Grenzeloos

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
LSNNE
Snuffelneus
Snuffelneus

Grenzeloos

Ongelezen bericht door LSNNE »

Afgelopen zondag gingen we met Max via een hondenschool (niet waar wij bij zitten) wandelen met 4 andere honden. Was een soort wandeling om te zien hoe honden onderling hun roedel regelen.
Nu weten we dat Max best dominant kan zijn en hier werken we ook hard aan. Maar tijdens deze wandeling wist Max van geen ophouden. Na 20 minuten zouden honden normaal stoppen met de rangorde bepaling maar Max niet hoor.. Een andere reu wilde de hele tijd op een teef maar dit werd natuurlijk gecorigeerd. Maar elke keer dat deze reu erop wilde gaan haalde Max deze reu bij de teef weg. Blokkeerde alles en iedereen zodat er niemand bij kon, sprong tegen hem aan, greep hem in zijn nek etc. Was gelukkig geen agressief of iets dergelijks. Ik had dit zelf nog nooit gezien. (ik vond de andere reu erger... maarja wie ben ik?! :roll: )
De trainster zei dan ook dat Max grenzeloos is en dat hij moet leren waar de grenzen liggen op dominant gebied. Maar omdat we nooit gezien hebben (of ons is opgevallen) dat Max zo doet bij andere honden hebben hier nog nooit iets mee gedaan.

Hebben jullie hier ervaring mee met jullie lab of goeie tips?
Max 23-02-2013 :blondpootje:
roelien

Re: Grenzeloos

Ongelezen bericht door roelien »

LSNNE schreef: Was een soort wandeling om te zien hoe honden onderling hun roedel regelen.
Maar toch corrigeren jullie de reu die op de teef gaat... wat heeft dat met onderling regelen te maken.
En dat max hier wat van 'zegt' zie je wel vaker. Hij was degene die het wel onderling wou regelen.
Wat werd er gedaan, als Max hier wat van zei?
En hoezo stopte max er niet mee? Het was toch de andere reu die op de teef wou?

Hoe ik jou stukje lees, zou ik als tip geven: nooit meer met deze hondenschool gaan wandelen....
Maar goed, ik was er niet bij, weet niet hoe het exact gegaan is. Maar vind het beetje vreemd.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

wat roelien zegt, ik vind het ook een beetje vreemd...
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
LSNNE
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door LSNNE »

In hun ogen kon Max niet ophouden met dominant gedrag. Bijvoorbeeld zijn poot op de schoft van andere reu, in nek bijten enzo. Rende ook hele tijd naar andere mensen, maar kwam zelf weer netjes terug. Ik vond het zelf ook allemaal meevallen. Ze zeiden dat wij mensen onze honden soms moeten helpen met de rangorde bepaling... :confused:
Max is onze eerste hond dus twijfel ik soms heel erg wat iedereen zegt. Ze vonden Max echt heel erg met zijn gedrag. Hoor vaker dat Max vervelend is maar hij is nog jong en leert nog iedere dag naar mijn mening. Max is gewoon ontzettend druk en opgewonden maar lees dit wel vaker hier terug van andere labjes.
Max 23-02-2013 :blondpootje:
Fleures
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Fleures »

Hmm nou ik zou de volgende keer ook een ander gezelschap kiezen om mee te wandelen;) De honden de rangorde willen laten bepalen en dan zelf ermee gaan bemoeien, nee ik geloof niet dat het zo werkt, persoonlijk. In MIJN ervaring lossen ze dat over het algemeen prima zelf op. En wat betreft andermans meningen over Max, lekker laten gaan zou ik zeggen. Anderen weten het nu eenmaal altijd beter:) Mijn teefje is een week ouder dan Max en helemaal niet dominant, maar wel ontzettend onstuimig en druk naar andere honden toe. Dit is hard werken maar ik neem het voor lief! En als iemand mijn hond vervelend vindt dan zout 'ie maar lekker een eind op hahaha! Ze zijn jong en puberaal, met veel aandacht, trainen en liefde ben ik ervan overtuigd dat het ooit (over een jaar of 3;)) wel goed komt met ze! En daarnaast IS de hond niet vervelend, maar kan hij/zij zich vervelend gedragen:D
:bruinpootje: Maika 01-03-2013
samantha
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door samantha »

Hij is inderdaad nog jong en leert nog iedere dag, maar op deze wandeling heeft hij in ieder geval niets positiefs geleerd en jij hebt er zelf een vervelend gevoel aan over gehouden.
Niet meer doen dus, als je graag met andere honden wilt wandelen zoek dan een volwassen, sociale, stabiele en goed luisterende hond uit, en probeer het eerst eens met 1 hond tegelijk.
Afbeelding

:bruinpootje: Macho
:zwartpootje: DJ
:zwartpootje: Jack
:blondpootje: Tiesto
:zwartpootje: Jones
:blondpootje: Fudge

In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000 / 07-11-2011 en Babs 20-12-2005 / 18-10-2012
Plaats reactie