(Te) rustig gedrag

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
rbere
Snuffelneus
Snuffelneus

(Te) rustig gedrag

Ongelezen bericht door rbere »

Beste mensen,

We hebben een weekend een lab.reu te logeren om te kijken hoe hij bij ons aardt.
Hij is bijna 9 en gebruikt om de dag een prednisonpilletje voor allergie.
Daar ik zelf 10 jaar een lab. heb gehad ,valt mij het volgende op.
De hond is zooo rustig en gehoorzaam dat ik bijna denk :Is dit normaal.
Hij eet , drinkt niet veel en ligt in zijn mand.
Tijdens het wandelen heeft ie het wel naar zijn zin dwz snuffeldesnuffeldesnuffel.
Hij was de laatste tijd heel veel alleen en lag dan in de hal .
Jullie zeggen misschien :Wat is het probleem , maar ................
Aan de andere kant, hij is geen 3 meer. Misschien zie ik het verkeerd.

Groet, Rbere
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Re: (Te) rustig gedrag

Ongelezen bericht door Muiske »

Nee hoor.. mijn lab van 2 gedraagd zich ook zo. in huis is hij zo mak als een lammetje en ligt de hele dag te knorren in zijn mand. tijdens de wandelingen is hij wel erg actief en rent er op los om alles te besnuffelen.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Als je als hond weinig tot geen uitdaging krijgt, kan deze lui en sloom worden. Is niets anders gewend. Kan natuurlijk ook zijn aard zijn. Ik vind 9 geen leeftijd om al een slome hond te zijn. Wellicht heeft hij geen conditie. Er kunnen allerlei oorzaken zijn natuurlijk, maar het kan ook heel goed zijn dat het de aard van het beestje is. Belangrijk voor jullie is dat je een klik hebt om verder met elkaar te gaan. Evt kan je de hond laten checken bij je DA.....
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Het zal natuurlijk ook allemaal vreemd voor hem zijn en zo te lezen is er de laatste tijd weinig met hem ondernomen.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Geef hem tijd om even te wennen in een nieuwe omgeving. En ga lekker met hem eropuit. Misschien dat zijn conditie niet zo goed is. Dat moet je dan opbouwen en dan wordt hij vast wel actiever.

Onze Kira was een Golden en dat was ook een luie hond. Dat zat in het aard van het beestje. Ik ging namelijk elke dag met ze naar het bos, maar vaak niet vooruit te branden. Haha. Maar ze genoot er wel van. Idd overal snuffelen. Maar wel blij zijn en dat vind ik dan weer belangrijk.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marie »

Ik heb hier ook een slome hond hoor! Hij is 6 jaar en niet vooruit te branden. Heb alles al geprobeerd. Ook de dierenarts weet het niet.
Zal ermee moeten leren leven denk ik.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Milou »

Olly was ook een hele rustige (slome en langzame) hond. Hij lag in huis voornamelijk, maar kon buiten vrij en veel rond lopen (groot terrein om het huis). Dus hij zat wel regelmatig voor de deur om even buiten rond te slenteren, dit ging ook rustig. Tijdens het wandelen sjokte hij ook rustig mee en ging veel met zijn neus over de grond, hij ging alle kanten op. Hij was alleen heel actief bij en in water, wanneer hij in de bergen wandelde en als hij buiten op een schotel aan het 'skateboarden' was. Dus hij dat zo zijn favoriete bezigheden waar hij actief van werd. Voor de rest een heerlijke rustige hond. Dus als ik het zo lees lijkt het mijn geen abnormale hond, maar ik wil je aanraden om vooral op je eigen gevoel af te gaan. Ik denk dat je zelf het beste in kan schatten of de loomheid niet door iets anders wordt veroorzaakt en of zo'n hond bij je past.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997
Fleures
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Fleures »

Ik sluit me aan bij wat hier al eerder is gezegd! Lijkt mij ook geen abnormale hond, maar dat is natuurlijk niet te beoordelen obv zo weinig info. Als hij te weinig uitdaging heeft gehad en dat ook heeft gemist zou hij zo maar een fantastische opleving bij jullie kunnen maken, denk ik! Ik zou ook eens aan de eigenaren vragen hoe zij het gedrag zien, zo kun je er misschien ook achter komen of hij gewoon lui is van aard.
:bruinpootje: Maika 01-03-2013
goeivrouwke
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door goeivrouwke »

Hai hai...

Onze bruce is vandaag 1 jaar geworden en is een hele lieve rustige hond in huis...ligt het liefst bij me op schoot.
Iedere dag ben ik ruim 1,5 uur in het bos te vinden en dan rent en doet ie...uitdagingen krijgt hij ook zat van mij of ons gezin of onze 2 oudere shih thu`s en is in topconditie.
Onze dierenarts kom ik geregeld ergens tegen en die praat altijd vol lof over onze bruce (prachtige lieverd)

Ik zie bij mij op de cursus dat ik ook best wel geluk heb gehad, want die andere 2 in mijn les zijn van die adhd versies...en hebben al met vanalles hulp gehad.

Maar ik snap je bezorgdheid, ik heb deze vraag tijdens een bezoekje bij de dierenarts ook ooit gesteld...maar dit is gewoon onze bruce zijn karakter...
rbere
Snuffelneus
Snuffelneus

Bedankt voor de reacties.
Ik merk dat ie wat losser word. Vanochtend lag hij op zijn kant op de grond en toen ging ik achter hem liggen om hem te omarmen en toen hoorde ik een zucht met een huil, maar hij bleef liggen.
De eerste dagen poepte hij snel en liep dan snel door ,maar nu poept ie en gaat vervolgens heel hard naar achter trappen.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Vergeet ook niet dat hij zijn huis en zijn mensen kwijt is. Wie weet, hing hij wel heel erg aan zijn vrouwtje of baasje. Ik heb ook eens een labrador gehad die met haar hele ziel en zaligheid aan mij hing, maar die nogal afstandelijk was tegenover andere mensen. Hij wordt na 9 jaar uit zijn vertrouwde wereldje geplukt en bij vreemde mensen gezet. Ik kan me best indenken dat een nette oude heer niet weet wat hem overkomt en omdat hij geen verkeerde dingen wil doen, maar een beetje op afstand blijft. Het zal vast wel beter gaan, als hij jullie wat beter kent.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
rbere
Snuffelneus
Snuffelneus

Hij heeft zijn draai letterlijk en figuurlijk gevonden.
Een geWELdige hond. Hij blijft bij ons wat er ook gebeurt.
Een verrijking van het leven.
Rbere
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Heerlijk! :klasse:
FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door FunnyNina »

Fijn om te lezen dat alles goed gaat :klasse:
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Leuk en goed om te lezen dat het goed gaat en dat jullie hem houden. Anders was het denk ik wel zielig voor hem. En natuurlijk duurt het even voordat ie los komt, maar dat is een kwestie van wennen. Maar volgens mij komt dat wel goed als ik dat zo lees.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
Plaats reactie