Diezel loopt erg mank.

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Diezel loopt erg mank.

Ongelezen bericht door corretje »

Diezel loopt sinds het weekend erg mank. Gister eind vd middag naar de DA geweest. Wat een bange poepie is hij zeg :D Hij kroop achter zijn baasje en soms achter mij. hihi. We hebben eerst een tijdje over Kira gepraat met de DA. Omdat hun toen op vakantie waren toen we haar moesten laten inslapen.

Diezel moest op de tafel liggen. En dat is natuurlijk erg eng als ie naar boven gaat. :D En toen hij op zijn zij gelegd werd verkrampte hij helemaal. ZO bang was ie. Dus ik hem lekker gemasseerd zodat de DA zijn poot kon onderzoeken. Het zit in zijn voet. Ik dacht schouder omdat als hij loopt helemaal naar voren gaat hangen.

Nu 2 weken rust en ik had nog van Kira novacam. Maar die rust.......... Dat is wel moeilijk voor hem hoor. Hij loopt aan de riem nu verplicht en hele kleine stukjes. Maar het liefste gaat ie naar het bos :confused: . Rustig aan doen doet ie niet. Komt rennend op je af met een speeltje als je thuis komt. Maar hoe hou ik hem rustig. Pak het speeltje dan wel af en zeg dat het klaar is en probeer hem te stoppen, maar echt suc6 is dat niet. Als hij gaat plassen gooit ie af en toe ook zijn beide achterpoten in de lucht en steunt hij dus op zijn zere voorpoot.

Ze zijn wel heel hard voor hun eigen en heeft een hoge pijngrens lijkt het wel. Iemand tips....

groetjes Corine
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
KimenBart
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Re: Diezel loopt erg mank.

Ongelezen bericht door KimenBart »

Hoi!

Ik zou sowieso ff de speeltjes weghalen voor deze twee weken. Probeer wat simpele spellen waar ie geestelijk moe van wordt, zoals brokjes verstoppen etc etc. Een groot bot waar hij even zoet mee is. En verder kan je niet meer doen dan hem proberen rustig te houden. Idd aan de riem uitlaten enzo. Kwestie van volhouden ;-)
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Alle speeltjes en leuke dingen in huis weghalen, daarmee voorkom je iig die gekke bui.

Geef zijn eten in een kong/voerbal oid, dan is hij er langer mee bezig en word hij ook geestelijk wat meer moe.
En ik zou hersenwerk spelletjes gaan doen, daar worden ze lekker moe van.

Mag hij wel zwemmen? daar kunnen ze ook goed energie in kwijt.
Heeft de da een idee wat er is met zijn voetje?
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

als het in zijn voet zit is misschien het sesambotje gebroken komt veel voor inderdaad 3 weken lijn rust en vlak lopen beterschap
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

De speeltjes weghalen is wel een goed idee. Maar zelfs met zijn botje ligt ie te klieren. Maar hij moet van mij wel liggen. Dan kan het wel. Hij mag volgens mij wel zwemmen, maar meneer kennende gaat dat niet rustig. Dan vliegt en doet ie toch. Het was zo te voelen volgens de DA geen breuk. Maar hij loopt zo zielig :( Is net een hobbelhond :D . En hij kan zijn energie gewoon niet kwijt. Hij wil wel maar kan niet. Af en toe doet ie dan heel stoer als er opeens een fiets aan komt of als er een kat loopt. Normaal doet ie dat nooit. Ach ja we wachten het maar af. Ga morgen de bolderkar maar uit de garage halen. Kan ie daar in als hij dat wil. Is echt erg. :cry: Heb wel medelijden met mijn mannetje. Vandaar dat ie nu ook bij mij op de bank mag. Eigenlijk mag ie alleen op zijn "eigen" bank maar voor deze keer...
roelien

Lastig, botje vasthouden aan 1 kant is dan nog een optie.

Bolderkar ook een erg goed idee, word hij iig geestelijk moe.

Je kan er voor kiezen hem aan de lijn te laten zwemmen, kan hij niet gek doen bij het eruit komen.
Uhhmmm.... dat op de bank klinkt wel heel lief, maar hoe gaat hij eraf? Juist die sprongen zijn erg belastend bij blessures.
En voor hem straks verwarrend als hij niet meer mankt en er ineens niet meer op mag.
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

De bolderkar lukt niet met Diezel. Hij is er erg bang voor en jumpte er uit. :mad: Ik merk aan hem dat ie zelf ook zijn rust wel neemt, maar als we thuis komen af uit bed is meneer erg enthousiast. Maar probeer hem dan wel te temperen.

