vraagje over beetje wild eten
-
- Kleine hondenneus
vraagje over beetje wild eten
ik heb een vraagje;
onze nola pup die kan af en toe erg wild eten en dan heeft ze later de hik.
vind ik eigenlijk wel zielig.
hoe leren jullie de pup een beetje rustig eten of wordt dat met de duur minder,omdat ze nog een pup is.
ik kan verder wel gewoon brokken erbij en uit halen zonder ze gaat grommen en ik zeg ook wel iedere keer duidelijk bij het eten rustig.
maar is dat voldoende soms is ze zo wold dan haal ik het bakje even weg tot ze zelf weer wat rust in der heeft.
net of ze dan uit gehongerd is terwijl ze toch genoeg krijgtwant ze groeit zo hard dat ze al meer brokjes krijg.
onze nola pup die kan af en toe erg wild eten en dan heeft ze later de hik.
vind ik eigenlijk wel zielig.
hoe leren jullie de pup een beetje rustig eten of wordt dat met de duur minder,omdat ze nog een pup is.
ik kan verder wel gewoon brokken erbij en uit halen zonder ze gaat grommen en ik zeg ook wel iedere keer duidelijk bij het eten rustig.
maar is dat voldoende soms is ze zo wold dan haal ik het bakje even weg tot ze zelf weer wat rust in der heeft.
net of ze dan uit gehongerd is terwijl ze toch genoeg krijgtwant ze groeit zo hard dat ze al meer brokjes krijg.
-
- Middelgrote hondenneus
Labradors zijn altijd uitgehongerd, ik weet niet hoe je het er uit krijgt, mss zit het in het systeem van een Lab, Noah at (vrat) altijd haar bakje leeg in 25 tot 30 seconden( we hebben er in het begin met een stopwatch bijgestaan) Bruce daarentegen is veel rustiger kauwt zijn eten ook veel beter als Noah.
Zij is door de jaren heen wel rustiger gaan eten maar is met her ruim 9 jaar een veel snellere eter gebleven als Bruce nu is.
Met het weghalen van haar bakje ( dat liet ze gewoon toen) ging ze eigenlijk nog sneller schrokken, want stel je voor dat het bakje niet terug kwam, ze kon dan immers zomaar omvallen van de honger
Kan je dus niet een tip geven hoe dit is op te lossen, mss hebben anderen op het forum hier wel tips voor.
iig suc6
Zij is door de jaren heen wel rustiger gaan eten maar is met her ruim 9 jaar een veel snellere eter gebleven als Bruce nu is.
Met het weghalen van haar bakje ( dat liet ze gewoon toen) ging ze eigenlijk nog sneller schrokken, want stel je voor dat het bakje niet terug kwam, ze kon dan immers zomaar omvallen van de honger

Kan je dus niet een tip geven hoe dit is op te lossen, mss hebben anderen op het forum hier wel tips voor.
iig suc6
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
Weet zij wat 'rustig' betekend? Denk het niet
Je kan iig voor het eten rust inbouwen, dat ze moet zitten, wachten tot het bakje staat en jij bijv: eet smakelijk hebt gezegd.
Als ze last heeft van het te snelle eten kan je kiezen voor een anti schrokbak of tennisballen in de bak leggen, het eten over de grond heen strooien(sowieso leuk spel voor pup)
Maar de echte oplossing voor rustig eten, die ken ik niet.
Je kan iig voor het eten rust inbouwen, dat ze moet zitten, wachten tot het bakje staat en jij bijv: eet smakelijk hebt gezegd.
Als ze last heeft van het te snelle eten kan je kiezen voor een anti schrokbak of tennisballen in de bak leggen, het eten over de grond heen strooien(sowieso leuk spel voor pup)
Maar de echte oplossing voor rustig eten, die ken ik niet.
-
- Kleine hondenneus
-
- Hele grote hondenneus
- Contacteer:
Hier is ook de 1 een rustigere eter dan de ander. Wat kan helpen is een kom of steen in het midden van de bak leggen zodat ze niet in 1 keer hap slik weg kan doen maar er om heen moet eten.
Dawn (Tickled Pink by Ic of Storm's Legacy 06-07-2012)
Hailey (Black Pearls of Mainhatten Ultra Voilet 17-01-2012)
Hailey (Black Pearls of Mainhatten Ultra Voilet 17-01-2012)
-
- Hele grote hondenneus
Wij oefenden eigenlijk vaak met de brokjes (resultaat dat je vaak oefent, een tip is wel doe het kort en vaker dan een aantal keer lang, of meerdere brokjes geven
), strooiden deze in de hal, verstoppen om zoek te oefenen of in een wobbler( soort kegel) waarvoor ze dan ook moeten werken..
Maar ondertussen geven we vlees en ook dat blijft schrokken, dit voeren we nu uit de kong.. Daarmee omzeilen wij het schrokken wat maar afleren leert hij niet
Misschien heeft iemand anders tips

