Joy ziek door eikels

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Lieske1977
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Joy ziek door eikels

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

Gisteren heeft Joy in het bos kans gezien op eikels te kauwen en er zelfs (minstens) één in z'n geheel naar binnen te werken, gezien het feit dat ze er vanochtend eentje uitbraakte. Ze oogt niet ziek en heeft goede eetlust, maar heeft wel al twee keer in huis geplast terwijl ze goed zindelijk is.

Wat blijkt: eikels zijn giftig voor honden doordat er grote hoeveelheden looizuur in zitten. Hierdoor kunnen ze maag-/ darmklachten krijgen en zelfs nierfalen ontwikkelen!!

Op aanraden van de dierenarts geef ik haar straks norit om de vergiftiging tegen te gaan. Verder is het duimen dat de verhoogde nieractiviteit tijdelijk is en niet lijdt tot blijvende schade :cry: Wat ook niet echt helpt is dat de dierenarts me op het hart drukte weer te bellen als Joy ineens heel sloom wordt of instort. Ik maak me doodongerust!
Lieske1977
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Lijdt=leidt. Zelfs mijn spelling lIJdt onder de stress, pfff.
:bruinkopje: Bo, geb. 7 mei 2002, overleden 9 sept. 2013
:bruinkopje: Joy (Follow You Follow Me van het Oosterhuis), geb. 6 september 2013
-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door -Marianne »

Bah, ik hoop dat Joy verder nergens last van krijgt en snel weer opknapt. :(
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)
labradorsisi
Snuffelneus
Snuffelneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door labradorsisi »

Ah ik heb met Sisi ook zo'n stress gehad toen was ze 4 maanden en had ze een halve rauwe ui opgegeten. Ze ging helemaal overgeven, en werd echt heel erg ziek. Ze is toen een hele dag aan het infuus geweest bij de DA, maar achteraf is alles gelukkig goed komen! Hopelijk komt het bij jou ook goed, ik was toen ook echt helemaal in de stress en van slag af! Maar gelukkig kunnen ze toch wel tegen een stootje! Het zijn sterke rakkers!
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Sterkte hoor komt vast goed!
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

sterkte hoor!
Roef heeft als pup ook een paar keer een eikel gegeten en braakte ze dan ook weer uit.
je zou toch denken dat ze er van leren he :mad:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Lieske1977
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Dank voor jullie reacties! Inmiddels zitten er vijf norittabletten in; vanmiddag nogmaals vijf. Joy plast erg veel en piept soms ook wat, maar is verder levendig en alert.

Joy is denk ik net zo hardleers als Roef. Vanmorgen vroeg lag ze te piepen in de bench, maar volgens mij was dat doordat de uitgekotste eikel buiten de bench was gerold en ze er niet bij kon :eikel: Geen idee of er nog meer eikels in de maaginhoud zaten, want ze had alles netjes gerecycled :wink:
Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Kelsey en Lenka »

AIAIAI... Wat zijn het toch soms ook dommeriken! Hopelijk is ze snel weer de oude!
:blondpootje: Kelsey (10-10-99 / 16-01-14 )
:bruinpootje: Lenka (Mika of purple heathmoor) 15/08/13
:zwartpootje: Bo (cavalier King Charles) 03/08/04
:zwartpootje: Luna 12/09/13
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Dan maak je je inderdaad zorgen. Ik duim voor je dat alles meevalt :duimen:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Hou het af en toe piepen wel goed in de gaten, want die dingen kunnen ook vast gaan zitten van binnen

Mijn oude dierenarts had in de herfst altijd een papier ophangen met waarschuwing voor eikels, zijn veel mensen die het niet weten
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

klopt,ik wist het ook niet dat eikels giftig waren tot roef er van braken moest.
tja en dan zorgen dat mister Dyson ze niet weer zou eten :roll:

Hidde heb ik zo laten schrikken bij zijn eerste poging(sleutelbos tegen hem aan gegooid :oops: ) dat hij er niet meer naar om kijkt.
ik ging er van uit dat ook hij eikels zou eten ,en idd :roll: :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Lieske1977
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Het gaat beter! Het vele plassen is gestopt en ik heb haar ook al een paar uur niet meer horen piepen. Ik hoop dat we het nu gehad hebben!

Ik wist echt niet dat eikels giftig zijn. Het stomme is dat ze tijdens puppycursus aan die eikels zat. Minstens één instructeur zag het gebeuren, maar heeft niets over de gevaren ervan gezegd. Ik vond het alleen maar irritant omdat het haar afleidde van de oefening en heb het daarom zoveel mogelijk geprobeerd te voorkomen. Als ik van het gevaar had geweten, had ik er natuurlijk nog veel meer bovenop gezeten!
:bruinkopje: Joy (Follow You Follow Me van het Oosterhuis), geb. 6 september 2013
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

ik duim dat het steeds beter gaat.
Afbeelding

bedankt Sharon !
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Lieske1977 schreef:Het gaat beter! Het vele plassen is gestopt en ik heb haar ook al een paar uur niet meer horen piepen. Ik hoop dat we het nu gehad hebben!

Ik wist echt niet dat eikels giftig zijn. Het stomme is dat ze tijdens puppycursus aan die eikels zat. Minstens één instructeur zag het gebeuren, maar heeft niets over de gevaren ervan gezegd. Ik vond het alleen maar irritant omdat het haar afleidde van de oefening en heb het daarom zoveel mogelijk geprobeerd te voorkomen. Als ik van het gevaar had geweten, had ik er natuurlijk nog veel meer bovenop gezeten!
Ik wist het ook niet hoor dat ze zo giftig voor honden zijn. Maar bij mij in de buurt heb je niet zo veel eiken dus is het ook niet aan de orde.

Hopelijk blijft het nu goed gaan!!
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Lieske1977
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Hmm, net weer gewekt door geblaf en gepiep; bleek Joy nog een halve eikel te hebben uitgespuugd, waar ze vervolgens niet meer bij kon omdat die buiten de bench lag. Probleem is alleen dat ik niet weet of ze er nog meer uitgebraakt en mogelijk weer opgegeten heeft :confused:
Plaats reactie