La Pandora in actie

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Pandora
Speurneus
Speurneus

La Pandora in actie

Ongelezen bericht door Pandora »

Pandora deed het al een hele tijd zo leuk met trainen dat ik haar weer eens ingeschreven had voor een proef. Als ik naar de trainingen keek zou ze een B diploma op haar gemakje kunnen halen. Dus gingen we vandaag vol vertrouwen naar de Clubdiplomadag van de NLV in Nijmegen :)

We begonnen met de H proef, over water. De enige proef waar ik mijn twijfels over had omdat Pandora soms kan mutsen bij het water of eerst gaat schudden voor ze de dummie brengt.
Mutsen bij het water deed ze, piepen, "Ieuwww, helemaal naar de overkant :confused: :koningin: " maar bij de tweede inzet ging ze :muts:
Maar aangezien het pal naast de brug was wilde ze wel graag over de brug terug :D . De KM stond alleen naast de brug naar haar te kijken waardoor ze op de brug bleef staan :effe_denken: "Zou ze me doorlaten?" Na enkele zenuwslopende momenten zoefde ze met een boog om de KM en kwam de dummie netjes afgeven. Een 7 (met het zweet op mijn rug :? ).

Nu de G proef, markeren.
Het zag er niet al te moeilijk uit maar schijn bedriegt :(
Ze bleef netjes wachten op het commando en had de dummie goed zien vallen. Voortvarend ging ze op weg maar het terrein was zwaarder dan verwacht, ze moest echt haar weg zoeken door hoog gras, waar ze op sommige stukken nauwelijks bovenuit kwam, en onverwachte greppeltjes. Ze kon haar blik niet op de valplek houden en kwam zo bij de werper uit. Ze liep een rondje om de werper "Halloooo! O, joh, een hele tás met dummies! :shock: ", ging toen wel richting valplek maar kwam te ver uit en het geheel verzandde in zoeken. Helaas, een 0 :cry:

Dan de F proef, verloren zoek in het bos.
Pandora ging, vond en kwam terug :) Een 10!

Dan de A en de B proeven, volgen en vooruitsturen.
Dit zag ik helemaal zitten :) We hadden zo geoefend met volgen en ze kan dit zoooo goed. Dan loopt ze met een smile op haar bekkie strak naast me te paraderen :hehehe: ... maar niet op de proef :(
Ze liep weer als vanouds zeer gedrukt (staart laag, kop laag, oren laag... alsof ze geslagen wordt) een halve meter achter me aan te sjokken :cry2:
Wat is dat toch met dat maffe beest :confused: Wie het weet mag het zeggen want ik weet het niet meer :help:
We hadden wel een 6.
Bij het vooruitsturen laat ze zich ook niet in de maling nemen: "Ik weet best dat er niks ligt, hoor! :eusasnooty: Maar als jij dat echt zo graag wil ga ik toch een stukkie kuieren en rommelen, tomtiedomtiedom :verdwijn: " om op het fluitsingnaal weer mijn richting op te komen. Deze dramadiva stapte onderweg op een distel "Auauwww, mijn weledele pootje :gewond: " maar strompelde gestaag door om een metertje voor mij met haar neus in een muizenhol de duiken :dom: Een 8 :)

Proef C dan maar, 2 minuten liggen.
Pandora vindt 2 minuten uitrusten over het algemeen geen probleem :D
Nu lag ze tegenover een KM die uitgebreid in zijn lunchpakket ging zitten graven :roll: , een krakend plastic bekertje ging pakken en dat op zijn gemakje ging vullen en leegdrinken :?
Ik haalde dus een hond op die twee halve meters kwijlslierten aan haar bek had hangen maar wel rustig was blijven liggen. Een 10 :applaus:

En dan nog proef D en E. Kort apportje op het land en een kort apportje uit het water.
Op zich netjes behalve dat ze bij het apport op het land zo'n anderhalve meter voor me ging zitten :confused: en dus nog dichterbij moest komen :doos: . En bij het apport uit het water ging ze op het laatste moment toch maar even schudden :roll: . Dat was twee keer een 8. :)

