De DA heeft geconstateerd dat Diezel beginnende artrose heeft in zijn voorpootjes. In de pols van zijn rechterpoot en elleboog van zijn linkerpoot. Nu hebben we allerlei adviezen gehad wat we wel en niet meer mogen doen.
Van een aantal wist ik al wel. ZOals niet meer achter balletjes aanrennen. Dat liet ik hem ook al niet meer doen. Alleen heel af en toe es 1 x. Maar het baasje is daar nogal eigenwijs in........

Zwemmen. fietsen. joggen, steppen is allemaal wel goed. Hij moet natuurlijk wel veel bewegen en dat gebeurt ook wel. Ik zei al tegen zijn baas. Apporteren is ook niet zo goed. Maar dat ziet ie niet. Dan spurt Diezel natuurlijk ook op het apport af, tenzij hij in het bos moet zoeken, maar dan nog stuift ie weg. En dat zijn natuurlijk geen goede bewegingen. Maar ik krijg het niet aan zijn verstand gepraat.
Dit jaar kan hij de jachttraining voorzichtig afmaken en dan is het toch wel klaar daarmee. Diezel moet in Oktober 6 worden dus ik vind het te jong dat ie nu al artrose heeft. Hij mag van mij nog wel een keer zolang mee. Dus ik moet nog maar eens flink tegen zijn baas lullen en hem laten inzien dat sommige dingen gewoon niet meer zoveel mogen. We moeten daar gewoon op letten!!