plassen..

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
kristies
Speurneus
Speurneus

plassen..

Ongelezen bericht door kristies »

Nog maar eens proberen of iemand hier het verhaal herkend..
Heb er al eens een topic over geplaatst

viewtopic.php?f=19&t=81865

Door de dierenarts is e.e..a uitgebreidt onderzocht en hij kan geen oorzaak vinden. Echter het gaat maar niet over.
Er zijn eigenlijk 2 "plasproblemen"
1 hij plast af en toe ( meestal in zijn slaap ) in huis Dit lijkt hem net zo te verbazen als ons. M.i. is hij dan gewoon heel diep in slaap en werken zijn sluitspieren wat minder goed meer ofzo

Verder heeft hij ook de neiging om de hele dag niet te drinken als hij alleen is ... als wij dan thuis komen lebbert hij heel zijn bak leeg.. met als gevolg dat hij 1,5 a 2 uur later zeeeer nodig en zeeeeeer veel en lang moet plassen. Ik sta echt voor paal met een hond die dan gerust 3 volle minuuten staat te plassen.
Hij komt dan wel " vertellen" dat hij moet door voor ons neus te gaan zitten en ons zeer indringend aan te kijken. Geaaid worden wil hij dan niet als we opstaan sprint hij naar de deur ondertussen herkennen we dit.. :wink:
Als we niet thuis zijn houdt hij het gerust 8 uur droog zegmaar...

Het eerste ( in huis plassen is sporadisch)
het tweede in 1 x veel drinken en daarna heeeeel veel en heeel lang moeten plassen toch wel om de dag ondertussen. overigens haal ik nu zijn drinkensbak weg of ik doe hem niet zo vol en geef hem na een half uur weer wat bij dat lijkt een beetje te helpen

iemand die een helder idee hierover heeft ?
KimenBart
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Re: plassen..

Ongelezen bericht door KimenBart »

Hoi!

Dat van dat plassen in de slaap heeft onze labrador Luna 1x gehad, was een paar maanden geleden. Is verder niet meer voorgekomen(ze is nu drie jaar). Dus hoe dat verder zit weet ik niet. :confused:

Dat andere is heel herkenbaar!!!
Wat je al schreef. Als we werken drinken ze allebei bijna niet. Maar als we dan thuis komen en lekker weggaan, bijv naar het natuurgebied vlakbij ons, dan drinkt Luna daar eerst de halve sloot leeg :wink: om daarna bij thuiskomst nog een halve waterbak leeg te drinken. En idd, na 2 uurtjes, moet ze dan erg plassen. Geeft het aan door bij de deur te gaan zitten. Ik denk dat ze dan zo'n 30 seconden plast ofzo, lang i.i.g. Onze andere lab heeft dat wel wat minder.
Ik moet zeggen dat ik er geen problemen mee heb. Ik laat het water ook gewoon staan. Ik ga er vanuit dat ze dan gewoon dorst heeft en zou het water dus niet wel halen. Als je zelf dorst hebt, wil je ook drinken toch :) . Dus wij gaan eigenlijk standaard na 2 uur naar buiten (in het geval dat ze zoveel gedronken heeft na een werkdag, dat is dus niet elke dag ofzo.)
Resume; ik zou het niet als een probleem zien :klasse:
kristies
Speurneus
Speurneus

Nee op zich vind ik het ook niet erg, maar hij heeft het nooit gedaan het is echt nieuw sinds een paar maanden.
Het plassen hier duurt ook echt geen 30 seconden, maar zeker 3 minuuten soms langer.
Wel fijn dat het herkenbaar is. De dierenarts vind het wel afwijkend gedrag nl en vind dat we het goed in de gaten moeten houden vandaar dat ik me wat zorgen maak ..
KimenBart
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door KimenBart »

Luna heeft het eerder ook niet gedaan hoor! Het is pas sinds begin van dit jaar denk ik. Het zal misschien wel afwijkend gedrag zijn, maar als je hond er geen last van heeft, is het minder erg toch
Drie minuten is idd wel lang. Luna plast eerst 30 seconden ofzo en dan nog twee of drie keer daarna. Nou ja, het blijven gekke beesten soms ;-)
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

