Raar bultje op de borst..

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Raar bultje op de borst..

Ongelezen bericht door Marieke »

Gisteren ontdekte ik bij Quincy een bultje. Aanvankelijk dacht ik dat het om een teek ging, was een beetje dezelfde grote als een teek die net een uurtje vastzit. Tekentang erbij, maar bij vastpakken leek het op wat anders, eerst op een korstje, daarna toch op een raar bultje.
Mijn moeder is gisteravond nog met Quincy naar de dierenarts gegaan. Die zei, het is nu niets kwaadaardigs, maar kan niet beloven dat dat het niet wordt. Hou het in de gaten, bij groei of klachten terug en dan halen ze het weg. Mijn moeder dacht aan een soort hemagioom ofzo, maar dat was het zeker niet volgende de DA. Het is een bultje wat er eerst zeker niet zat. Al met al zal ik het moeten aankijken en bij groei weg laten halen.. Maar het zit me niet lekker.. Het is lastig te zien, zeker omdat het nog zo klein is. Maar herkent iemand van hier het? En waar denken jullie aan?

Afbeelding

Hoop zo dat het "vanzelf" weggaat..

Alvast ontzettend bedankt voor het meedenken!!
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje
-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door -Marianne »

Het eerste waar ik aan moest denken was een teek, zeker omdat er een rode rand omheen zit... Wat het anders kan zijn, weet ik niet. Ik hoop in ieder geval dat het niets ernstigs is!
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

nee het doet me niet echt ergens aan denken.. hoop dat het snel weg is :S zou mij ook niet lekker zitten denk ik
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annette »

Als het je zo dwarszit en de dierenarts weet het ook niet precies dan zou ik het gewoon weg laten halen. Een kleine ingreep denk ik!
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Nu weghalen of later zal dezelfde ingreep zijn, namelijk ruim wegsnijden, en waarschijnlijk met een roesje.. De da wil het even de kans geven, dus dat hou ik ook even aan. Als het groeit, gaat het er sowieso uit! En ik heb inmiddels van iemand anders foto's gezien die nagenoeg die hetzelfde plekje had wat een uitstulping van een bloedvat was. Dus ben er al wat gerust op.

Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Vandaag bij de holistische dierenarts geweest, en die wilde er voor de zekerheid toch in prikken, het was moeilijk omdath et zo klein was, maar ze haalde er alleen lymfe en wat bloed uit. Ze verwacht totaal niet dat het kwaadaardig is. Ze gaat het nog wel bekijken onder de microscoop en als ze twijfeld stuurt ze het op voor onderzoek, al dacht ze dat het afgenomen weefsel daar te minimaal voor zou zijn.

Ze maakte zich na het aanprikken absoluut geen zorgen meer, en ik dus ook niet. Uiteraard hou ik het nog steeds in de gaten, en bij groei gaat het er alsnog uit, maar het is nu al niet echt een bultje meer, maar wat oppervlakkiger. Ze dacht wel dat hel vanzelf helemaal weg zou trekken. In moet in maart toch terug voor de titerbepaling van Quincy en dan zalze. Het gelijk nogmaals bekijken.

-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door -Marianne »

Fijn dat het waarschijnlijk niet kwaadaardig is!
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

toch een gerust stelling
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Plaats reactie