Ik zie nog maar weinig verbetering helaas. @ Roelien. Hij mag altijd wel op "zijn" eigen bank met een plaid erover. Hij gaat er heel voorzichtig op en af en soms helpen we hem. Misschien idd niet echt verstandig om hem erop te laten. Maar dan ligt ie wel lekker lang uit. Hopen dat we gauw verbetering zien. Want dit is echt wel zielig voor hem.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Ik zou een goede fysio of orthopeed opzoeken, zou geen genoegen nemen met een advies van een DA die onderzoek heeft gedaan terwijl je hond vol adrenaline zat van de spanning.

Qua rustig houden zou ik hem veel denk spelletjes laten doen, zoek op google eens naar hersenwerk voor honden, dan komen er een heleboel oefeningen uit.

Succes
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Het lijkt iets beter te gaan met Diezel. Hij loopt niet meer als een hobbelhond. We geven hem ook elke dag nog novacam. Denkspelletjes doen we met hem. Ik heb zo'n bord waar je brokjes in kan doen. Blokjes erover en zoeken maar. En aan die andere kant zit er een schuifspel. Vind hij erg leuk. Af en toe een kong vullen en een bot. En hij slaapt erg veel. Dus dat is wel goed. We wachten nog een paar dagen af en laten anders een foto maken. Dat wilde de DA nog niet doen. Ook ivm met de kosten die we hebben gehad met Kira. Ze wilde eerst kijken of het met rust verbeterde. Vind ik ook wel een goed idee.

@Kay. Het was idd lastig voor de DA, maar ze kon toch wel aardig voelen en doen. Ik heb Diezel wel wat los gemasseerd. Vandaar dat ze ook eerst rust adviseerde. Het lijkt wel wat beter te gaan.

We wachten maar af. Laten hem kleine stukjes uit en doen heel rustig en proberen hem ook heel rustig te houden. Hij lijkt het ook wel te snappen nu.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Hoe oud is Diezel ?

Want een hond die rustig is met medicatie komt op mij over op een hond die last heeft (en dat dus ondanks de pijnstilling)
De meeste labradors gaan nl gewoon door en zullen moeilijk rustig te houden zijn

Wil je verder niet bang maken, ik vertel alleen mijn eigen ervaring :oops:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Hoi Kay

Diezel is 5 en een half. En het gaat gelukkig erg goed met hem. Hij loopt niet meer mank. Vanmorgen naar het bos geweest en heb hem aan de riem gehouden en een stukje met hem gelopen. En het ging erg goed. Maar hou hem zeker nog een tijd aan de riem en nog niet te ver met hem lopen. Totdat ik zeker weet dat het goed zit.

Je hebt gelijk dat veel labjes doorgaan. Ik weet het ook van onze Golden. Het zijn erge bikkels. Diezel was gelukkig rustig. Maar ondanks de pijnstilling misschien toch nog pijn. Maar aan de andere kant als ze geen pijn hebben gaan ze het forceren en door. Maar misschien had het ook tijd nodig om goed en optimaal te werken. Ik weet het niet en hij kan het niet vertellen helaas. Maar hij is ook een stuk rustiger nu Kira er niet meer is. :cry:

Maandag ging het al een stuk beter. Zo goed dat ik hem af en toe wel achter het behang wilde plakken. Dus ben ik voorzichtig wat verder gaan lopen met hem. En dat ging goed. Nu kleine stapjes en nog lekker een tijd aan de riem houden. En niet spelen met andere honden.

Zou het kunnen komen dat hij last van zijn voet had omdat hij vaak achter een bal aan rent en flinke slidingen maakt?? Hij vliegt dan over de bal heen al glijdend en rollend. Ik kan me voorstellen dat dat wel een keer fout kan gaan?? Ook dat maar een tijd niet doen. In april begint de jachttraining weer dus tot die tijd maar een beetje rustig aan doen denk ik.
roelien

Fijn dat het beter gaat!

Kan idd daardoor komen, maar een keer verkeerd neerkomen na een spring kan klachten geven.
Ik ken een hondenfysiotherapeut, die verschillende ballenwerpers in zijn praktijk heeft hangen, 'in beslag genomen' omdat dit voor de gewrichten e.d. heel slecht is.
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Haha :D Roelien. Dan zou ik mijn arm en been kwijt zijn. :( Want of ik gooi de bal of ik trap hem weg.
roelien

:blij:

Hmmm.... doe dat maar niet...
Plaats reactie