Reverse sneezing?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Reverse sneezing?

Ongelezen bericht door -Marianne »

Ik heb even een vraagje over reverse sneezing... Sinds zaterdag heeft Balou drie keer een soort "aanval" gehad. Uit het niets ademt ze dan opeens heel snel door haar neus, voor zo'n 10-20 seconden, het lijkt precies op een fietspomp. Eén van de keren moest ze daarna ook overgeven (zaterdag op het strand stond ze wel erg lang op één plek te snuffelen, bleek dat die kleine rat stront zat te vreten, daar had ze die middag ook al van overgegeven :roll:), de andere twee keren was ze even verbaasd over wat er was gebeurd, maar ging daarna weer haar eigen gangetje.
Is dit reverse sneezing, of misschien toch iets anders?
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Bij onze honden komt het geluid bij Reverse Sneezing uit de keel en neus (een schrapend, schorkend geluid). Door zachtjes over de keel te strijken (van boven naar beneden) verhelp ik dit. Of het Balou ook R S is.......? Het lijkt er wel op.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

Roef heeft dit ook vaak,zo vaak zelfs dat hij precies weet wat er aan te doen.
hij loopt naar mij toe en ik houd even zijn neus dicht,binnen een tel is het over.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Denk idd ook dat het dat is. Hier doen ze het beide, Trix wat vaker dan Miep. Ik houd ook altijd heel even de neus dicht. Meestal meteen voorbij.
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Bedankt voor de antwoorden, mocht ze nu nog eens zo'n "aanval" hebben, dan weet ik wat te doen.

@ rimanime: Bij Balou is het geen schrapend geluid, maar juist een "helder" geluid (om het zo maar te zeggen), het is hetzelfde geluid als wanneer je een fietsband met een fietspomp oppompt. Daarom twijfelde ik ook of dit nu reverse sneezing is of niet. :)
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

-Marianne schreef:Bedankt voor de antwoorden, mocht ze nu nog eens zo'n "aanval" hebben, dan weet ik wat te doen.

@ rimanime: Bij Balou is het geen schrapend geluid, maar juist een "helder" geluid (om het zo maar te zeggen), het is hetzelfde geluid als wanneer je een fietsband met een fietspomp oppompt. Daarom twijfelde ik ook of dit nu reverse sneezing is of niet. :)
Moeilijk inderdaad.......
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Net lag ze rustig te slapen toen ze weer zo'n "aanval" had, deze keer was het geluid wel heel schrapend. Even de neus dichthouden en haar keel aaien en het was gauw weer over, bedankt voor de tips. :)
Plaats reactie