zo eindelijk nola kennis laten maken met het bos
-
desiree1974
- Kleine hondenneus

zo eindelijk nola kennis laten maken met het bos
zo net een lekkere wandeling gemaakt met nola.
een stukje door het bos.
dat is makkelijk als je de weg oversteekt en je zit bijna in het bos.
ze is nu 4 maanden en heb nu een half uurtje gelopen met der.
ze heeft zoveel energie dat ik dacht ik ga toch maar in plaats van 20 min nu maar 30 min lopen.
ze is nu wel super moe en heb geen kind aan der.
ik merkte wel dat ze op het eind wel wilde gaan liggen door dat ze moe was dus toen ben ik bij de bushalte even gaan zitten om wat uit te rusten.
ze vond het super leuk in het bos druk met snuffelen en soms als ze voor me liep keek ze toch schuin achter om.
nu wil ik eigenlijk een lange lijn aanschaffen en richtig het water lopen die je bij ons in het bos heb.
ook zodat ik kan kijken als ik de commando hier komen kan oefen zodat ze straks ook los kan lopen,maar ze is ook erg enthosiast naar andere mensen dus dat kan ik mooi met de lange lijn ook zo proberen.
natuurlijk me mobieltje vergeten voor foto's te maken,maar dat komt nog wel goed.
een stukje door het bos.
dat is makkelijk als je de weg oversteekt en je zit bijna in het bos.
ze is nu 4 maanden en heb nu een half uurtje gelopen met der.
ze heeft zoveel energie dat ik dacht ik ga toch maar in plaats van 20 min nu maar 30 min lopen.
ze is nu wel super moe en heb geen kind aan der.
ik merkte wel dat ze op het eind wel wilde gaan liggen door dat ze moe was dus toen ben ik bij de bushalte even gaan zitten om wat uit te rusten.
ze vond het super leuk in het bos druk met snuffelen en soms als ze voor me liep keek ze toch schuin achter om.
nu wil ik eigenlijk een lange lijn aanschaffen en richtig het water lopen die je bij ons in het bos heb.
ook zodat ik kan kijken als ik de commando hier komen kan oefen zodat ze straks ook los kan lopen,maar ze is ook erg enthosiast naar andere mensen dus dat kan ik mooi met de lange lijn ook zo proberen.
natuurlijk me mobieltje vergeten voor foto's te maken,maar dat komt nog wel goed.
- Carlijn
- Middelgrote hondenneus

Re: zo eindelijk nola kennis laten maken met het bos
leuk leuk leuk
-
x-YaraYoup-x
- Middelgrote hondenneus

Leuk !
Wij hebben voor Youp een flexi lijn voor als we naar het bos gaan, dan kan die toch iets verder lopen maar is hij niet helemaal los. Je kan er inderdaad ook goed mee oefenen met het commando 'hier'. Dat doe ik heel veel, als hij te lang snuffelt roep ik: Youp hierrr en dan komt hij meteen heel hard aangehold en krijgt tie een lekker brokje, echt leuk is dat hihi 
Groetjes,
Laura, Youp & Yara

Bedankt Monika voor de banner & avatar !
Yara ♀ 15-10-2007
Youp ♂ (Riverflow To Be A Star) 21-08-2013
Laura, Youp & Yara

-
HennyH
- Speurneus

Ik wil niet betuttelend overkomen maar als je pup erbij gaat liggen heb je echt veel te veel van haar gevraagd. Dit soort dingen moet je niet te vaak gaan doen want dan merk je dat straks terug in de vorm van gewrichtsklachten of op jonge leeftijd artrose...
Heb nog even geduld tot ze het echt aan kan.
Ik snap heus wel dat jij dat nu al graag wilt maar waarom denk je dat kleine kinderen allemaal in buggies zitten? Omdat ze nog niet toe zijn aan lange wandelingen. Je pup van 4 maanden is nog maar een peutertje die bovendien heel erg snel groeit.
Heb nog even geduld tot ze het echt aan kan.
Ik snap heus wel dat jij dat nu al graag wilt maar waarom denk je dat kleine kinderen allemaal in buggies zitten? Omdat ze nog niet toe zijn aan lange wandelingen. Je pup van 4 maanden is nog maar een peutertje die bovendien heel erg snel groeit.
-
Kelsey en Lenka
- Grote hondenneus

fijn, zo'n uitstapjes!
-
desiree1974
- Kleine hondenneus

ik doe het ook niet elke dag
ik weet nu wat ze wel en niet aan kan.
toen ik thuis kwam heeft ze nog geen 5 minuten gelegen en toen had ze weer veel energie
toen ik thuis kwam heeft ze nog geen 5 minuten gelegen en toen had ze weer veel energie
-
HennyH
- Speurneus

Tuurlijkdesiree1974 schreef: ik doe het ook niet elke dag
-
roelien
Dat geloof ik niet.... ik geloof niet dat een pup van 4 maanden die 30 minuten gelopen heeft, zelf ging liggen tijdens de wandeling, na 5 minuten liggen weer échte energie heeft.desiree1974 schreef: toen ik thuis kwam heeft ze nog geen 5 minuten gelegen en toen had ze weer veel energie
Ik denk eerder dat het een echte pup is, die dénkt na 5 minuten het hele leven weer aan te kunnen.
Maar als je ze weglegt in de bench uren gaat slapen.
-
jeltje
- Hele grote hondenneus

Een pup van 4 maanden moet volgens mij best wel een keer 30 minuutjes kunnen wandelen, ik denk eerder dat ie zo vreselijk moe was van de nieuwe indrukken van de eerste keer in het bos. Neemt niet weg dat het niet goed is dat de pup zo moe is dat hij gaat liggen. En na zo'n lange wandeling is verplichte (bench)rust inderdaad wel verstandig, maar een keertje 30 minuten lopen hoeft volgens mij echt niet verkeerd te zijn.
-
x-YaraYoup-x
- Middelgrote hondenneus

Ja inderdaad, zo lang je het nu nog maar niet elke dag doet 
Groetjes,
Laura, Youp & Yara

Yara ♀ 15-10-2007
Youp ♂ (Riverflow To Be A Star) 21-08-2013
Laura, Youp & Yara