keiharde dikke nagels..

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus

keiharde dikke nagels..

Ongelezen bericht door Susan78 »

Lex heeft keiharde, dikke, donkerbruine nagels die bijna niet te knippen zijn :? Ook slijten ze niet echt af, terwijl we wel altijd op de stoep of andere harde ondergrond lopen. Zo gauw ik zie dat ze weer te lang zijn, moet ik naar de dierenarts om ze te laten 'knippen'.. Ik wil niet dat Lex er ongemak van heeft als zijn teentjes anders gaan staan, omdat zijn nagels te lang zijn. Ik heb thuis al een hele verzameling tangen, knippers en zelfs een soort schuurmachientje/dremel uit Amerika :shock: speciaal voor hondennagels, maar niets komt door die kneiterharde nagels heen!!! Hebben jullie labjes (reuen??) dat ook of hebben jullie tips of trucs.. please let me know!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Ik kan die van Bowie gelukkig nog steeds zelf knippen als het nodig is.
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Die van Zyva slijten gelukkig genoeg door het wandelen, 1x per jaar laat ik de dierenarts er naar kijken en die knipt ze dan bij indien nodig, zelf durf ik het niet, veel te bang dat ik in het vlees knip (ben een echt watje :oops: )
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Hier slijten ze gelukkig van de wandelingen op harde ondergrond, en het enige wat ik wel eens knip is de duimnagel (de nagel aan de poot)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

1 x in de maand knip ik de nagels van de kerels omdat we hier te weinig over straten lopen.
op de tang zit een veiligheidsplaatje zodat ik de nagels niet te ver kan knippen.
lastig lijkt het me als je niet door die nagels heen kan komen.
mischien gek gedacht hoor maar zouden de nagels niet iets zachter worden na een fikse zwembeurt?
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Susan78 »

Ik heb Lex zelfs een keer in een blauwe schelp met lauw water erin laten staan.. in de hoop dat de nagels wat zachter zouden worden, maar helaas! :? Als ik ze zelf probeer te knippen, dan splijten de nagels alleen maar.. Heb maar weer een afspraak bij de dierenarts gemaakt :oops: Dank voor het meedenken!!
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Sorry kan ik je niet bij helpen, die van Castro laat ik een keer per jaar knippen bij een trimmer verder slijten ze gelukkig zelf.
Plaats reactie