Max luistert bij ons thuis heel goed. Springt wel eens tegen de tafel of keuken maar dit is dan puur uit verveling, dus komt niet zo vaak voor. Verder is hij ontzettend lief (voor een puber
Af en toe gaat Max een half dagje naar mijn ouders (meestal 's avonds) omdat we dan allebei moeten werken. Hier is hij echt helemaal anders. Hij zit hier in de keuken/garage en kan niet de woonkamer in (willen mijn ouders niet). Hij springt de hele tijd tegen de keuken, tafel, wasmachine etc. Gaat er met alles vandoor wat op zijn pad komt. Dit doet hij niet uit verveling heb ik het idee want ze doen echt heel veel met hem qua beweging en spelletjes.
Ik denk zelf dat dit komt omdat hij vanaf pup al in de keuken zat en hij niet constant in de gaten werd gehouden, waardoor onbewust zijn gedrag werd beloont. Voordat hij 'gestraft' werd zat hier toch zeker een halve minuut tussen. Nu blijft hij dit gedrag natuurlijk doen. Al zetten we alles weg zodat hij nergens bij kan, hij verzint wel iets anders bijvoorbeeld aan de stoelen bijten. Ik heb al vaker mijn ouders het advies gegeven om hem dan vaker in zijn bench te zetten of bijvoorbeeld buiten (hij haat alleen zijn). Straffen of negeren heeft niet echt zin in dit geval bij Max. Het gekke is dat hij dit thuis eigenlijk helemaal niet doet...
Hoe zouden jullie dit oplossen? Alle tips zijn welkom