Helaas moest ik de les twee weken geleden afzeggen dus zat vervolgens 14 dagen lang met (goede) zenuwen te wachten. Was gewoon nerveus helemaal omdat dit mijn eerste hond is

Mitch was het enige Labje, een klein groepje van 4 hondjes.
Eerst een beetje getest op apporteren en bracht de dummy netjes terug. Daarna werden er paaltjes geplaatst, met een voertje in zijn voerbak en de afstand werd steeds groter, de dummy die naast zijn bakje stond bracht meneer ook weer terug.
Hij heeft kennisgemaakt met het horen van een schot, wild (eend) waar hij in het begin rustig mee ging spelen maar na een tijdje met een beetje hulp van de trainer weer terugbracht. Volgen zonder en aan de lijn om een aantal paaltjes heen. En het zoeken van de dummy na schot een beetje op afstand in het bos. En als klap op de vuurpijl kwam hij bij de laatste oefening de dummy zittend afgeven (ik weet niet of dit toeval is hij legt het speeltje thuis gewoon voor me of naast me neer).
Het was een hele leuke ervaring voor ons beiden! We zijn ook op puppycursus maar dit is zoveel leuker. Op één of andere manier was Mitch ook veel rustiger en geconcentreerder. Krijg hem soms heel moeilijk gefocust op de puppycursus. Niet willen luisteren of te snel afgeleid, andere pups uitdagen tot spelen. Maar de sfeer was heel kalm, er werd rustig en duidelijk uitgelegd. De andere pups waren ook interessant en toch keek hij heel aandachtig mee hoe anderen het deden. Alles ging spelenderwijs met hier en daar snuffelen en eventjes ergens anders nog interesse in hebben haha maar we gaan allebei met veel plezier

p.s. Ik heb tot nu toe alleen een jachtfluitje (Acme 211,5) en oefen alleen thuis nog tijdens etenstijd of in de tuin. Zou ik al een dummy en jachtlijn kunnen aanschaffen? Welke jachtlijn kan ik het beste gebruiken (met stops?). En welke dummy raden jullie aan ook qua gewicht, Mitch is nu 3,5mnd.