Ik heb al een tijdje in de planning staan om met Maika te gaan fietsen, nu zag ik gister hier een topic over voorbij komen en dacht ik, laat ik eens rondvragen bij de ervaringsdeskundigen! Omdat ze nu 11 maanden is wil ik er nog een paar maandjes mee wachten voor haar gewrichten e.d., maar het lijkt me heel erg leuk en goed voor haar! Daarnaast neem ik haar graag mee naar het park, hondenveldjes en mijn ouders maar dat is soms net te ver lopen voor mij...
Dus: hoe zijn jullie hiermee begonnen? Wat voor materiaal gebruiken jullie (zo'n veer, een gewone riem, los, halsband/tuig etc), waar zijn jullie begonnen met fietsen (gewoon in de woonwijk of toch ergens wat meer afgelegen en op wat voor ondergrond)? Ik heb wel een schema ervan gevonden hoe je het kunt opbouwen, maar hoor het toch graag uit jullie ervaring!
Ik ben een beetje huiverig wat betreft Maika's (over)enthousiasme tijdens het uitlaten en met name haar getrek als ze andere honden ziet. Een maand geleden ben ik gaan experimenteren met stukjes hardlopen en dit ging verbazingwekkend goed. Misschien omdat ze meer in een 'werkmodus' staat, dat ze minder afgeleid raakt? Het zou alleen een beetje spijtig zijn als ze me de eerste 50 meter al op de grond vooruit sleept.