Maar ondertussen geven we vlees en ook dat blijft schrokken, dit voeren we nu uit de kong.. Daarmee omzeilen wij het schrokken wat maar afleren leert hij niet

Misschien heeft iemand anders tips
-
- Speurneus
Labjes zijn nu eenmaal vreetzakken en eten is een heel belangrijk onderdeel van hun leven. En ja, pupjes krijgen de hik maar gaat over als ze volwassener worden. Ik zou me er niet zo druk om maken, het hoort nu eenmaal bij de labrador.
Ik heb eens een week op 2 bordercollies gepast. Dat zijn pas rare eters. Ze eten een paar brokjes en laten dan eerst de bak staan om een uurtje later nog wat te nemen. Dat kan dus niet in een huis met 2 labradors en ik pakte het weg als ze niet alles opaten. Maar ik was ook niet zo gek om het weer terug te zetten. Dan dachten mijn labjes dat het alweer etenstijd was!
Na 2 dagen aten ze ook keurig hun bakje leeg. Hun baasjes vielen om van verbazing maar eenmaal weer thuis was het snel weer terug in hun oude gewoonte!
Ja, die baasjes lieten het dus weer staan.
Ik heb eens een week op 2 bordercollies gepast. Dat zijn pas rare eters. Ze eten een paar brokjes en laten dan eerst de bak staan om een uurtje later nog wat te nemen. Dat kan dus niet in een huis met 2 labradors en ik pakte het weg als ze niet alles opaten. Maar ik was ook niet zo gek om het weer terug te zetten. Dan dachten mijn labjes dat het alweer etenstijd was!

Na 2 dagen aten ze ook keurig hun bakje leeg. Hun baasjes vielen om van verbazing maar eenmaal weer thuis was het snel weer terug in hun oude gewoonte!

- Caya
- Hele grote hondenneus
Misschien is deze bak iets voor haar?
http://www.youtube.com/watch?v=zp3seLByNn4" onclick="window.open(this.href);return false;
http://northmate.com/category/products/green/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=zp3seLByNn4" onclick="window.open(this.href);return false;
http://northmate.com/category/products/green/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!

Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13

-
- Kleine hondenneus
-
- Kleine hondenneus
- Rianne
- Snuffelneus
Re: vraagje over beetje wild eten
Nestor had ook een tijdje last van schrokken. Ik heb toen een laagje water bij de brokken gedaan. Hij moest als het ware de brokken eruit vissen. Dit werkte erg goed!
Verder is het ook belangrijk om te kijken naar het gedrag van je hond op het moment dat jij het voer in haar bak doet. Waar staat/zit ze, is ze druk of rustig. Kijk ook naar het gedrag van jezelf. Heb je haast/praat je tegen haar of ben je rustig en zeg je niks
Ik zal eens kijken of ik een filmpje of foto's kan uploaden van mijn voedselritueel
Verder is het ook belangrijk om te kijken naar het gedrag van je hond op het moment dat jij het voer in haar bak doet. Waar staat/zit ze, is ze druk of rustig. Kijk ook naar het gedrag van jezelf. Heb je haast/praat je tegen haar of ben je rustig en zeg je niks
Ik zal eens kijken of ik een filmpje of foto's kan uploaden van mijn voedselritueel