bench

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
pnsm
Snuffelneus
Snuffelneus

bench

Ongelezen bericht door pnsm »

hoi,

zaterdag onze pup gehaald,
t gaat eigenlijk ontzettend goed,
plast en poept mooi buiten, is lekker ondeugend slaapt veel, en eet en drinkt goed,
maar dan als ie s avonds in de bench moet, in het begin gaat het goed, maar als gerben er uit gaat om te werken 4.45 en later weg gaat,
joelen, janken en blaffen, dus de kinderen er bij wakker. erg vervelend
iemand tips? ( gerben laat mex uit, ze hoeft dus niet te plassen oid)
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Re: bench

Ongelezen bericht door marie »

Het is nog maar een baby, komt vanzelf goed. Dit heeft tijd nodig. Je eigen kinderen sliepen toch ook niet meteen de hele nacht door!
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014
Fleures
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Fleures »

Ja, wat Marie zegt! het is nog maar een baby, het zal vast snel over zijn. Wij hadden Maika de eerste weken op de slaapkamer naast mijn bed, was voor ons alledrie prettig. Wij gingen er ook rond 5 uur uit (ze begon zelf te zeuren dat ze eruit moest), dan ging ze terug de bench in en weer slapen. De eerste dagen tot half 9, al snel tot half 10. Ik denk dat het vanzelf over gaat.
:bruinpootje: Maika 01-03-2013
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Milou »

Even over dat naast het bed slapen.
Wij hebben dat met de vorige hond niet gedaan en dat ging eigenlijk prima. Hij heeft de eerste twee nachten even gejankt en daarna ging het prima. Maar ik heb gelezen dat het wordt aangeraden om de hond de eerste nachten naast je in een doos te laten slapen. Wat vinden jullie hiervan?
Ik zou mijn pasgeboren baby gewoon in zijn/haar eigen bed op zijn/haar eigen kamer leggen, de eerste nacht. Van elk zuchtje en kreuntje zou ik wakker worden. Maar goed, hoe denken jullie over de eerste nachten van de pup?
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997
Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nancy »

Stel je voor: je komt uit een nest vol warmte, met allemaal warme lijfjes (of uit een warm waterbuik ;) ) en dan ineens lig je daar helemaal alleen. Je roept en niemand komt.

Bij mij hebben de honden de eerste week naast me gestaan en mijn kinderen kruipen nog steeds soms bij me (11 en 13), ze zijn altijd welkom. Als er 's nachts een hond roept, ga ik ook nog steeds. Meestal roepen ze nu als ze ziek zijn.
In mijn optiek leren huilende honden en kinderen zo niet dat het veilig is alleen, maar dat roepen zinloos is. Dat gaan we niet doen. Het gevoel van veiligheid is een groot goed hier in huis.

Ieder zijn ding en ze stoppen er uiteindelijk allemaal mee, maar ik vind het belangrijk dat ik ze daarin goed begeleid.
pnsm
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door pnsm »

het ging afgelopen nacht al wat beter!
onze pup slaapt niet in de slaapkamer, maar dat is ieders eigen ding,
en marie, mijn eerste sliep niet direct door maar 2e en 3e al met 3 weken ;)
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Ik zou een pup toch ook de eerste nachten naast mijn bed in een bench houden (of ik naast de bench beneden). Zo'n baby-labje is gewend om andere soortgenootjes om zich heen te hebben en om zo'n kleintje dan in een nieuwe omgeving, zonder moeder en broertjes/zusjes aan zijn lot over te laten, dat is niet mijn ding.. Het is al spannend genoeg allemaal, dus alleen laten doen we later wel ;-)

Eerste nachten slaapt een pup hier dus naast het bed en als dat goed gaat, dan gaan we dat stap voor stap verplaatsen naar beneden.
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marie »

Helemaal mee eens terra5.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Laten jullie de hond ook bij je bed slapen als je al een hond/honden hebt? Wij hebben Diezel toen beneden gelaten omdat Kira er toen was. Zij lag naast hem in haar mand en Diezel in de bench.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
Fleures
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Fleures »

Milou schreef: Even over dat naast het bed slapen.
Wij hebben dat met de vorige hond niet gedaan en dat ging eigenlijk prima. Hij heeft de eerste twee nachten even gejankt en daarna ging het prima. Maar ik heb gelezen dat het wordt aangeraden om de hond de eerste nachten naast je in een doos te laten slapen. Wat vinden jullie hiervan?
Ik zou mijn pasgeboren baby gewoon in zijn/haar eigen bed op zijn/haar eigen kamer leggen, de eerste nacht. Van elk zuchtje en kreuntje zou ik wakker worden. Maar goed, hoe denken jullie over de eerste nachten van de pup?
Mijn ouders hebben het ook nooit gedaan met hun honden! Van onze collies weet ik niet hoe ze het deden, maar onze jack russell sliep de eerste nacht beneden in de mand, geen probleem. Onze teckel die later kwam sliep ook meteen beneden in de bench, maar krijste de eerste 2 nachten de boel bij elkaar. Ik wilde er zelf niet aan beginnen om de hond op de slaapkamer te zetten, maar toen we haar hadden opgehaald was ik meteen van mening veranderd. Zo sneu de eerste dag ineens helemaal alleen zonder mama en broertjes en zusjes, in een nieuw huis. Ik ben heel blij dat we het zo hebben gedaan, na een tijdje hebben we haar beneden gelaten met slapen (met een puppycam aan want ik was bang dat ik haar niet zou horen hahahaha) en het is nooit enig probleem geweest. Ik zou het wel in de bench doen, niet in een doos, maar het is zeker aan te raden om het zo te doen! Nestdoekje erbij, warme kruik (met wollen hoes, jaja) erbij, helemaal compleet! En wat betreft de baby's, baby's hebben niet eerst 8 weken met mama en broertjes en zusjes gelegen en zijn ineens in een vreemde omgeving. In mijn familie is t trouwens wel gebruikelijk om baby's de eerste week op de kamer van de ouders te laten, en dat zou ik zelf ook zo willen doen. Moet er niet aan denken 9 maanden je kindje bij je dragen en dan de eerste nacht meteen HOUDOE slaap maar lekker op je eigen kamer haha. Daarvoor ben ik veel te paranoide, ik zou elke 5 minuten controleren of ie nog wel leeft en of de babyfoon het wel doet. :lol:
:bruinpootje: Maika 01-03-2013
Plaats reactie