koukleum

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
roef
Speurneus
Speurneus

koukleum

Ongelezen bericht door roef »

Roef is sinds zijn castratie een enorme koukleum geworden :roll:
na het zwemmen blijft zijn vacht uren vochtig.
ik ben aan het denken wat beter zou zijn,een waterblazer of een badjas van dikbadstof.

Roef ligt zo wie zo erg graag onder een deken(zoals gezegt een echte koukleum) ook al is hij droog.
maar met een badjas blijft zijn vacht nog een tijdje klam,gaat dat niet stinken,en een waterblazer...heeft dat nut bij een labje? ik hoor op een ander forum goede ervaringen,maar dat zijn langharige en half langharige honden.

ben al 3 dagen een rillend hondje aan het föhnen met mijn dochters föhn...en da schie nie op nie :mad:

oja en niet meer laten zwemmen?....volgens Roef is zwemmen een eerste levensbehoefte :D dus dat ga ik hem niet afpakken :wink:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Dat is gek, hij heeft wel een ondervacht ?

Mexx blijft ook lang nat als ik hem niet afdroog, alleen in de zomer gaat zijn vacht stinken als ik die niet goed genoeg afdroog.
In de winter krijgen ze na het wandelen altijd een badjas aan, of ze gezwommen hebben of niet.
Als ze gezwommen hebben droog ik ze eerst af ( of het moet al bevroren zijn) en dan gaan de badjassen aan. Vinden ze heerlijk en voor mij ook lekker makkelijk. Je hebt ook badjassen van micro fiber, maar ik heb ze zelf gemaakt van badstof.

Föhn is hier geen optie, dat vind Mexx super eng.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nancy »

Eerst afdrogen, dan fohnen en dan een kruik bij zijn ligplaats?

Jonas is niet zozeer een koukleum, maar hij heeft geen ondervacht zoals Joris dat heeft. We vermijden in de winter de zwemplas en drogen hem af als het regent. Wat ook scheelt is dat we vloerverwarming hebben en dat ze het heerlijk vinden om heeeeel dicht bij elkaar te kruipen.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

-kim- schreef:Dat is gek, hij heeft wel een ondervacht ?

Mexx blijft ook lang nat als ik hem niet afdroog, alleen in de zomer gaat zijn vacht stinken als ik die niet goed genoeg afdroog.
In de winter krijgen ze na het wandelen altijd een badjas aan, of ze gezwommen hebben of niet.
Als ze gezwommen hebben droog ik ze eerst af ( of het moet al bevroren zijn) en dan gaan de badjassen aan. Vinden ze heerlijk en voor mij ook lekker makkelijk. Je hebt ook badjassen van micro fiber, maar ik heb ze zelf gemaakt van badstof.

Föhn is hier geen optie, dat vind Mexx super eng.
Roef heeft idd nauwelijks onderwol meer.
alleen in de winter heeft hij wel wat wol,maar de dikke vacht die hij voor zijn castratie had is weg...om eerlijk te zijn? hij heeft er een baggervacht aan over gehouden :mad:

ik ga eens googlen op die micro fiber jassen,dank voor je tip :)

Hidde is ook als de dood voor de föhn,maar ja die is binnen een half uur droog dus dat bij hem ook niet nodig.
even de (micro fiber) handdoek er over en klaar is Hidde :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

http://shop.dogwork.nl/Webwinkel-Produc ... treme.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb je al aan zoiets gedacht? Schijnt goed te werken bij de koukleumpjes onder de honden.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Voor Kira heb ik ook een badjas. Zij is een Golden. Na een half uur is ze gewoon helemaal droog. Voor haar ook beter omdat ze al een oudje is. :D
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Badjas. Die kan je ook in de auto al lekker aandoen na regen of zwemmen. Zijn vaak in de aanbieding bij dursy. :wink:
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Ik heb deze:

http://www.dursydog.nl/product/308/317/ ... 4030/38513" onclick="window.open(this.href);return false;

En Bob is echt mega fan. Ik gebruik deze als het heel koud buiten is na de training ofzo ivm zijn elleboog. Deze valt er namelijk helemaal overheen als een soort van superman cape. Ziet er heel schattig uit ook :verliefd1: :oops:
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Plaats reactie