Om alles blaffende pup
- Ellen64
- Snuffelneus
Om alles blaffende pup
Onze Daryl, nu bijna 10 weken is een welkome aanvulling in ons gezin. Ik heb alleen 1 vraag. Hij blaft veel. Waneer hij je aandacht wil, als we met hem spelen, als hij nog niet in zijn bench wil. Als hij zijn gekke 5 minuten heeft. Tot nu toe negeren we het, maar het wordt niet minder. Iemand advies?
-
- Erelid
Re: Om alles blaffende pup
Als hij blaft tijdens het spel, zou ik stoppen met het spel en pas weer gaan spelen als hij stil is!
Als hij de bench in moet, wat doe je dan. Loop je gelijk weg? Als het voor Murphy tijd is om de bench in te gaan, dan krijgt hij een snoepje, in het begin bleef ik met mijn rug naar de bench bij hem zitten totdat hij sliep en liep dan weg.
Als hij nu de bench moet, moppert hij ook nog wel eens, vooral als hij moe is en nog niet zijn draai kan vinden, maar dat negeer ik en hij slaapt dan eigenlijk binnen 1 sec
Dat aangaat zijn het net baby's
Als hij de bench in moet, wat doe je dan. Loop je gelijk weg? Als het voor Murphy tijd is om de bench in te gaan, dan krijgt hij een snoepje, in het begin bleef ik met mijn rug naar de bench bij hem zitten totdat hij sliep en liep dan weg.
Als hij nu de bench moet, moppert hij ook nog wel eens, vooral als hij moe is en nog niet zijn draai kan vinden, maar dat negeer ik en hij slaapt dan eigenlijk binnen 1 sec

Dat aangaat zijn het net baby's

groetjes gerritte

bedankt monika!
:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)

bedankt monika!
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
- Ellen64
- Snuffelneus
Dank je voor het advies, ik ga het proberen!
-
- Kleine hondenneus
Ook hier een erg vocale pup
. Ik negeer dat compleet. Ik roep niet, dus hoeft hij tegen mij ook niet te roepen, dus bij gemopper ben ik weg en ga ik mijn eigen ding doen en zoekt hij het zelf maar even uit 

Groetjes, An en Captain Jack

-
- Middelgrote hondenneus
Doet me denken aan het piepen wat Maika deed toen we haar de eerste paar keer alleen lieten voor langer dan een paar minuten (uiiiiiiitgebreid douchen, boven een half uur de kamer opruimen). Als ik dan weer naar binnen wilde en haar nog steeds hoorde piepen bleef ik net zo lang bij de deur staan tot ze zeker 5 seconden stil was en dan kwam ik naar binnen. Ben NOOIT naar binnen gegaan als ze aan het piepen was want dat was natuurlijk precies wat ze wilde (en zie daar: de beloning!). Binnen een dag of 3 heeft ze het volledig afgeleerd. Sorry als het wat off-topic is, maar het is misschien wel vergelijkbaar: piepen en blaffen. Piepen om aandacht werd ook nooit beloond, maar ook zeker niet bestraft want negatieve aandacht is immers ook aandacht. Als Daryl blaft tijdens het spel zou ik zoals al gezegd is, ook direct het spel stoppen en hem negeren. Als hij dan eventjes stil is (een aantal seconden) kun je het spel weer hervatten! Hopelijk kun je wat met de tips die hier worden gegeven! Vind persoonlijk een blaffende hond (binnen!) heel erg vervelend.

- Ellen64
- Snuffelneus
Het negeren gaat redelijk tot goed
hij blaft in ieder geval al minder. Alleen tegen onze oudere hond Dudek lijkt hij het nog niet te kunnen laten. Gelukkig laat Dudek het wel merken als hij te ver gaat.
Nogmaals bedabkt voor jullie adviezen, het was immers heel lang geleden dat we een pup hadden( bijna 14 jaar) en onze Dudek is niet zo een blafferd.
Ondanks alles is onze. Daryl een heerlijke lab!!

Nogmaals bedabkt voor jullie adviezen, het was immers heel lang geleden dat we een pup hadden( bijna 14 jaar) en onze Dudek is niet zo een blafferd.
Ondanks alles is onze. Daryl een heerlijke lab!!
-
- Erelid

groetjes gerritte

bedankt monika!

bedankt monika!
hier ook iemand met een blaffende pup.
Ben "blij" dat ik niet tot een uitzondering behoor , luna blaft ook om het minste en geringste .
overdag vooral als ze de kat weer ziet ,of als mijn vrouw het voer en waterbakje van de kat klaar zet.
ook tijdens het spelen wil ze nog wel eens te keer gaan. In tegenstelling tot vorige plaatsers van een reactie , vindt ik het minder erg als ze binnen blaft , de muren dempen aardig wat geluid. maar buiten vindt ik een ander verhaal aangezien we in een rijtjeswoning wonen wil ik de overlast voor buren tot het minimale reduceren. Wat we nu doen is , als ze weer eens een blafbui heeft haar een aantal keren waarschuwen en blijft ze dan doorgaan dan gaat ze steevast in de bench in de huiskamer. In de meeste gevallen is het een teken van vermoeidheid want na een aantal keren piepen ligt ze dan meestal snel te slapen. Maar toch vindt ik het een hele klus om haar het balffen af te leren.
Ben "blij" dat ik niet tot een uitzondering behoor , luna blaft ook om het minste en geringste .
overdag vooral als ze de kat weer ziet ,of als mijn vrouw het voer en waterbakje van de kat klaar zet.
ook tijdens het spelen wil ze nog wel eens te keer gaan. In tegenstelling tot vorige plaatsers van een reactie , vindt ik het minder erg als ze binnen blaft , de muren dempen aardig wat geluid. maar buiten vindt ik een ander verhaal aangezien we in een rijtjeswoning wonen wil ik de overlast voor buren tot het minimale reduceren. Wat we nu doen is , als ze weer eens een blafbui heeft haar een aantal keren waarschuwen en blijft ze dan doorgaan dan gaat ze steevast in de bench in de huiskamer. In de meeste gevallen is het een teken van vermoeidheid want na een aantal keren piepen ligt ze dan meestal snel te slapen. Maar toch vindt ik het een hele klus om haar het balffen af te leren.