Pfff nachten en bench

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Pfff nachten en bench

Ongelezen bericht door bud en weiser »

Wij hebben een duitse herderpup sinds zondag.
Een super leuk beestje o maar die nachte,overdag in de bench niet echt een probleem,jankt wel wat maar ik loop wat rond in de keuken en dan stopt het wel en gaat hij slapen.
Maar s'nachts jankt hij aan een stuk door,dus gisteren rond half elf in bench gedaan en hij begint mee janken en hij gaat heel de nacht door,naa een uur echt gillen val ik dan toch even in slaap maar als ik wakker wordt na een half uurtje jankt hij nog zo gaat het verder,ben dan om half drie opgestaan,ik kom van boven en moet echt lang aan de gangdeur blijven wachten tot hij 1sec niet jankt en dan de deur open en moet ik door de living naar de keuken dan jankt hij niet aan een stuk door maar,als het stil is bench open en dan naar buiten,dan is zijn stemmetje wat hees en moet hij eerst drinken,buiten doet hij zijn plas en is echt over de rooie,dan binnen nog wat drinken al jemmelent loopt hij wat rond in de keuken en na even ligt hij bij onze lab in de mand te slapen,hij moet dan wel geregelt terug naar buiten om te plassen en nog beetjes te drinken,als ik hem terug in de bench steek begint hij direct terug te gillen en houd niet op,ik kan zelfs geen maat vinden,om de hoeveel uur ik op moet staan,hij jankt echt aan een stuk door.
Bud mis je nog steeds!
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Kan je de bench niet naast je bed zetten of zelf de eerste nachten beneden bij de bench slapen? Het is allemaal nog eng voor hem en overdag ben je de buurt maar snachts niet. Je kan dan de komende nachten de bench steeds verder weg plaatsen van je bed of zelf steeds verder weg gaan liggen zodat hij eraan went dat je niet meer bij hem ligt.
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ik ben bij hem blijven zitten vanacht in de keuken,maar hij blijft luidkeels janken,onze lab slaapt ook in de keuken.
Ben dan maar terug naar boven gegaan en heeft hij nog een half uur gejankt en is hij stil geweest tot half zeven,was al een wow voor ons.
Bud mis je nog steeds!
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Tja, herders zijn een stuk vocaler dan labjes.
Ik denk toch dat het een kwestie van de langste adem is.
Als zou ik ook denken (in de gewen periode) aan de bench naast bed of een matras naast de bench.
De ene hond heeft er meer moeite mee dan de andere.
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Mijn vorig herdertje niet gehoord tijdens de nachten,hij sliep wel in een mand ipv bench.
Nu overdag ook veel decibels in de bench,na zijn plasje en kakje ligt hij in de mand,hij moet toch wat rusten anders gaat hij misschien nog erger door het lint.
Bud mis je nog steeds!
-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door -Marianne »

Het is belangrijk dat je pup positieve associaties krijgt met de bench in plaats van negatieve. Geef zijn eten in de bench (met het deurtje open) en leg regelmatig iets lekkers in de bench. Verder zou ik inderdaad eerst nog de bench bij je op de slaapkamer zetten of er zelf naast gaan liggen, met het deurtje open. Grote kans dat je pup telkens de bench weer uit loopt; zet hem dan elke keer weer rustig terug erin. Als je pup dan al een beetje gewend is aan de bench, kun je overdag oefenen met het in de bench zitten met het deurtje dicht. Eerst nog heel kort en als dat goed gaat, steeds verder opbouwen zodat uiteindelijk ook 's nachts het deurtje dicht kan.
Het kost veel tijd, maar uiteindelijk lukt het echt.
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

De ene pup kun je niet vergelijken met de andere. Elke pup is uniek dus ook dit kleine hummeltje.

Ik sluit me aan bij de rest om de bench tijdens de eerste weken naast je bed te zetten. Als hij alleen al je ademhaling hoort is dat rustgevend voor hem. Anders even kort aandacht dat hij weet dat het in orde is.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Hij krijgt zijn eten in de bench,ook iets lekker,en deurtje blijft open.
Overdag gaat hij geregelt in de bench liggen met het deurtje open,denk niet dat hij een afkeer heeft van de bench,anders zou hij er toch niet vrijwillig in gaan liggen?

