voor- en nadelen clicker training?

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

voor- en nadelen clicker training?

Ongelezen bericht door Vbraam »

Ik ben opzoek naar een andere hondenschool om te trainen met Gio en ben mij dus aan het oriënteren op verschillende scholen. Nu kom ik scholen tegen die werken met clicker training. Zijn er hier mensen die trainen met deze techniek? wat zijn de voor- en nadelen van de clickertraining?
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Wij hebben getraind met de clicker. Persoonlijk vond ik het erg makkelijk omdat je op het juiste moment kan clicken voor iets wat je vraagt of wil zien (dit kan ook met een woord, want een clicker moet je anders altijd bij je hebben, een veel gebruikt woord is dan bijvoorbeeld yes)

Maar onze hond reageerde ook goed door te belonen met spelen.
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Ik clicker ook regelmatig , maar gebruik ook een clickwoord , omdat ik nogal eens de clicker vergeet en het soms onhandig is om ook nog een clicker in je handen te hebben.

Verder vind ik de clicker geen nadelen hebben, mijn honden reageren er goed op.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door fieke »

Ik gebruik voor kunstjes altijd de clicker, hier reageert Bruce erg goed op.
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012
Corrie

Ongelezen bericht door Corrie »

Goedemorgen :-)

Ik clicker ook, vooral met nieuwe dingen leren. Een clicker heeft altijd de zelfde geluid i.p.v met stem belonen.

Stel, ik heb mijn dag niet dan is mijn stem intonatie anders met belonen dan dat ik een super goede dag heb ;-) Ook regeert Corrie nogal enthousiast op stem gebruik. Ze is al enthousiast, maar mocht ik haar ook nog enthousiast met stem belonen dat gaat ze helemaal uit haar plaat hihi. Het brengt haar wat rust mee. Ik loop niet altijd met clicker, ze reageert ook gewoon op het 'cilicker woord' Good.

Nadelen. Euhm.. ik vergeet soms de clicker te gebruiken en ga dan met stem belonen. Stem heb je altijd bij je :lol:
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Hier wordt de clicker ook gebruikt, ben er ook erg over te spreken. Als ik een nadeel zou moeten noemen dan is dat timing, het moment van clicken is erg belangrijk! Click je net te laat dan beloon je het verkeerde gedrag.
Plaats reactie