Poep eten afleren?
-
Baasje Kyra
- Snuffelneus

Poep eten afleren?
Hoe kan ik mijn labrador (3,5 maand oud) het 'poep eten' afleren?
Iemand tips?
Iemand tips?
-
Els
- Speurneus

Flow (nu 8 maanden) doet dat ook. Het verergert als ik erop ga letten, dan weet ze niet hoe snel ze het moet wegwerken.
Als we alleen wandelen gaat het beter, dan is ze af te leiden met een balletje, speeltje, koekje, spelletje. Maar als er een andere poepvreter bij is is het hek echt van de dam en gaat ze op bepaalde plekken aan de lijn, ze is af en toe net een stofzuiger.
Er zijn diverse huis tuin en keukentips als ananas, eierkoek, veendrenkstof, maar ik heb me er ondertussen een soort van bij neer gelegd. het blijft te smerig voor woorden, dat dan weer wel. Ik hoop nog steeds dat het een fase is die over gaat als ze ouder word.
Er zijn diverse huis tuin en keukentips als ananas, eierkoek, veendrenkstof, maar ik heb me er ondertussen een soort van bij neer gelegd. het blijft te smerig voor woorden, dat dan weer wel. Ik hoop nog steeds dat het een fase is die over gaat als ze ouder word.
Groetjes,
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
- Carlijn
- Middelgrote hondenneus

Nou wij hebben maar t gewoon geaccepteerd dat het bij labradors hoort.
Die van ons krijgt goede voeding , afleiding, boos worden, eierkoek, speciaal voedingssupplementen.
Alles geprobeerd. kattenstront blijft je van het.
Opvallend. 4 labradors in dit dorp. alle vier kattenpoep eters...
En het liefst er ook nog in rollen.
De gouden tip? Ik hoop hem nog ooit te vinden.

Alles geprobeerd. kattenstront blijft je van het.
Opvallend. 4 labradors in dit dorp. alle vier kattenpoep eters...
En het liefst er ook nog in rollen.
De gouden tip? Ik hoop hem nog ooit te vinden.
-
perelaar
- Middelgrote hondenneus

Hier twee labradors: Harpo doet het zelden. Flora bij elke kattenstr*nt die ze maar kan vinden. Zo snel dat het bijna niet te corrigeren is.
Oplossing: iedereen aanraden zijn/haar katten binnen te houden. Ook veel beter voor alle vogeltjes (grondbroeders!) en kleine zoogdieren...
Oplossing: iedereen aanraden zijn/haar katten binnen te houden. Ook veel beter voor alle vogeltjes (grondbroeders!) en kleine zoogdieren...
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<
Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
-
Nancy
- Middelgrote hondenneus

Paardenpoep hebben we gelukkig af kunnen leren, kattenpoep komen we niet tegen en hondenpoep is niet interessant...
Konijnenkeutels daarentegen, maar dat vind ik dan wel de minst erge geloof ik. Ze stoppen overigens wel als we dat zeggen.
We zijn bezig ze te leren dat ze niets meer van de grond mogen pakken. Helaas voor de mannen ook geen stokken, blaadjes en troepjes meer om mee te spelen.
En we hebben in het verleden heel hard geoefend met 'los', zo hard, dat ze het letterlijk uitspugen als we dat zeggen. Dat krijg je als ze een snoepje krijgen op het moment dat ze iets loslaten.
Als ze het ook aan de lijn doen, kun je misschien gewoon de kat op het spek binden? Of de labrador op de kattenpoep? Misschien iemand die je kent met katten vragen om een zakje poep? En maar oefenen: als jij daar af blijft, krijg je van mij een snoepje.
Konijnenkeutels daarentegen, maar dat vind ik dan wel de minst erge geloof ik. Ze stoppen overigens wel als we dat zeggen.
We zijn bezig ze te leren dat ze niets meer van de grond mogen pakken. Helaas voor de mannen ook geen stokken, blaadjes en troepjes meer om mee te spelen.
En we hebben in het verleden heel hard geoefend met 'los', zo hard, dat ze het letterlijk uitspugen als we dat zeggen. Dat krijg je als ze een snoepje krijgen op het moment dat ze iets loslaten.
Als ze het ook aan de lijn doen, kun je misschien gewoon de kat op het spek binden? Of de labrador op de kattenpoep? Misschien iemand die je kent met katten vragen om een zakje poep? En maar oefenen: als jij daar af blijft, krijg je van mij een snoepje.
-
Lana
- Kleine hondenneus

leuk de reacties
Hier ook een "maaktnietuitwatvoorpoep" eetster.
Als pup was het heel erg, ik heb wel altijd gecorrigeerd door duidelijk nee te zeggen. Ze at toen ook nog brokken, en toen ik over ben gegaan op vers vlees werd het ineens een heeeeeeel stuk minder.
Tegenwoordig, ze is nu 1 jaar en 2 maanden, gebeurt het nog wel eens, laten we zeggen 1a2x per maand.
dus tja of het door het vlees was, zal ik nooit zeker weten, maar het lijkt hier wel de omschakeling te zijn geweest.
Hier ook een "maaktnietuitwatvoorpoep" eetster.
Als pup was het heel erg, ik heb wel altijd gecorrigeerd door duidelijk nee te zeggen. Ze at toen ook nog brokken, en toen ik over ben gegaan op vers vlees werd het ineens een heeeeeeel stuk minder.
Tegenwoordig, ze is nu 1 jaar en 2 maanden, gebeurt het nog wel eens, laten we zeggen 1a2x per maand.
dus tja of het door het vlees was, zal ik nooit zeker weten, maar het lijkt hier wel de omschakeling te zijn geweest.