We zijn gisteren ook ter controle van onze pup naar onze da geweest,hij is wat aan de diaree maar wel hel en goed eten,daar panacure meegekregen voor te ontwormen,dat vijf dagen ipv drie als het gardia moest zijn zou het overgaan met vijf dagen te geven,wel heb ik voor de zekerheid ontlasting binnen gebracht daarnet,en weten we morgen iets van.

Daar ook over opvoeding en bench enz gehad,ze zouden tegenwoordig halsbandjes,spray en verdamper hebben dat feromoon afscheid,wat de moeder afscheid de eerste dagen bij zogende pups.
Het noemt adaptil en is een copie van het geruststellende feromoon.
Mijn man is het halen,ben benieuwd of het werkt.
En ga beneden bij de pup slapen vanacht,boven is moeilijk denk ik als hij zijn behoefte moet doen ga ik waarschijnlijk te laat beneden zijn,en de zindelijk lukt super overdag nog maar een plasje binnen gedaan,verder ga ik er telkens mee buiten na eten,slapen spelen,dus hier verlopig geen problemen mee,hopelijk blijft dat zo een beetje,en ongelukjes zullen er heus nog wel komen.
Bud mis je nog steeds!
x-YaraYoup-x
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door x-YaraYoup-x »

Goed dat je hem ook al eten geeft in de bench, dit hebben wij ook bij Youp gedaan en werkt heel goed. Ook geven we hem altijd een paar brokjes mee als hij de bench in gaat dus hij gaat nu heeeel graag de bench in hihi :D Je kan hem bijvoorbeeld ook een kong meegeven in de bench die je vol stopt met eten(brokjes, smeerkaas, banaan, pindakaas enz.), dan is hij wel even een tijdje zoet! :wink:
Groetjes,
Laura, Youp & Yara

Afbeelding

Bedankt Monika voor de banner & avatar !

:bruinkopje: Yara ♀ 15-10-2007
:blondkopje: Youp ♂ (Riverflow To Be A Star) 21-08-2013
Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Kelsey en Lenka »

De eerste nacht was Lenka ook gigantisch aan het huilen. ik ben er toen gaan bijliggen (naast de kennel hé :wink: ) tot ze sliep. Daarna heeft ze nooit meer gejankt. Met een beetje geluk hoef je dat niet al te vaak te doen! :)
:blondpootje: Kelsey (10-10-99 / 16-01-14 )
:bruinpootje: Lenka (Mika of purple heathmoor) 15/08/13
:zwartpootje: Bo (cavalier King Charles) 03/08/04
:zwartpootje: Luna 12/09/13
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ik slaap beneden met de bench bij mij,omdat we dachten dat boven weer andere geurtjes waren voor ons pupje.

Hij heeft geslaapen van elf tot half twee,dan plasje gedaan buiten terug geslapen tot acht uur deze morgen,toen heb ik hem maar wakker gemaakt omdat ik zelf wou opstaan,niks in de bench gedaan,TOPPIE!
Inderdaad hij was bang alleen denk ik ondanks dat onze lab in de buurt was.
Ben content dat het rustiger gaat s' nachts,bedankt allemaal!!
Bud mis je nog steeds!
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Fijn dat het nu beter gaat !

Ben wel benieuwd naar een foto van je pupje :wink:
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door flamingo »

Ik heb ook even beneden bij de benche geslapen en dit was maar voor 2 dagen nodig. Daarna heb ik gewoon weer inmijn bed geslapen (wat toch iets comfortabeler ligt) en had ik de deuren gewoon open zodat ik hem kon horen piepen als hij er 's nachts u moest voor een plasje. Dit heeft ongeveer 1,5 week geduurd toen was hij 's nachts zindelijk. Wij haalden dan wel in het begin om een uur of 9 zijn water weg, zodat hij 's avonds niet meer zoveel zou drinken, aangezien wij om 10 uur op bed gingen. Maar dat was na een tijdje ook niet meer nodig.
:zwartpootje: Billy 22-06-2013
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

-kim- schreef:Fijn dat het nu beter gaat !

Ben wel benieuwd naar een foto van je pupje :wink:
Ik zal eens kijken of me het nog lukt om een foto te plaatsen,is weer even geleden :oops:
Bud mis je nog steeds!
Plaats reactie