witte pluizen na het kammen
-
- Snuffelneus
witte pluizen na het kammen
Hoi allemaal effe een praktische vraag,
onze mazzel is nu flink haren aan het verliezen,en als ik hem over zijn achterlijf aai dan trek ik hele plukken mee.
En als ik hem borstel dan komt er allemaal witte schilfers onder zijn vacht vandaan.
Wat zou dit kunnen zijn roos? ben nog niet bij een da geweest maar misschien kan ik hier eerst wat info opdoen.
onze mazzel is nu flink haren aan het verliezen,en als ik hem over zijn achterlijf aai dan trek ik hele plukken mee.
En als ik hem borstel dan komt er allemaal witte schilfers onder zijn vacht vandaan.
Wat zou dit kunnen zijn roos? ben nog niet bij een da geweest maar misschien kan ik hier eerst wat info opdoen.
-
- Speurneus
Dat schilferen hoort bij het verharen. Ik zou niet te vaak borstelen, ook niet tijdens het verharen, een keer per week is meer dan voldoende. Als het goed is, gaat het schilferen vanzelf over als de ruiperiode over is, ik zou me er vooralsnog niet teveel zorgen over maken en er niet direct mee naar de DA gaan.

-
- Snuffelneus
Onze mazzel verliest eigenlijk altijd haren ik kan niet echt zeggen dat hij nu echt in een ruiperiode zit. Er liggen soms hele plukken haar in de huiskamer.
Hij krijgt gewoon 2 keer per dag zijn brokken en verder niets.
Is er iets te doen tegen dit haarverlies? Of is dit het normale proces?
Hij krijgt jarco brokken en af en toe en rauw eitje soms een bot verder niets.
Hij krijgt gewoon 2 keer per dag zijn brokken en verder niets.
Is er iets te doen tegen dit haarverlies? Of is dit het normale proces?
Hij krijgt jarco brokken en af en toe en rauw eitje soms een bot verder niets.