Helaas, geen B voor Pandora maar wel nog een C.
Ik ga het nog 1 keertje proberen maar daarna benoem ik haar officieel tot huishond en gezelschapsdame. Trainen en oefenen is een feestje :wave: maar op een proef vindt ze er echt niks aan en loopt ze er diep ongelukkig bij :cry: Shit is dat! Maar ik weet niet wat ik daar aan kan doen :(

Het was wel een prachtige zonnige dag :) en we hebben kennis gemaakt met Rowan en zijn baasjes. Leuke mensen, leuke hond :klasse:
Rowan heeft deze dag zeer gelijkmatig gepresteerd :wink:

Ramses heeft nog wat kunnen flirten met zijn chica van de jachttraining, Sky :liefde:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Leuk geschreven, en in ieder geval toch een C?
Gewoon doorgaan hoor. Eens lukt de B ook.
Vond het wel heel leuk om te lezen, vooral die kwijlslierten. :lol:
AnjaS
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door AnjaS »

Dat B diploma komt nog wel!
Als ik zo lees... komt het helemaal goed! Vertrouwen hebben in je hond, zeg ik altijd maar.. :oops: Voor mij werkt het vaak wel.
Geniet zolang jullie het leuk vinden, gewoon doen.
Afbeelding

Dank je wel Anca
:zwartpootje: Daisy (2-4-1997 - 29-4-2004)
:bruinpootje: Tess (2-6-2004 -25-02-2013)
:bruinpootje: Tjinta( 2-6-2004 - 14-9-2016)
:zwartpootje: Stars and Tails Black Lola 28-10-2013
kristies
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door kristies »

Het is in ieder geval wat.. en ach een huishond is ook heel leuk hoor 8)
yari
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door yari »

Wat heb je 't toch weer vol geuren en kleuren omschreven allemaal, heerlijk om te lezen! :D
Mss dat ze toch voelt dat jij meer gespannen bent ofzo en dat ze daarom zich anders gedraagt dan anders? :confused:
Kan me wel voorstellen dat je baalt, maar goed, als ze normaal gesproken alles wel netjes doet en met plezier, jammer dan toch?
Ik vind dat ze het nòg netjes gedaan heeft als ik het zo lees allemaal.
Dus een dikke pluim verdient ze van mij zowiezo! :klasse:
Groetjes: Mariëlle & Yari

~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Gewoon lekker doortrainen en later nog eens proberen. :) Zelf net zo relaxed blijven als bij een gewone training (als dat lukt :wink: ) zou w.s. ook al schelen............

Leuk beschreven hoor, ik zag het helemaal voor me. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

ik zag ook inderdaad voor ogen hoe dat was verlopen maar toch goed gedaan hoor ach volgende keer beter
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
anouschka
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door anouschka »

Hi hi ja Rowen was heeeeel gelijkmatig!
En thuis als een prins liggen dromen.

Pandora heeft het toch maar mooi gedaan, ik hoorde later nog dat er heel veel hondjes zijn gestruikeld over de markeer.

Anouschka
Yara

Ongelezen bericht door Yara »

Ik vind dat jullie het goed gedaan hebben hoor! :klasse: Dat B-diploma komt er wel! Het kan maar zo zijn dat de spanning van die dag er voor zorgt dat Pandora zich anders gedraagt. Lekker blijven trainen en het over een tijdje gewoon weer proberen. Heb vertrouwen in jezelf en je hond! :wink: :)
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Toch goed gedaan hoor :applaus:

Lekker blijven trainen en inderdaad: lol is veel belangrijker!
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Pandora
Speurneus
Speurneus

Eens zal die B vast wel lukken maar mijn dilemma is of ik dat moet willen met Pandora.
Het is een scheet van een hond (meestal dan) en ze vindt het fantastisch om iets te doen met me, maakt niet uit wat :D , ze vindt trainen helemaal geweldig, het plezier spat er af en ze loopt zich vreselijk uit te sloven om het zo goed mogelijk te doen.
Ik kan echt heel leuk werken met haar, heel relaxed ook want ze doet het goed en ze is steady, maar als ik dat wil omzetten in een diploma komt er niet uit wat er in zit ondanks dat ik er het volste vertrouwen in heb dat ze het echt goed kan. Niet om op te scheppen of te overdrijven maar Pandora zou gewoon een B diploma kunnen halen met 80 punten.

