
Bert
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Bert »

Heb heel hard 'nee' geroepen, daarna is het wel stil, maar een volgende keer gaat hij weer tekeer!
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Bert schreef:Heb heel hard 'nee' geroepen, daarna is het wel stil, maar een volgende keer gaat hij weer tekeer!
Hmm, jammer dat het niet direct werkt. Of je dan moet prijzen als hij stil is weet ik ook niet zeker. Dat is altijd zo moeilijk met pups. Je wilt het heel graag allemaal goed doen maar soms lukt dat niet.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Plaats reactie