Ontbreken eerste premolaar

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Lieske1977
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ontbreken eerste premolaar

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

Vorige week pas :oops: kwam ik erachter dat de eerste premolaar rechts onderin ontbreekt bij Joy (ze is negen maanden). Ik heb geen fokplannen en geen enorme showambities, dus wat dat betreft is het geen probleem. Wel vraag ik me af of het kwaad zou kunnen als het kiesje in aanleg wel aanwezig is, maar 'slechts' niet is doorgebroken. Weet iemand hier meer over?
:bruinkopje: Bo, geb. 7 mei 2002, overleden 9 sept. 2013
:bruinkopje: Joy (Follow You Follow Me van het Oosterhuis), geb. 6 september 2013
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Re: Ontbreken eerste premolaar

Ongelezen bericht door sbientje »

Lieske1977 schreef: Vorige week pas :oops: kwam ik erachter dat de eerste premolaar rechts onderin ontbreekt bij Joy (ze is negen maanden). Ik heb geen fokplannen en geen enorme showambities, dus wat dat betreft is het geen probleem. Wel vraag ik me af of het kwaad zou kunnen als het kiesje in aanleg wel aanwezig is, maar 'slechts' niet is doorgebroken. Weet iemand hier meer over?
bedoel je echt de eerste? Die hele hele kleine? Meestal wat opvalt is als nr 2 ontbreekt namelijk, dat geeft wel ecth een 'gat'.

volgens mij kan het overigens medisch niet veel kwaad hoor, zolang ze nergens last van heeft zou ik me niet druk maken! En met showen kan ook nog wel, alleen bij duitse keurmeesters zal je er wel op afgerekend worden, die zijn nogal van het tandentellen heb ik gehoord :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Lieske1977
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Note to self: Duitse keurmeesters ontwijken :D

Ja, ik bedoel dat hele kleintje pal naast de hoektand :) Even provisorisch een foto met mijn Ipad gemaakt met de ene hand en met de andere Joys lip opzij gehouden, dus ik hoop dat het duidelijk is:

Afbeelding

Ik las ergens dat zich rond een premolaar die wel aanwezig is maar niet is doorgebroken een cyste kan vormen, die het kaakbot kan aantasten. Tegelijk lees ik dat P1 geregeld ontbreekt, dus dat relativeert het m.i. wel weer. Vandaar dat ik hoop op wat ervaring hier.
:bruinkopje: Joy (Follow You Follow Me van het Oosterhuis), geb. 6 september 2013
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

oh ja idd, das wel echt de P1 zo te zien ja.. Bij Pom zijn het echt maar puntjes. Je hoort het idd wel vaak dat ie mist, ik kan me niet zo voorstellen dat ie er wel is maar niet is doorgebroken. je zou een foto kunnen laten maken denk ik, dan weet je wel of ie aanwezig is of niet. Ikzelf zou het niet echt als een risico inschatten en het hoogstens de volgende keer bij de DA even vragen
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Lieske1977
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ik hoop pas weer bij de DA te komen voor de vaccinatie, maar kaart het dan wel even aan!
Plaats reactie