3 minuten? dat is wel echt bizar lang... Komt er wel een beetje een straal uit dan? Als ik zie wat pom in 10 seconden al plast, dan moet het anders wel een waterballet worden.. Wel naar, ik heb ook niet echt ideeen. Bestaan er voor reuen ook anti-incontinentiemedicijnen? of zijn die alleen voor teven?
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

het in huis plassen herken ik niet,maar dat heeeeel lang plassen wel.
Roef heeft dit ook af en toe.
eerst dacht ik dat het door de prednison kwam want daar drinken ze (in het begin) meer van.
maar ook in de winter als Roef geen prednison krijgt dan heeft hij dit af en toe.
zou het met castratie te maken kunnen hebben? Roef is nl gecastreerd.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Hier wordt ook niet (veel) gedronken als we weg zijn merk ik wel......Cooper plast vaak kleine plassen ( markeren). Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat gecastreerde honden minder behoefte hebben om te markeren en dus in ėėn keer uitplassen ? Je leest het wel eens dat mensen hun hond dit aanleren. Action liet in zijn slaap ook weleens zijn plas lopen. Was geen blaasontsteking en ook zijn prostaat was niet vergroot. De DA vermoed dat zijn spier verslapte in zijn diepe slaap.....Ik herken dus wel iets in je verhaal :)
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
_beertje_
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door _beertje_ »

Rakker, een gecastreerde reu, plast ook altijd helemaal uit. Heb gehoord dat dat normaal is bij gecastreerde reuen. (niet meer markeren). Als ik niet thuis ben drinkt ie ook niet veel. Ik heb gehoord dat dat ook normaal is omdat ze er zo voor zorgen dat ze niet zo nodig hoeven te plassen. Dus ja ik weet niet beter of rakker heeft t altijd zo gedaan en ja, dan liters als ik thuis ben.
kristies
Speurneus
Speurneus

Dank voor alle antwoorden ! Wel " fijn" dat het herkend wordt toch.
Hij markeert ook nog alhoewel er dan echt druppeltjes maar meer uitkomen haha..

Heb i.d. ooit een poging gedaan hem dat af te leren, maar echt gelukt is dat niet.
Ik heb met de dierenarts afgesproken wel af en toe urine te brengen zodat ze kunnen controleren of alles nog OK Is omdat het dus vooral ook door de da wel vreemd gevonden werd. Hij heeft dan ook mogen aanschouwen hoe lang meneer staat te plassen soms.
Echt belachelijk lang. Ik voel me dan ook echt staan :oops: en ja zijn straal is wel OK en urine ook niet te waterig zegmaar

Dat in huis plassen is gelukkig nog niet met regelmaat ongeveer 1 2 x per maand nu denk ik. Altijd in zijn slaap of als hij net wakker is. Gelukkig is dat dan geen 3 min plas :shock:
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Mexx is gecastreerd en kan dus afentoe ook minutenlang staan plassen. Meestal heeft ie dan van te voren gezwommen. Bear niet gecastreerd plast veel minder en staat nooit lang ook niet als hij gezwommen heeft. JC is een teefje en die plast meestal maar 1 of 2 keer per wandeling en die zit ook nooit lang.

Dus het tweede punt is herkenbaar, Mexx kan soms ook veel willen drinken, hij heeft zichzelf geleert dat hij met water de voerbakken nog beter kan uitlikken na het eten en dan gaat er dus ook wel eens een halve bak doorheen. Ze krijgen hier vlees dus sowieso al meer vocht in het eten.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

Misschien heb je het gelezen hier maar vorig jaar ben ik met Foofer bij een uroloog geweest. Hier ging het met name om niet kunnen plassen en een uiterst vergrote blaas. Maar het niet drinken herken ik ook en het lange plassen ook. Wat Foofer met name doet is s'ochtends weinig drinken en dan verder op de dag steeds meer. Met name voor het slapen gaan wil hij de hele bak wel leeg drinken. Dat mag hij niet dus even slobberen en dan zeg ik genoeg. Daardoor drinkt hij tegenwoordig s' ochtends wat meer. Wat ik nog meer gedaan heb is 3x voeren op de dag. Hij drinkt namelijk wel na het eten, ik weet dat de meeste mensen 1 tot 2x per dag voeren en dat is misschien wel beter, maar na die blaasproblemen geef ik de voorkeur aan dat hij goed drinkt en plast dan voeren zoals het eigenlijk hoort. En bij Foofer moet het plassen even op gang komen maar als het eenmaal op gang is gekomen sta ik er ook altijd een tijdje en dan ook de rest van het rondje druppels markeren 8) :D
kristies
Speurneus
Speurneus

Hey Nienke .. nee dat had ik niet gelezen.
Hij had dus met name moeite om te gaan plassen ?
Ik zal eens opletten of Chester gelijk gaat plassen. Maar volgens mij wel. Heb al een paar keer een rondje met de DA gelopen omdat hij ook naar de dikte van zijn straal enzo wilde kijken en die merkte niets geks, maar weet niet of hij hier specifiek naar gekeken heeft
Dank voor t meedenken in ieder geval !
Plaats reactie