vorig jaar begon hij de tuin te bewaken en buiten rennende kinderen fietsers ed aan te blaffen,mensen die voorbij lopen werden als zeer verdacht beschouwd en Hidde sloeg dan ook alarm(geinig als dat net naast je gebeurt op de bank!
in de zelfde periode kreeg Hidde ook zijn implantaat wegens het weglopen en jammeren en niet eten als er een loopse teef in de buurt was. het waakse gedrag verdween daar mee ook.
nou ja we zijn nu een jaar verder en het implantaat is uitgewerkt hebben we gemerkt,loopse teefjes zijn er volop maar het trainen heeft zijn vruchten afgeworpen en Hidde loopt niet weg en komt direct als ik hem fluit
maar.......Hidde is zo ontiegelijk waaks dat het echt niet leuk meer is
okee mensen kunnen nu gewoon lang het huis lopen,maar de tuin wordt fel bewaakt door meneer.
loopt er iemand met hond langs dan wordt die over de volle 40 meter met een blafsalvo achtervolgt.
Hidde borsteld dan ook erg.
van de week stonden er 2 blagen van een jaar of 10 de klimop van de schutting te trekken en een gedeelte van de schutting bevat gaas....ik was blij dat er gaas tussen zat want ik weet niet wat Hidde anders gedaan zou hebben.
ook `s avonds bij de laatste ronde(rond een uur of half 12) is hij erg waaks,wee de gene die langs loopt of fietst.
het blaffen afleren vind ik niet verstandig omdat je het waakse er niet mee afleert en ik heb liever dat ik hoor dat er iemand langsloopt als dat ik een hond heb die in ene uitvalt(ik hoop dat ik het duidelijk omschrijf?)
kortom..wat nu? castreren? alleen omdat hij waaks is? of is het mijn angst dat hij misschien een keer zal bijten
ik vind het echt lastig,je hoort juist dat reuen onzeker worden door een implantaat of castratie,maar bij Hidde lijkt het wel andersom.
het mag duidelijk zijn dat Hidde verder een wereld hond is die ook buiten gewoon los kan en nooit problemen heeft verder,maar ik wil het zinnetje....dat doet die anders nooit...wel voor blijven