Ondanks dat ik niet echt zenuwachtig ben (een klein beetje spanning is er natuurlijk altijd) is er op zo'n proef iets zo anders voor haar dat ze er echt geen lol in heeft.
De apporten gaan dan nog wel, wat minder snel en enthousiast maar het kan er nog mee door, maar vooral bij het volgen en vooruitsturen is het verschil zo groot tussen het trainen en de proef, dat is echt om te huilen :cry: En dan heb je keurmeesters die beginnen over wie met wie aan het wandelen is en verstoorde rangrelaties blablabla en dan denk ik "Bemoei je er niet mee, het is mijn hond! :evil: "

Maar goed, ze krijgt nog een kans :) en ze gaat echt niet op marktplaats want als vriendinnetje, gezelschapsdame, trainingsmaatje en leshond is ze supergeschikt. Het is een heerlijk beest :verliefd1:

@Anouschka: Er zijn inderdaad heel veel hondjes er uit gegaan bij het markeren en een flink aantal bij over water. Volgens mij waren er maar 4 of 5 honden die een B diploma hebben gehaald en één hond die een A diploma heeft gehaald.
Hier waren ze ook versleten. Zelfs Ramses terwijl hij de hele dag niks mocht doen :D
Afbeelding
kristies
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door kristies »

ja lastig is dat. Ik heb met Chester 1x meegedaan aan een open dag van de hondenschool omdat hij destijds het beste jongetje van de klas was ( kan je je voorstellen :roll: ) maar goed. Hij kon alles perfect.. tot die open dag :shock: een ramp was het een regelrechte ramp. Hij deed niets maar dan ook niets goed. De tweede demonstratie-ronde ben ik niet meer het veld op gegaan.. En we doen zoiets nooit meer... Chester was helemaal van slag ( en ik uiteindelijk ook :? )
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Dat heb je toch mooi gedaan hoor! Pardon: Jullie hebben dat knap gedaan!!!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Sylvia

Ongelezen bericht door Sylvia »

Het is jammer dat je geen B hebt maar een mooi C is toch ook een prestatie!

Ik heb gister ook mee gedaan. Ik was 2e in het C misschien weet je dan wie ik ben.

Ik had s'morgens alsnog opgegeven voor het B maar Jade is nog geen 12 maanden, dus Jade heeft alle B oefeningen gelopen en gehaald een 7, 9, en een 10. Ik had dus 71 punten in het B en eigenlijk een 2e plaats alleen omdat Jade 4 weken te jong is kreeg ik een C met 45 punten en een 2e plaats. ik heb wel een los blaadje gekregen met de B punten maar ze staan niet op mijn diploma dus eigenlijk waren er 5 hondjes met een B diploma.

al met al vond ik het een geslaagde dag met een goede organisatie en prachtig weer!!

Groetjes Sylvia
Pandora
Speurneus
Speurneus

Sylvia schreef:Het is jammer dat je geen B hebt maar een mooi C is toch ook een prestatie!

Ik heb gister ook mee gedaan. Ik was 2e in het C misschien weet je dan wie ik ben.

Ik had s'morgens alsnog opgegeven voor het B maar Jade is nog geen 12 maanden, dus Jade heeft alle B oefeningen gelopen en gehaald een 7, 9, en een 10. Ik had dus 71 punten in het B en eigenlijk een 2e plaats alleen omdat Jade 4 weken te jong is kreeg ik een C met 45 punten en een 2e plaats. ik heb wel een los blaadje gekregen met de B punten maar ze staan niet op mijn diploma dus eigenlijk waren er 5 hondjes met een B diploma.

al met al vond ik het een geslaagde dag met een goede organisatie en prachtig weer!!

Groetjes Sylvia
Super gedaan! Zeker met zo'n jonge hond :applaus:
Het was een prachtige dag met mooi weer, goed georganiseerd en veel gezellige mensen :)
Afbeelding
Plaats reactie