Mank vanuit z'n 'bedje'

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Mank vanuit z'n 'bedje'

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Arme tabor deed het zo goed!
2 weken geleden hadden we een jonge hond een weekendje te logeren. Maar sinds dat hondje weg was liep tabor dus niet meer zo lekker z'n mandje uit, op zich herpakt hij zichzelf snel, want voor we buiten waren liep hij alweer oké.
De dagen erna merkte we niet echt veel, dus donderdag weer gewoon getraind in de behendigheid. Dat hadden we dus beter niet kunnen doen.. :(
De dag erna liep hij pas echt beroerd zijn mand uit! :shock:
Nog een paar dagen rustig aan gedaan maar we letten er beter op en zeker smorgens was het niet zo lekker.. Even aan de wandel en het gin al beter! kleine rondjes voor de rust.. De dinsdag erna toch naar de dierenarts, het zat me gewoon niet lekker..
Het zit in zijn rechter schouder, aldus de da. Hij merkte kleine signalen aan tabor tijdens het voelen en de spiermasa was iets minder aan deze poot. Aan de metacam en een week rust. Alleen p&p en weer terug. Tabor is niet te stuiten, echt sneu.. Maar ik merk ondertussen nog steeds zo af en toe dat hij niet zo lekker loopt...
Jeetje wat kan je je dan onzeker voelen he! De enthousiasteling wil maar al te graag en hij mag niks :?
Nog even aankijken tot na het weekend maar anders wordt het weer een bezoekje aan de da..

Iemand nog tips hiervoor?
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Misschien een dierenfysiotherapeut?
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Ik ga met Henny mee, ik zou ook zeker naar een dierenfysio gaan om te kijken of Tabor geen blessure heeft -> dierenfysío's hebben hier vaak goede oefeningen en/of behandelplannen voor (en als je een goede hebt die het niet vertrouwd zal die je doorsturen naar een orthopeed)

Mankende honden is niet goed .... Zeker niet als ze ondanks de pijnstilling blijven manken :(
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
KimenBart
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door KimenBart »

Inderdaad, honden die manken klopt niet hoor.

Ik heb er ervaring mee met onze Luna (lpc en incongruentie :( )

Niet te lang wachten met de orthopeed is mijn advies.

Succes in ieder geval!!!
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Dank voor jullie antwoord :) altijd fijn om te delen!

Momenteel op zoek naar een fysiotherapeut in de buurt die ons kan helpen en eventueel door kan verwijzen naar een orthopeed.. Iemand nog een suggestie hiervoor in noord Holland?
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

daantjuh85 schreef:Dank voor jullie antwoord :) altijd fijn om te delen!

Momenteel op zoek naar een fysiotherapeut in de buurt die ons kan helpen en eventueel door kan verwijzen naar een orthopeed.. Iemand nog een suggestie hiervoor in noord Holland?
Hier staan de dierenfysiotherapeuten op. Je moet meestal wel een doorverwijzing van je dierenarts hebben.

http://www.nvfd.nl/ContentPage.aspx?page_id=620" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Via deze site had ik nu ook gevonden, evengoed dank je wel :D
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Vandaag bij een holist geweest, blijkbaar was het geen blessure maar iets wat tabor eigenlijk al langer heeft maar het altijd in zijn lijf heeft kunnen compenseren.. Blij dat ik niet alleen naar de da heb geluisterd (hoewel deze dit ook gewoonweg niet had kunnen ontdekken) maar verder ben gaan kijken :) :)

Bedankt voor de bovenstaande reacties :D

Nog een herhaal afspraak en dan is tabor weer in topvorm voor behendigheid dn alle andere leuke dingen :D :feest3:
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Fijn dat je de oorzaak weet.

Ben wel benieuwd wat er was?
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Het was een oud iets. Ze vergeleek het met een whiplash, ooit is er iets gebeurd waarbij een bloedvat is opgerekt, maar dat kan een bloedvat niet, de omliggende spieren gaan deze dan beschermen door te verkrampen.
Tabor had zo een plek, ze vroeg of hij ooit is gevallen.. Maar dat is nooit gebeurd naar mijn weten. Maar het kan van zelfs iets uit het nest of van de bevalling zijn en wat zich nu tot uiting kwam bij de overbelasting met de jonge hond die we op visite hadden.
Vroeg of laat hadden we dit ws ook bij behendigheid opgemerkt, dus niet onvermeidelijk geweest..
En dit iets zat dus niet in de schouder maar daarboven (ergens in de nek/boeg) ergens waar alle zenuwen ook doorheen lopen en deze doorgang is door de verkramping niet groot genoeg.
Dit ging hij in zijn lijf compenseren waardoor zijn bekken een stukje gekanteld was en er een lichte slag in zijn wervels zat..
Dus zo komt van het een weer wat anders..
Ze noemde nog wel wat dingen die ik wel herkende(zoals een wat hoger gedeelde in zin ruggengraat en tabor schudde zich altijd wel uit maar rond zijn liezen lukte hem niet voldoende, hier nooit iets achter gezocht eigenlijk maar zo komen veel dingen ineens naar voren als zijnde signalen..
Maargoed, dat moet je dus ook maar net weten...
Tabor is een soort van gekraakt leek wel, maar dan als een massage.. Hij vond het wel lekker 8)
Deze week iig dus weer lekker aan de wandel en over anderhalve week mogen we nog een keertje terug komen
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Fijn dat jullie nu de oorzaak weten ! Geeft ook altijd wel een stukje rust

Maar kan Tabor dan nog wel behendigheid doen ? Lijkt mij dat dit altijd een zwakke plek blijft ?
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Volgens deze mevrouw kan ik nu zelfs alweer aan de behendigheid, maar dat vind ik niet zo een strak plan..
Dus even rustig aan en gewoonlkkr aan de wandel :)
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Fijn dat je er achter bent wat er aan de hand is, ik hoop dat hij snel weer de oude is!
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Afgelopen week laatste behandeling gehad en ook weer naar de behendigheid geweest. Tabor ging weer als een dolle en geen kreupele hond smorgens :D :evil:
Plaats reactie