Mijn zeer lieve pup, super karakter. Bijna niets op aan te merken, MAAR ze vreet stront!
Dat is niet zo'n klein beetje een punt dat is een uitroepteken zo erg.
Het begint echt een obsessie te worden normaal uitlaten is al weken niet meer denkbaar.
Heb een snuit dan gaat ze niet meer ontlasten. Heb op advies bakjes met stenen erin (eng geluid, schrik reactie oproepen) naar haar toe gegooid (niet op haar!) Nee hoor eet gewoon door..
Had altijd een halsband nou ze ging zo hoesten door het continu trekken aan de riem (ik trek haar weg van de drol het veld naast huis kan ze niet los).
Op de losloop gebieden gaat het redelijk, dan vreet ze zeg 3x en is het klaar. maar kan niet altijd naar losloop gebied dat is kwartier lopen en kwartier terug en elke ronde minimaal 45/60 min is ze ruim te jong voor. ze is nu 6 maanden. Het poep eten begon vanaf 14 weken ongeveer.
Ze is nu al paar keer aan de diaree en 1 keer zo flink ziek dat ze de hele boel bij elkaar braakte. Dit kan gewoon niet meer. Er heerst momenteel een virus overal ligt diaree... Nou de mijne ziet het zoals een kind patat ziet.. GRRRR
Ik raak hier echt gefrustreerd om! en ben het echt meer als zat zeker omdat ze er ziek van word
wat kan ik nog proberen?
ten einde raad!
-
esmoezie
- Speurneus

Re: ten einde raad!
Heel vervelend, maar mijn 5-jarige doet het nog steeds wel eens ooit. Vooral als het zo weer gaat vriezen wordt poep ineens weer heeeel aantrekkelijk voor hem.
In poeprijke gebieden hou ik hem aan de lijn. In het bos komen we minder poep tegen en is hij bezig met andere zaken, dus dat is de fijnste plek om los te wandelen.
Je schijnt er vanaf te kunnen komen met een goede gedragstherapeut, maar die heb ik nog geen gevonden in de omgeving
In poeprijke gebieden hou ik hem aan de lijn. In het bos komen we minder poep tegen en is hij bezig met andere zaken, dus dat is de fijnste plek om los te wandelen.
Je schijnt er vanaf te kunnen komen met een goede gedragstherapeut, maar die heb ik nog geen gevonden in de omgeving
groetjes Juliette
Keo 26-03-2009
Harvey 30-07-2015
-
Indy
- Snuffelneus

Mijn pup (die nu bijna 1 jaar is) deed dit ook heel erg. Met een voorliefde voor kattenpoep en plagestampte opgedroogde hondendrollen. Ik heb hem dit redelijk afgeleerd door hem te straffen als hij poep at, in de vorm van hard 'nee' zeggen. Als hij dan luisterde en terugkwam dan kreeg hij een snoepje. Op het begin werkte dit niet en toen riep ik een schrikreactie op door hard nee te zeggen en met mijn voeten te stampen. Wanneer hij al bezig is met eten luistert hij sowieso niet en dan geef ik hem een klein duwtje tegen zijn achterkant. Zodra hij dan ophoud wel meteen een snoepje aanbieden. Zo heeeel af en toe eet hij nog poep wanneer iemand anders dan ikzelf met hem wandel, soms is hij gewoon te snel. Bij ons ligt trouwens de poep vooral in de bosjes, en daar mocht hij dan van mij ook niet meer komen. 3 maanden is hij daar niet geweest, nu mag hij weer en nu gaat hij daar niet meer op zoek naar poep.
Ik hoop dat je er iets aan hebt!
Ik hoop dat je er iets aan hebt!
Be the person your dog thinks you are
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
ik denk dat je het trekken aan de lijn wat ze blijkbaar doet naar de poep, los moet zien van het poep eten. Ook al at ze geen poep, ze moet gewoon leren om netjes mee te lopen aan de lijn.. Dus ikd enk dat ik dat eerst eens zou gaan trainen
-
Lady-J
- Snuffelneus

Ze loopt keurig mee aan de riem kort of lang. Ook slappe lijn onder commando naast.
Ik trek aan de riem als ze wil happen of ze al te pakken heeft.
Ik trek aan de riem als ze wil happen of ze al te pakken heeft.