rare gewoonte

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Captain Jack
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

rare gewoonte

Ongelezen bericht door Captain Jack »

Captain is een lieve pupperd, luister best goed voor 12 weken, het enige "probleem" is dat hij zo ongelofelijk happerig is. Nu in huis is dat geen ramp. Happen, dan eindigt de aandacht en ben ik weg. Houdt het niet op dan krijgt hij een time out :mrgreen: . Maar buitenshuis is het echt rot vervelend. Hij wil enkel in de tuin plassen, dus nergens anders. Nou moet hij weten, dacht ik in het begin, maar als hij nu moet plassen tijdens een rondje en dus niet kan omdat we niet in de tuin zijn, vliegt hij in je benen (echt ik heb geen enkele hele broek meer :(. Vandaag een nieuwe aan omdat ik er met de oude begon uit te zien als een dakloze clochard, maar die is er na ons rondje van vanochtend dus ook weeral aan :( ). Heeft hij dorst (al heeft hij net gedronken voor we vertrokken)...zelfde scenario, dan vliegt hij in je benen. Heeft hij het warm? idem :evil: . En dan sta je daar een grommende pup in je benen, gewoon omdat hij moet plassen en niet wil en ik heb dan eigenlijk geen flauw idee wat te doen? :oops: Ik kan niet zomaar weglopen, dat gaat gewoon niet op straat uiteraard. Ik wil het uiteraard ook niet toelaten. Ik laat hem soms zitten en dan stopt hij tot hij daar voor beloond is, maar vanaf je weer een stap doet, begint het opnieuw. Maar wat doe ik dan? iemand de ultieme tip?
Groetjes, An en Captain Jack
Afbeelding
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Re: rare gewoonte

Ongelezen bericht door Romke »

Hoe ziet jullie dagritme eruit, hoeveel slaapt hij wat doe je met hem?
Captain Jack
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Romke schreef: Hoe ziet jullie dagritme eruit, hoeveel slaapt hij wat doe je met hem?

Overdag is hij meestal een uurtje wakker en dan een uur of 2 onder zeil (meestal onder zachte dwang tegenwoordig :mrgreen: ). 3 keer per dag een klein rondje (hier achter ons of in het bos op 1 minuut rijden van hier), 3 keer per dag eten, 3 keer per dag uitgebreid spelen en tussendoor spelenderwijs aanleren van commando's en wat prullen in de tuin. 's avonds ligt hij momenteel languit onder de plafondventilator te knorren en 's nachts slaapt hij een uur of 8 (met nog 1 uitlaat moment na 6 uur nu).
Afbeelding
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Heb je hem in plaats van alleen negeren al wel eens ervoor gestraft? Het lijkt tegenwoordig wel of dat uit den boze is maar een pup moet toch weten dat stout gedrag een vervelend gevoel oplevert. Pak hem even in het nekvel en zeg duidelijk NEE of FOEI. Niet schudden of omhoog tillen. Elke keer als hij dan stopt zeg je lief, BRAAF, grote hond en een aai over zijn bol. Werkt echt!
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Captain Jack
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

HennyH schreef: Heb je hem in plaats van alleen negeren al wel eens ervoor gestraft? Het lijkt tegenwoordig wel of dat uit den boze is maar een pup moet toch weten dat stout gedrag een vervelend gevoel oplevert. Pak hem even in het nekvel en zeg duidelijk NEE of FOEI. Niet schudden of omhoog tillen. Elke keer als hij dan stopt zeg je lief, BRAAF, grote hond en een aai over zijn bol. Werkt echt!
We hebben nu een taktiek gevonden die lijkt te werken. Hij is gefocust op ofwel Sam z'n benen ofwel de mijne. Dus de sukkelaar die het onderwerp van de focus is, geeft de leiband door aan de andere en loopt gewoon weg, na heel even gaat hij dan rustig zitten en dan gaan we weer verder. Lijkt tot hiertoe te werken :)
Afbeelding
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Romke »

Fijn! succes ermee
Plaats reactie