-
HennyH
- Speurneus

Hier ook 2 liefhebbers van poep en dan vooral kattenpoep. Ik woon in een straatje buiten het dorp met geen stoepen maar bermen.
Er staan 10 huizen op een rij en er wonen 12 katten.....Ja, dan weet je het wel!! Voor ik kan reageren is het al naar binnen geschrokt de viespeuken. Je ziet het ook niet liggen in het gras.
Paardenpoep negeren ze nu maar dat zie je goed liggen en kun je ook met een foei voorkomen.
Het nieuwe poepprobleem komt van de eenden. Nu het weer kouder wordt zitten er veel eenden op de dijk van het kanaal. Ik ga nu spelletjes doen. Ik laat ze zitten en loop zelf een stuk door (voer dat langzaam op), draai me om en roep ze bij me. Dan krijgen ze wat lekkers van me. Dat herhaal ik een paar keer totdat ik voorbij het stuk ben waar de eenden zitten. Dat werkt perfect!! Dat is de enige tip die ik hiervoor kan bedenken.
Er staan 10 huizen op een rij en er wonen 12 katten.....Ja, dan weet je het wel!! Voor ik kan reageren is het al naar binnen geschrokt de viespeuken. Je ziet het ook niet liggen in het gras.
Paardenpoep negeren ze nu maar dat zie je goed liggen en kun je ook met een foei voorkomen.
Het nieuwe poepprobleem komt van de eenden. Nu het weer kouder wordt zitten er veel eenden op de dijk van het kanaal. Ik ga nu spelletjes doen. Ik laat ze zitten en loop zelf een stuk door (voer dat langzaam op), draai me om en roep ze bij me. Dan krijgen ze wat lekkers van me. Dat herhaal ik een paar keer totdat ik voorbij het stuk ben waar de eenden zitten. Dat werkt perfect!! Dat is de enige tip die ik hiervoor kan bedenken.
-
esmoezie
- Speurneus

Hier is het met periodes dat Keo hondenpoep eet. Nu het weer een paar keer gevroren heeft is hij er weer erg op gefixeerd (en ik dus ook, de grond voorscannen en tijdig proberen te voorkomen).
Het allerergst is mensenpoep (je weet wel, in het bos met tissues erlangs), dat is het jaar rond een probleem.
Kattenpoep komen we niet vaak tegen. Konijnenkeutels vind ik niet zo erg. Paardenpoep heeft minder zijn interesse dan bovenstaande
Het allerergst is mensenpoep (je weet wel, in het bos met tissues erlangs), dat is het jaar rond een probleem.
Kattenpoep komen we niet vaak tegen. Konijnenkeutels vind ik niet zo erg. Paardenpoep heeft minder zijn interesse dan bovenstaande
groetjes Juliette
Keo 26-03-2009
Harvey 30-07-2015
-
Baasje Kyra
- Snuffelneus

-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
Ik denk (maar dat is puur mijn boeren verstand) dat die honden veel minder loslopen waarbij ze kans krijgen om te gaan klooien (of in dit geval eten)Baasje Kyra schreef:Waarom doen blindegeleiden/hulphonden het niet dan? Wie heeft ze dat afgeleerd en hoe????
Als je je hond een maand of wat geen kans geeft, dan is het gedrag er echt wel uit, maar veel mensen vinden dat te lang duren en/of zielig en leggen zich neer bij een poep etende hond
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015
-
roelien
De honden die door gaan in opleiding en geplaatst worden, hebben het meestal zichzelf niet aangeleerd, dus hoeven ze het ook niet af te leren.Baasje Kyra schreef:Waarom doen blindegeleiden/hulphonden het niet dan? Wie heeft ze dat afgeleerd en hoe????
Er worden talloze pups/honden afgekeurd als werkhond om de reden dat ze van straat eten. En dat zie je hier op het LF ook, de ene hond heeft het ontdekt en blijft het doen, de ander heeft het nooit ontdekt dus geen problemen. weer een ander heeft het wel ontdekt, maar heeft het door training afgeleerd.
Het is af te leren, lang trainen. Bij mijn vorige teefje is het begonnen na medicijnen, uiteindelijk met de clicker eruit gekregen.
Maar ze moest daarvoor wel lang aan de lijn lopen, ze mogen geen 1 keer resultaat hebben want dan begin je van voren af aan.
-
roelien
Ik kom net in een ander topic, dit bericht van jou tegen....Hier nog regelmatig een cadeautje in de bench s morgens van Kyra, al dan niet door haar zelf al weer deels opgegeten. Ze is nu 4,5 maand. Dan mag het toch wel een keer over zijn als ze van 12 tot 6.30 op moet houden???
Volgens mij begint daar het probleem van het poep eten.
Je moet beginnen met zorgen dat je pup niet meer in de bench poept, en dit dus ook niet kan opeten.
Je vind dat het een keer over moet zijn, maar dat is blijkbaar nog niet zo.
En op deze manier word het een gewoonte om in de bench te gaan poepen, dit doet ze nl al een hele tijd... Dus waarom zou ze het ineens niet meer doen.
Ik denk dat je een stapje terug moet doen in je zindelijkheidstraining, en er weer uitgaan, zodat ze niet meer in bench poept.
-
Noah/Bruce
- Middelgrote hondenneus

-
Baasje Kyra
- Snuffelneus

-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
Hier maakte het niets uit wat we gaven, brok/kvv/barf .... Poepeten bleef lekker voor KayNoah/Bruce schreef:Bruce was ook een groot fan van poep, maakte niet uit welk soort. Sinds wij hem KVV voeren gebeurt het nog maar zelden dat hij poep eet. Het verschil is heel duidelijk, toen hij brok kreeg was hij alleen maar aan het speuren naar poep.
Maar je hoort het idd vaker dat overstap naar KVV of BARF verschil maakt
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015