Stinkende vacht na chemische castratie?

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Sas14
Snuffelneus
Snuffelneus

Stinkende vacht na chemische castratie?

Ongelezen bericht door Sas14 »

Ruim 3 weken geleden is Meda chemisch gecastreerd, hij heeft een implantaat voor 6 maanden gekregen. In principe zou het implantaat na 5 tot 6 weken volledig werkzaam moeten zijn. Sinds 2 dagen stinkt de vacht van Meda, ook lijkt het alsof hij in de rui komt, hoort dit bij de chemische castratie? Herkend iemand dit en kan ik er wat aan doen? Ik gebruik een furminator eens in de zoveel maanden, begin deze week heb ik er flink veel uitgehaald.
:blondkopje: Meda (Iron Achter 't Dijkje) 24-02-2012
HennyH
Speurneus
Speurneus

Re: Stinkende vacht na chemische castratie?

Ongelezen bericht door HennyH »

Ne, Spirit had geen stinkende vacht na de chemische castratie. Van extreem uitharen kan ik me ook zo niets herinneren.

Wel werd hij incontinent doordat hij vanwege een kleiner geworden prostaat geen druk meer op zijn blaas voelde. En ook daardoor heeft hij zeker 3x een blaasontsteking gehad. Dit verschijnsel komt bij 1 op de 3000 honden voor.

Verder hadden we ook nog eens de pech dat het implantaat geen 6 tot 9 maanden werkte maar bij Spirit ruim 16 maanden. Hier dus geen gerommel meer met hormonen bij Spirit!
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Sas14
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Sas14 »

Dank je wel voor je reactie Henny, vervelend dat jullie zo'n negatieve ervaring hebben met het implantaat.
:blondkopje: Meda (Iron Achter 't Dijkje) 24-02-2012
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Ik kan ook niet zeggen dat Keo stinkende vacht heeft gehad tijdens zijn implantaat. Bij het 2e implantaat eigenlijk helemaal geen nadelen.
Eerste implantaat dacht ik dat hij er een doffere vacht door kreeg, maar achteraf kwam dit door zijn voer toen. Ook dacht ik dat hij er een beetje incontinent van werd, maar dat blijkt achteraf door prednison-gebruik te komen.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Plaats reactie