Dus vorige week naar de dierenarts. Urine ingeleverd, maar niets te vinden. Wel kristalletjes, maar dat was waarschijnlijk van zand. Potje was in het zand gevallen

Nu kunnen we dit probleem met 3 mogelijkheden "oplossen". Ten eerste een castratie. Dan schijnen ze zo van de problemen af te zijn. En dat is natuurlijk logisch. Maar ik ben een beetje terughoudend wat betreft gedrag en wordt hij sneller zwaar. Oke dat hebben we zelf in de hand, maar vanwege artrose, wat hij heeft hebben we hem nu goed op gewicht.
Dan als 2e een implantaat. Maar die werken niet zo heel lang dacht ik. Een half jaar-1 jaar?? En weet iemand de kosten ervan?? En zie je dan ook evt. gedragsverandering of kunnen ze daar ook dikker van worden.
En dan als 3de was er een hormonenkuur. Deze moet dan 2 x per jaar gedurende 1-2 weken gegeven worden. Maar dat schijnt nogal duur te zijn. Als hij nog 5-6 jaar en hopelijk langer meegaat dan is een castratie natuurlijk het goedkoopste.
Hebben jullie ervaring met deze klachten en evt. behandelingen? Ik krijg van de week nog een telefoontje van de DA. Zij gaat nog even met de echograaf overleggen hoe en wat. En ik wil de prijzen van alles weten.
Groetjes van Corine