overname oudere labrador
-
- Snuffelneus
overname oudere labrador
Beste mensen,
Wij zijn in de gelegenheid om via de NLV. een 9-jarige lab. reu over te nemen.
Hij zit al 7 jaar op een prednisonpilletje om de dag.
Het gaat niet om de kosten maar om de vooruitzichten.
Een reu van 9 die nog 3/4 jaar meekan zouden wij wel aankunnen/durven daar wij ook niet meer zo jong zijn.
Enig advies???
Rbere
Een reu van 9 die nog 3/4 jaar meekan zouden wij wel aankunnen/durven daar wij ook niet meer zo jong zijn.
Enig advies???
Rbere
-
- Speurneus
Re: overname oudere labrador
Wat is de reden van die prednison om de dag?
Geen Iatrogene Cushing ontwikkeld na al die jaren op prednison?
Geen Iatrogene Cushing ontwikkeld na al die jaren op prednison?
- Romke
- Grote hondenneus
Een pilletje van hoeveel mg?
En ik zou ook de reden van de prednison willen weten.
Wat zeggen de eigenaars zelf over zijn verwachtingen?
Als het niet duidelijk is, kan je vragen om toestemming om met de da te verleggen
En ik zou ook de reden van de prednison willen weten.
Wat zeggen de eigenaars zelf over zijn verwachtingen?
Als het niet duidelijk is, kan je vragen om toestemming om met de da te verleggen
-
- Speurneus
- Contacteer:
Mijn eerste labje Tessa heeft ook vanaf ongeveer haar derde jaar prednison geslikt vanwege een atopie. Ook om de andere dag. Wij konden het op een gegeven moment wel afbouwen tot een half tabletje. Tessa is 14 en 3 maanden geworden.
Hanneke
Hanneke

-
- Erelid
Simba staat al jaren op de prednison, 1 tabletje om de dag, vorig jaar is alles nog even gecheckt doormiddel van uitgebreide bloedtest en tot op heden heeft zij geen nadelige gevolgen van de prednison . Simba heeft de prednison nodig voor haar autoimuum ziekte. En doordat zij die prednison krijgt kan zij nog heerlijk genieten van haar wandelingen in het park ectr. En is nu 11,5 jaar 

groetjes gerritte

bedankt monika!
:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)

bedankt monika!
:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
-
- Speurneus
- Contacteer:
Een lage dosis Prednison kan geen kwaad en heeft de minimale bijwerkingen. (Zit zelf aan de Pred-pillen).
Als je een oudere hond een goed leven kan geven, jullie klikken samen. Waarom niet?
Als je een oudere hond een goed leven kan geven, jullie klikken samen. Waarom niet?
- Romke
- Grote hondenneus
Een jarenlange lage dosering kan zeker wel kwaad.Debora schreef: Een lage dosis Prednison kan geen kwaad en heeft de minimale bijwerkingen. (Zit zelf aan de Pred-pillen).
En het is per hond(mens) verschillend hoeveel last er is.
-
- Speurneus
- Contacteer:
Een lage dosering kan bijwerkingen geven, maar niet de bijwerkingen zoals bij een hoge dosering. Soms wegen de weinige bijwerkingen van de Prednison in lage dosis niet op tegen de kwaal.Romke schreef:Een jarenlange lage dosering kan zeker wel kwaad.Debora schreef: Een lage dosis Prednison kan geen kwaad en heeft de minimale bijwerkingen. (Zit zelf aan de Pred-pillen).
En het is per hond(mens) verschillend hoeveel last er is.
Maar het kan natuurlijk zijn dat ik en domme immunologen heb.

-
- Speurneus
Toos ( mijn blonde) heeft sinds 1 jaar ook Prednison i.v.m. auto-immuun ziekte. Het gaat nu weer redelijk goed met haar, ze wordt in Juli 12 jaar.
-
- Speurneus
Toos ( mijn blonde) heeft sinds 1 jaar ook Prednison i.v.m. auto-immuun ziekte. Het gaat nu weer redelijk goed met haar, ze wordt in Juli 12 jaar.
-
- Snuffelneus
We hebben de lab. een paar daagjes gehad ;een schat in een woord.rbere schreef: Beste mensen,
Enig advies???
Rbere
Het verhaal is iets anders. Hij zat op atopica vanaf zijn derde vanwege een huidallergie met name aan de voorkant (krabben/ likken.) Hij zit vanaf sept. 2013 op de predn. om de dag ,daar de verz. niet meer vergoedde voor de atopica.
Hij doet het er volgens de eigenaar goed op. Ik merk niets ,behalve dat ik hem heeeel rustig vind.
Dat kan ook omdat ik een niet gecastreerde labreu uit de werklijn gewend was. Altijd blaffen en sjouwen.
Ook de vacht bij de nwe. lab. is veel dikker dan die van onze ouwe.
Voor de rest een echte lab. (Fairywoodstamboom).
Groet, rbere
-
- Middelgrote hondenneus
Je schrijft gehad. Heb je de hond niet meer?

-
- Snuffelneus
Hij kwam een weekendje logeren en nu komt ie donderdag 2 weken bij ons op proef.
Het is een schat van een beest dat de laatste tijd te veel alleen is.
We zouden graag voor hem willen zorgen , maar die predn. baart me een beetje zorgen.
Je hoort altijd negatieve berichten .
Rbere
Het is een schat van een beest dat de laatste tijd te veel alleen is.
We zouden graag voor hem willen zorgen , maar die predn. baart me een beetje zorgen.
Je hoort altijd negatieve berichten .
Rbere
-
- Speurneus
Prednison is natuurlijk puur gif voor je hond, maar voor een hond met (heftige) allergie een "zegen" .
Ik zou voor jezelf een goede afweging maken en incalculeren dat je de hond wellicht iets korter hebt dan gewenst, maar wel nog een fijn tijd bij jullie geven kan. Succes met de keuze
Ik zou voor jezelf een goede afweging maken en incalculeren dat je de hond wellicht iets korter hebt dan gewenst, maar wel nog een fijn tijd bij jullie geven kan. Succes met de keuze

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
- Snuffelneus
Je hebt volkomen gelijk.
Ik vraag me zelfs af of een hond die vanaf zijn derde op de atopica zit en het laatste half jaar op de pred. vanwege de prijs en het daarop ook goed doet, dat allemaal wel nodig heeft?
Er is nooit geprobeerd om af te bouwen of iets dergelijks.
Ik vraag me zelfs af of een hond die vanaf zijn derde op de atopica zit en het laatste half jaar op de pred. vanwege de prijs en het daarop ook goed doet, dat allemaal wel nodig heeft?
Er is nooit geprobeerd om af te bouwen of iets dergelijks.