grommen

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
diesel
Snuffelneus
Snuffelneus

grommen

Ongelezen bericht door diesel »

Hebben jullie een oplossing voor ons?

Diesel is morgen 13 weken, en nu heb ik een vraag of jullie hier ervaring mee hebben.

Diesel gromt ontzettend.
Tenminste als we hem op willen pakken

Diezel is ontzettend actief, en nog steeds niets zindelijk, ze heeft eerst kristallen in haar urine gehad
en van de week weer naar de dierenarts geweest, en gelukkig zijn de kristallen weg. Haar urine is weer schoon.

We gaan ieder moment met haar uit, als er gespeeld is, als ze geslapen heeft.
Midden in de nacht sta ik op om haar nog een plasje te laten doen.

en dan opeens zoals vandaag, dan plast ze weer in huis.
ook in haar bench doet ze dat, terwijl ze dan net uit geweest is.

Maar goed, hoop dat dit ook eerdaags weer stukken beter gaat worden.

Maar nu merk ik, dat ze steeds vaker begint te grommen.
Als we haar op willen pakken, dan kan ze heel vals te keer gaan.
Niet normaal vind ik dit meer. Je zal haast zeggen dat er een ander soort hond in haar zit
of in haar ouders, terwijl dit allebei labradors zijn.

Onze oude hond Bliksem van bijna 13 heeft ook haast niets te vertellen bij haar.
Die heeft nu weer iets aan zijn poot, door het ravotten met Diezel,

2 weken geleden gleed Bliksem al uit en zijn grote nagel eraf. en nu weer door het van zich afweren zijn achterpoot geblesseerd

Weten jullie waarom een puppy zo erg kan grommen?

ik hoor het graag van jullie :mad:
*Remy*
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Re: grommen

Ongelezen bericht door *Remy* »

Tav het zindelijk maken; misschien handig om een plekje voor haar te maken net buiten de achterdeur (stukje gras afzetten of een zandbak neerzetten), waar je haar telkens op zet, eventueel aangelijnd zodat ze niet kan gaan spelen en ze uit kan plassen. Een naam geven (plasje) en haar ervoor belonen werkt positief. Bench, indien je dat nog niet gedaan hebt, klein maken, zodat ze minder mogelijkheden heeft om er in te plassen. Tot slot, stug volhouden; dit gaat lukken.

Tav het grommen. De kans is groot dat ze dit vanuit het nest heeft opgepikt (misschien deed haar moeder het, wellicht deed ze het met haar broertjes en zusjes). Er zijn meerdere manieren om er op te reageren. Ik zou, maar dit is mijn mening, het meisje gewoon oppakken en haar rustig, maar wel stevig vasthouden, zonder boos of geïrriteerd te worden. Wanneer ze dan klaar is met haar "woede-aanval", die misschien wel een signaal is van haar onzekerheid op dat moment, zet je haar rustig neer. Haar grommen leidt dan tot helemaal niets, ze wordt pas neergezet wanneer ze niet meer gromt en ze ontspannen is en ze leert ook dat jij rustig bent en blijft terwijl je wel het initiatief behoudt.

Tav Bliksem. Ik zou de oude jongen helpen. Diezel mag best wel bij hem zijn of met hem spelen, maar dan wel onder begeleiding. Wordt het spel te wild dan kap je het af, mocht Diezel niet te stoppen zijn dan zorg je dat er eerst een grote dosis energie uit haar weg wordt gehaald door zelf met haar te spelen voordat ze met Bliksem samen mag zijn (door zelf met haar te spelen waarin jij de spelregels bepaalt, waaraan ze zich moet houden wil het leuke spel door gaan - bv een jachtspelletje of zo - leert ze zich op jou te focussen en jouw regels te volgen op een leuke en vriendelijke manier). Lukt het daarna nog niet en kan je haar niet afremmen in haar houding tov Bliksem dan zou ik haar voorlopig even niet te vaak met hem laten spelen. Misschien hebben je buren of vrienden een iets jongere hond die Diesel misschien wat regels bij kan brengen en die vervolgens met haar wil/kan spelen??
Plaats reactie