wanneer kan een pup een bot krijgen?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus

wanneer kan een pup een bot krijgen?

Ongelezen bericht door Kelsey en Lenka »

De fokster had gezegd dat we met een bot beter wachten tot ze gewisseld (haar tanden hé ) was, maar Lenka zit echt aan alles te knagen wanneer ze wakker wordt. Ik duw haar steeds een flos of ander speeltje in haar mond, wanneer ze weer eens aan iets knaagt wat niet mag, maar dit vindt ze niet interessant genoeg om te blijven op knagen. Ook wel zielig dat ik de andere honden geen kan geven omdat zij er geen mag. Maar ik wil natuurlijk ook niet dat ze haar gebit stuk knaagt. Kan het echt kwaad voor de tandjes om ze een been uit runderhuid te geven?
Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nancy »

Runderhuid is natuurlijk geen bot.
Ik deed het altijd gewoon. Wel oppassen dat ze het niet ineens inslikken als het wat kleiner wordt, ik had een schrokop, dus die deed dat gewoon :shock:
Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Nancy schreef:Runderhuid is natuurlijk geen bot.
Ik deed het altijd gewoon. Wel oppassen dat ze het niet ineens inslikken als het wat kleiner wordt, ik had een schrokop, dus die deed dat gewoon :shock:
ja, ik dacht al dat ze eigenlijk alleen echt bot bedoelde. Het zou een hele opluchting zijn als ze haar knaagenergie daarop kan uitleven :D
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tammie »

runderhuiden zou ik persoonlijk niet geven, zeker als je er niet bij bent.
Mochten ze het in eens inslikken dan kan je een behoorlijk probleem hebben.

Voor Indra, naast het knaagwerk aan haar eigen eten, hebben wij een kong waar ze ook heerlijk haar tandjes inzet, een soort nylabone zonder smaak en een nylabone met smaak. De laatste 2 zijn dus gewoon veilig, kunnen ze prima op knagen als ze tandjes wisselen zonder dat het heel ingeslikt kan worden met alle gezondheidsrisico's van dien.
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding
NicoleGoossens
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door NicoleGoossens »

Wij zijn met Jackson begonnen met een varkensoor. Is net wat minder taai. Daar deed hij de eerste keer heel lang mee tot hij het ineens door had en het oor op at. Daarna hebben we hem ook een kauwstaaf gegeven van runderhuid (uit 1 stuk gerold). Die zijn lekker lang en dus kan er zeker het eerste deel niet zoveel mis gaan qua doorslikken. Pas na het wisselen zijn we met het geven van dingen als kophuid begonnen.

Veel plezier en succes!
Groetjes Nicole en een :zwartpootje: van Jackson!

:zwartpootje: Jackson 09-10-2012
:blondpootje: Benny* 17-10-2003 overleden 23-08-2012)
Joyce
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Joyce »

Varkens/runderoren komen hier niet in,google er maar eens op,niet goed
Eveneens als flostouwen komen hier ook niet in.Die draadjes kunnen helemaal de darmen verstrikken met kans op dat de darm afsterft :roll:
Ik heb altijd grote kauwstaven in huis,laatste stukje gooi ik weg,want dat slikt ie in 1x door,ook niet goed
NicoleGoossens
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door NicoleGoossens »

Joyce schreef:Varkens/runderoren komen hier niet in,google er maar eens op,niet goed
Eveneens als flostouwen komen hier ook niet in.Die draadjes kunnen helemaal de darmen verstrikken met kans op dat de darm afsterft :roll:
Ik heb altijd grote kauwstaven in huis,laatste stukje gooi ik weg,want dat slikt ie in 1x door,ook niet goed
Ik ken de verhalen en heb er veelvuldig over gesproken met verschillende mensen. Toch heb ik het besluit genomen om wél een varkensoor te geven tijdens de eerste weken en later af en toe een runderoor te geven. Net als dat Jackson wel zijn laatste stukje kauwbot op mag eten. Ik ben er altijd bij uiteraard. :wink: Flostouwen krijgt hij trouwens niet meer sinds hij de draadjes ging opeten.

Ieder zijn eigen keus dus!
Groetjes Nicole en een :zwartpootje: van Jackson!

:zwartpootje: Jackson 09-10-2012
:blondpootje: Benny* 17-10-2003 overleden 23-08-2012)
Joyce
Speurneus
Speurneus

NicoleGoossens schreef:

Ieder zijn eigen keus dus!
???,ik zeg toch nergens dat je dat niet mag?
Ik zeg alleen dat IK het niet geef
Daphne
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Daphne »

Waarom zijn runderoren niet goed? Heb op internet gekeken maar kon niet echt iets vinden. Wij gaven en geven Isa runderoren, gedroogde pens en farmfood rawhide botten om op te kauwen. Ze zijn er in veel soorten en maten en met en zonder vulling (vulling is van koeienslokdarm geloof ik).
Afbeelding
Joyce
Speurneus
Speurneus

Gaat om varkensoren,heb geen idee of het met runderoren net zo kan gaan,maar die geef ik ook maar niet,Bailey kan echt grote stukken heel binnenslikken

http://home.kpn.nl/ljesaijes/mijngrotev ... nsoor.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Daphne
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Daphne »

Joyce schreef:Gaat om varkensoren,heb geen idee of het met runderoren net zo kan gaan,maar die geef ik ook maar niet,Bailey kan echt grote stukken heel binnenslikken

http://home.kpn.nl/ljesaijes/mijngrotev ... nsoor.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bah wat een naar verhaal :( Gelukkig met runderoren nog nooit last van gehad!
Afbeelding
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Het is sowieso onverstandig om honden op wat voor botten dan ook te laten kauwen als je geen toezicht kan houden. Yarra is volwassen maar een enorme schrokop. Ze heeft vaak het laatste stuk van de buffelhuid of runderoor in haar keel zitten en ik moet altijd keelcontrole doen bij haar.

Mijn pups kregen meestal een pensstaafje. Maar ook wel een buffelhuid staaf of rawhide botten. Daar kunnen ze heerlijk aan kauwen en sabbelen. Het begin maakte ik dan zacht met warm water.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Ik heb voor de pup konijnenoortjes gekocht, die zijn niet hard.
En pensstaafjes zijn fijn, daar doen ze op het begin nog wel even mee.
Verder heb ik wel speeltjes voor lekker op te bijten.

Ik geef trouwens nooit iets van kauwmatriaal zonder toezicht, niet bij pups maar ook niet bij volwassen honden.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ik ben al blij dat ze ergens op mag kauwen, anders zijn ons schoenen, ons kleren, de zetel, de manden en nog veel meer het slachtoffer.
Varkensoren of runderoren geef ik niet. Ons Kelsey was daar zot van , maar had steeds diarree, dus daar begin ik niet meer aan. Ik heb nu grote benen uit runderhuid gekocht. Ze kan ze dus onmogelijk inslikken en is er uren zoet mee. En uiteraard mag ze niet kauwen als ik er niet ben. Als er dan iets mis zou lopen kan ik tenminste ingrijpen. En ik zag vandaag al een heel verschil in haar bijtgedrag. Ze moest dit duidelijk op iets anders dan speelgoed kunnen BOTvieren!

Bedankt ook voor alle tips!
:blondpootje: Kelsey (10-10-99 / 16-01-14 )
:bruinpootje: Lenka (Mika of purple heathmoor) 15/08/13
:zwartpootje: Bo (cavalier King Charles) 03/08/04
:zwartpootje: Luna 12/09/13
Plaats reactie